    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
    Date: Wed, 7 Mar 2018 19:29:08 +0100

    On 3/7/2018 7:55 AM, Marcin Debowski wrote:
    > Mam trochę doświadczeń z Atomami, głównie seria D, wszystkie o dość
    > niskim TDP ale chyba więcej niż 230 bo wielordzeniowe

    Są D jednordzeniowe HT.

    > wbudowana w płyte. Przesyły plikowe z udziałem dysku (po sambie, nfs)
    > typowo 40-70MB/s.

    Dzięki sprawdzę bo chyba uda mi się pożyczyć płytę z Atomem D.

    Tak sobie mysle że tak naprawdę poważna rożnica między A 230 i D polega
    głównie na róznicy w komunikacji na zewnątrz. Mój na FSB a Atomy D mają
    DMI. To jest chyba z 5x szybsze. Pozostaje sprawdzenie czy to to.

    Tak się też zastanawiam: a gdybym tak kupił jakąs padlinę, ale lepsza od
    Atom, powiedzmy coś z okolic C2D i znacząco zmniejszył taktowanie
    wszystkiego? Czy sa jakies chipsety które wyjątkowo mało pobierają
    prądu? Tak, wiem ze te z laptopów, ale płyta ma wtedy mase ograniczeń.
    Mówie więc o normalnych płytach. Zerkałem np. na xeona z okolic 20W ale
    jest bandycko drogi, płyty też. Jest coś wartego uwagi? W zasadzie nie
    tyle interesuje mnie wydajnośc CPU co raczej wydajnośc wszelakich DMA na
    około bo to one głównie odpowiadają za transfery.