  • 11. Data: 2012-05-08 10:36:36
    Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 10:34 AM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > albo jezdzic do tylu

    Eeee Tomek w BMW od zawsze odwraca zębatke i jak widać działa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-05-08 10:37:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 08:50, Marcin N pisze:
    > Przy okazji:
    >
    > tak wygląda moja zębatka
    > http://i129.photobucket.com/albums/p235/MarcinN/moto
    cykl/20120421232.jpg

    > Wymieniać?

    Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
    sama zebatke.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 13. Data: 2012-05-08 10:38:08
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

    Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_ jak
    klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

    Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to kłamał) i
    jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

    Zębatka jest już dosyć zużyta i teraz należy sprawdzić czy łańcuch jest
    równo wyciągnięty (kręcisz kolem i sprawdzasz palcem naciąg czy jest
    jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
    Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim
    przejechać.

    --
    OGONek~

  • 14. Data: 2012-05-08 10:41:56
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:
    > Zawsze wymienia się go w całości.

    Dlaczego ? :)

    > jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

    ROTFL

    pozdr
    newrom i dwie zebatki przednie na jedna tylna :)
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 15. Data: 2012-05-08 10:42:58
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-05-08 10:38, OGONek~ pisze:

    > Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
    > jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

    Niekoniecznie w calosci. Dopuszczalna jest wymiana samej zebatki jesli
    reszta jest zdrowa. Ale to sie rzadko zdarza.

    > Jazda motocyklem nie jest tania (jeżeli ktoś Ci tak powiedział to
    > kłamał) i jeżeli Cię na nią nie stać to sobie podaruj.

    tak

> [...]
    > jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
    > Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim

    tak

  • 16. Data: 2012-05-08 10:52:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/08/2012 10:38 AM, OGONek~ wrote:

    > Odpowiem Ci bez sarkazmu - zestaw napędowy jest częścią _eksploatacyjną_
    > jak klocki hamulcowe itp. Zawsze wymienia się go w całości.

    A czy klocków nie powinno wymieniać się z zaciskami?

> [...]
    > jednakowy na całej długości łańcucha), jeżeli nie to zestaw do wymiany.
    > Jeżeli jest w miarę równo wyciągnięty to możesz jeszcze trochę na nim

    Potrafisz odpowiedzieć uzasadniając czemu zużytą zębatką ma dożynać
    zdrowy (o ile tak jest) łańcuch? Ja gdybym nie wymienił zębatki to bym
    miał napęd do wymiany po 40kkm a tak wyszło 65.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-05-08 11:26:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-08 08:34:06 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Jak to jest z tą zębatką zdawczą?
    > Wymiana wyłącznie jej - przedłuża życie całego napędu, czy nie?
    > Logiczne, że jako najmniejszy element - zużywa się najszybciej, ale
    > tyle się naczytałem, że wymieniać należy wyłącznie kompletny napęd, że
    > aż muszę Was zapytać o zdanie.

    Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
    przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
    szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
    zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
    lataniu). W sumie - co masz do stracenia? Możesz być ortodoksem i
    zmienić całość lub zaeksperymentować. Sama przednia zębatka kosztuje
    ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
    sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).

    de Fresz

  • 18. Data: 2012-05-08 11:26:35
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co trzeba zrobić, żeby otrzymać odpowiedź pozbawioną sarkazmu?

    NTG! :D

    --
    www.moto-opinie.info

  • 19. Data: 2012-05-08 11:27:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-08 10:37, Kuczu pisze:

    cykl/20120421232.jpg

    > Ale szrot. Zebatke wyrzucic. Jesli lancuch jest w normie to wymienic
    > sama zebatke.

    Ok, dziś wymienię.
    W komplecie z tylną oponą.

    Hmm, a może tylną oponę należy wymienić w komplecie z przednią? Albo
    chociaż z przewodem hamulcowym...

  • 20. Data: 2012-05-08 11:37:37
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 11:26, de Fresz pisze:

> [...]
    > szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
    > zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim

    Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12 to spokojnie dwie-trzy przednie
    zrobisz na okraglo, zanim tyl sie zuzyje. Przy nominalnych tyl/przod tez
    sie wydluza zywotnosc. Z lancuchami troche wiekszy problem bo sie
    nierowno wyciagaja.
    W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch
    zanim zjade przednia zebatke :-/

    pozdr
    newrom
    --