  • 141. Data: 2021-03-16 12:00:35
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-16 o 11:56, Adam pisze:

> [...]
    > Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze
    > sporym ich udziałem procentowym.
    > Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa
    > zasilacze, jakiś RAM i chyba tyle.
    > Owszem, były jeszcze inne wymiany, ale nie ze względu na awarię, lecz
    > modernizacje, takie jak mocniejsza grafika, czy wymiana HDD -> SSD.
    > Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe
    > okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor
    > zwalnia do minimum.
    >
    > Może ważne jest, skąd pochodzi sprzęt poleasingowy?

    Jeszcze jedno:
    Klientom sprzedawałem też dziesiątki komputerów złożonych własnoręcznie
    pod ich potrzeby. Ale już od co najmniej kilku lat tego raczej nie robię
    - firmowe maszyny są wystarczająco mocne.
    Zostały tylko serwery, ale też ich najczęściej nie montuję, tylko
    przykładowo przez portal partnerski Della zamawiam konkretną
    konfigurację. Tak, jak w detalicznym handlu gotowych konfiguracji Della
    są dziesiątki, to przez portal można zamówić co najmniej kilka czy
    kilkanaście wersji każdego z głównych podzespołów, co daje naprawdę
    ogromną ilość kombinacji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 142. Data: 2021-03-16 12:03:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-16 o 09:29, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No, aż miło poczytać :-)

    Jeszcze trochę, i w swoich teoriach dogoni naszą grupową Gwiazdę, która
    to ona też zna się na wielu rzeczach w informatyce ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 143. Data: 2021-03-16 12:29:09
    Od: zhbick <n...@s...pl>

> [...]

    > zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
    > Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

    Masz rację, zgadzam się, że wymiana nastąpi szybciej, lecz zauważ, że
    posiadacz leciwej platformy na LGA1155 z jakimś dwurdzeniowcem może
    zainwestować na chińskim portalu całe 166 PLN i dostać ośmiowątkowego
    Xeona, który wydajnością nie ustępuje nowemu Ryzenowi 3.

    Ile kosztuje przesiadka na nową platformę z Ryzenem 3?

  • 144. Data: 2021-03-16 14:22:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No przecież, nie ma to jak przenoszenie arkuszy kalkulacyjnych z tych przeróżnych fri
    ofis do np. excela i na odwrót.

    -----
    > Na jednym końcu jest np. rozliczanie faktur i korespondencja z klientami, do czego
    wystarczy program pocztowy i LibreOffice plus

  • 145. Data: 2021-03-16 22:38:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-16 o 09:42, zhbick pisze:

    > Szukam w myślach przykładu takiego biura i ciężko mi idzie. Nawet jakieś
    > biuro straży miejskiej intensywnie korzysta z multimediów i
    > komunikatorów...
    >
    > Naprawdę w latach dwudziestych XXI wieku są jeszcze biura typu:
    > Word+Excel? Ooo! Hmm... skoro tak twierdzisz, to pewnie są...

    Są jeszcze PIT-y do pobrania z internetu i ewentualnie wypełnienia przez
    internet.

    --
    animka

  • 146. Data: 2021-03-17 09:11:06
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 16 mar 2021 o 00:31, Marcin Debowski pisze:

    > Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów. Cytujesz np.
    > jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji. Załączasz własne zdjęcia, etc.

    Gimp potrzebuje więcej niż 4 GiB do takiej pracy?
    Możesz precyzyjniej napisać, co tym Gimpem chcesz
    uzyskać? Może zestawię go z PhotoShopem...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 147. Data: 2021-03-17 09:34:05
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 16 mar 2021 o 08:45, Jacek Maciejewski pisze:

    > Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
    > wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
    > księgowych lub magazynowych.

    > Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

    Mam tu (4 GiB) Operę i FireFoxa -- naraz otwartych wiele stron;
    swego rodzaju limitem jest nietrafianie w coraz mniejsze poletka
    stron, skutkujące niecelowym zamykaniem tychże lub wyciszaniem.
    (jeśli nie rozumiesz -- mogę opisać) Przeglądarki potrafią
    wreszcie skutecznie mrozić strony, do których nikt nie zagląda...

    > programów do obróbki plików graficznych

    Obrabiam pliki graficzne, ale może zbyt płytko -- grafikiem
    (czy artystą) nie jestem. Pracownicy biurowi są artystami?

