    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
    Date: Thu, 08 Mar 2018 00:50:37 GMT

    On 2018-03-07, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Dzięki sprawdzę bo chyba uda mi się pożyczyć płytę z Atomem D.
    > Tak sobie mysle że tak naprawdę poważna rożnica między A 230 i D polega
    > głównie na róznicy w komunikacji na zewnątrz. Mój na FSB a Atomy D mają
    > DMI. To jest chyba z 5x szybsze. Pozostaje sprawdzenie czy to to.

    Miałem kiedyś jakiegos atoma, chyba z 10 lat temu to było i faktycznie,
    o ile dobrze pamiętam wyciągało to koło 20, Ale, że wtedy też
    raczkowałem z GiB to mylałem, że to norma. Zerkne, może mam gdzieś tę
    płytę jeszcze w pudle.

    > Tak się też zastanawiam: a gdybym tak kupił jakąs padlinę, ale lepsza od
    > Atom, powiedzmy coś z okolic C2D i znacząco zmniejszył taktowanie
    > wszystkiego? Czy sa jakies chipsety które wyjątkowo mało pobierają

    Kombinowałem tak przed ww. atomem na tanich Duronach, ale to ma zawsze
    tę wada, że bezwyntylatorowo to sie chyba tak łatwo nie da. Nie wiem czy
    Ci na tym zalezy.

    > prądu? Tak, wiem ze te z laptopów, ale płyta ma wtedy mase ograniczeń.
    > Mówie więc o normalnych płytach. Zerkałem np. na xeona z okolic 20W ale
    > jest bandycko drogi, płyty też. Jest coś wartego uwagi? W zasadzie nie
    > tyle interesuje mnie wydajnośc CPU co raczej wydajnośc wszelakich DMA na
    > około bo to one głównie odpowiadają za transfery.

    Nie wiem do czego to potrzebujesz, bo ja głownie buduje na takich
    płytach serwerki NAS i typu SOHO. Mi nie potrzeba prawie żadnej mocy
    obliczeniowej. Tam chodzi jeden nieobciążony serwer sql, samba, nfs,
    poczta, www... takie drobizagi dla małego ruchu.

    W zeszłym roku przeszedłem z domowym serwerem na N3160 (chciałem miec na
    tym Emby, które robi transkodowanie). To ma TPD 6-7W a mocą obliczeniową
    przewyższa wiele C2D. Płyty sa rózne, raczej SBC niż regularne typu ITX,
    ale np. ta którą mam ma trochę roszerzeń, SATA, mSATA, regularny slot
    DDR3L, miniPCIE.

    Cudak w tym stylu:
    https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1c.2vOVXXXXaYapXXq6xXF
    XXXI/221600383/HTB1c.2vOVXXXXaYapXXq6xXFXXXI.jpg

    Zarzuc na Alim N3160 lub inne laptopowe/tabletowe (J1900, J1800, N2830,
    3205U, 3755U, N2810, N3150 ...) i zobacz czy cos nie przypasi. Ceny za
    pełen system ze wszystkim od jakiś 300zł w górę.

    --
    Marcin