    > czy dźwiękowych

    Obrabiałem bez trudu dźwięk poważnymi edytorami dźwięku (nie
    o wycinanie fragmentów czy łączenie plików chadza) bez trudu
    pod 32WXP, mając do dyspozycji 2 GiB. Pracownik biurowy tak
    głęboko ingeruje w dźwięk? -- wyłuskuje mowę z zaszumionego
    nagrania czy wycina czyjś głos itd.?... Do ciachnięcia czy
    sklejenia kilku plików audio nie trzeba wiele -- nawet do
    ciachnięcia czy sklejenia plików video... Pracownik biurowy
    tworzy filmy edytorami? Buduje sztuczne tła akcji czy kota
    przerabia na zająca? ;) Do konwersji formatu niemal niczego
    nie potrzeba, nawet programów, bo można konwertować online,
    oby internet śmigał...

    > lub komunikatorów

    Nie używam -- być może pochłaniają gigabajty RAMek. ZTCW -- do
    komunikatorów niezłe są smartfony, które (mając straszliwie
    RAMkożerne systemy operacyjne) niekoniecznie mają więcej niż
    4 GiB... Redmi Note 0 Pro ma 6 GB, czyli nieco niespełna 5.6 GiB,
    ale na razie ogranicza się do ~3 GiB... Czyżby pozostałe GB
    rezerwuje na komunikatory właśnie?...

    > czy ogólnie multimediów.

    Czym są wg Ciebie multimedia?
    (pomińmy grafikę i dźwięk -- wspomniane wyżej)

    -=-

    Możesz podać konkretne przykłady obróbki multimedialnej, do
    której nie starczy 4 GiB pod W10?...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 148. Data: 2021-03-17 09:43:40
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 16 mar 2021 o 00:06, Kamil pisze:

    > To jałowa dyskusja. Swap jest potrzebny Windows, który ciągle coś w nim
    > miele, zrzuca z RAM-u i na odwrót. Nie należy go wyłączać.

    Obywam się bez -- mając 12 GiB RAMek.

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 149. Data: 2021-03-17 09:47:37
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 14 mar 2021 o 19:21, Eneuel pisze:

    Poniżej pisałem o %% CPU:

    > Przed chwilą odtwarzałem film ,,kręcony'' telefonem -- 1080p30
    > i miałem od 86% d0 100%, ale 100% bywało przez chwilę a w tle
    > była: Opera (kilka%), monitor (0.7%) i inne drobiazgi... Zero
    > klatek zgubionych a monitor pokazał, że pełnych 100% nie było.

    > FHD 1080p to także 25 klatek na sekundę -- tu miałem 30 klatek...

    > Budzik ma inne ;) biuro.

    Może oddajmy głos Budzikowi -- może Budzik projektuje
    samoloty odrzutowe...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 150. Data: 2021-03-17 10:21:13
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 16 mar 2021 o 09:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Generalnie, plik/partycja wymiany to przedłużenie pamięci fizycznej, jak ci się
    skończy
    > pamięć fizyczna, to dzięki plikowi wymiany możesz pracować dalej w miarę normalnie,
    > inaczej system zacznie wariować, aplikacje nie będą się chciały otwierać, system
    zacznie
    > ubijać procesy a nawet możesz otrzymać ładnego bsoda.

    Pod 64W10 niekoniecznie skutkuje to bsodami -- czasami
    64W10 po prostu obwieszcza, że brakuje mu pamięci
    i nie zgadza się na uruchomienie kolejnego programu.

    Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

    > Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto rezygnować z pliku wymiany, Windowsowi
    > wystarcza nawet 640MiB(w miarę potrzeby Windows powiększy plik wymiany
    automatycznie,

    Niekoniecznie -- nawet wtedy, gdy dasz 'Rozmiar kontrolowany przez
    system' a na dysku jest wolne miejsce. (tak miałem ze 2 dni temu,
    gdy do PhotoShopa odpaliłem inny edytor grafiki -- oba edytory
    potrzebowały sporo pamięci a w tle hulało to i owo) Musiałem
    powiększyć swap ręcznie. Z innej strony -- Win potrafi założyć
    bezceremonialnie taki plik na systemowej partycji bez pytania
    o pozwolenie i nie zechce zrezygnować z tego pliku bez przebootowania,
    choćby miał 10 innych takich plików na innych partycjach...

    Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
    rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

    > Linuks też to potrafi za pomocą odpowiedniego oprogramowania, przykładowo,
    > https://github.com/Tookmund/Swapspace).
    > Dodatkowa zaleta nawet małego pliku wymiany, to zwolnienie bardzo rzadko używanych
    > obszarów pamięci, można na tym ugrać nawet kilkaset megabajtów.
    > Windows można zmusić do tego, żeby korzystał z linuksowej partycji wymiany,
    potrzeba
    > drivera SwapFS(driver ciągle rozwijany):
    > http://www.acc.umu.se/~bosse/

    Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

    > Kiedyś masowo z tego korzystałem, teraz olewam partycję wymiany(tylko pliki
    wymiany).

    --