  • 1. Data: 2014-03-14 12:50:10
    Temat: Wymianaa dowodu rejestracyjnego.
    Od: e...@n...pl

    Witam,
    Musze wymienic dowod rejestracyjny z powodu brak miejsca na pieczatki.
    Wiem ze musze dolaczyc karte pojazdu, OC, stary dowod rejestracyjny.

    1. Ale nie wiem czy musze brac ze soba tablice rejestracyjne - bo cos
    w google wyczytalem ze w 2012 mieli zniesc ten obowiazek.

    2. Zdaje sie ze najpierw tez trzeba udac sie na przeglad samochodu po to
    zeby dostac potwierdzenie i dopiero z nim udac sie do wydz. komunikacji.

    3. Z jakim wyprzedzeniem od konca waznosci przegladu najlepiej udac sie
    do wydz. komunikacji? Jak dlugo czeka sie na wydanie nowego dowodu?

    4. czy w miedzyczasie dostaje sie jakis tymczasowy dowod rejestracyjny?

    efo

  • 2. Data: 2014-03-14 13:15:44
    Temat: Re: Wymianaa dowodu rejestracyjnego.
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2014-03-14 12:50, e...@n...pl wrote:
    > Witam,
    > Musze wymienic dowod rejestracyjny z powodu brak miejsca na pieczatki.
    > Wiem ze musze dolaczyc karte pojazdu, OC, stary dowod rejestracyjny.

    Właśnie przerabiam to na warszawskim Ursynowie.

    > 1. Ale nie wiem czy musze brac ze soba tablice rejestracyjne - bo cos
    > w google wyczytalem ze w 2012 mieli zniesc ten obowiazek.

    Nie musisz, przy odbiorze nowego "twardego" dowodu też nie (specjalnie
    pytałem).

    > 2. Zdaje sie ze najpierw tez trzeba udac sie na przeglad samochodu po to
    > zeby dostac potwierdzenie i dopiero z nim udac sie do wydz. komunikacji.

    Tak.

    > 3. Z jakim wyprzedzeniem od konca waznosci przegladu najlepiej udac sie
    > do wydz. komunikacji? Jak dlugo czeka sie na wydanie nowego dowodu?

    W ciągu 1 miesiąca po przeglądzie. Ile się czeka - jeszcze nie wiem.

    > 4. czy w miedzyczasie dostaje sie jakis tymczasowy dowod rejestracyjny?

    Na życzenie - za dopłatą 19 zł.

    Piotr

  • 3. Data: 2014-03-14 14:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik e...@n...pl ...

> [...]
    > do wydz. komunikacji? Jak dlugo czeka sie na wydanie nowego dowodu?
    >
    > 4. czy w miedzyczasie dostaje sie jakis tymczasowy dowod rejestracyjny?

    Trochę OT.
    To niesamowite jak urzednik umie uprzykrzyć człowiekowi zycie.
    Nie można zamówić przez internet i dostać pocztą do domu?

    Ostatnio zamawiałem karte EKUZ. Niesamowite, ale to moze byc normalne.
    Wniosek emailem, wysyłka karty poczta, dodatkowo na prosbe wysyłka skanu
    poczta bo juz byłem za granica. Brawo.
    szkoda, ze dopiero moje dzieci beda korzystały z normalności urzedników w
    szerszym zakresie.

  • 4. Data: 2014-03-14 15:00:04
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-03-14 14:00, Budzik pisze:

    > Trochę OT.
    > To niesamowite jak urzednik umie uprzykrzyć człowiekowi zycie.
    > Nie można zamówić przez internet i dostać pocztą do domu?
    Jakby było za prosto, to komuś jeszcze mógłby przyjść do głowy szokujący
    pomysł, że urzędników jest za dużo. Wiesz, jak by wtedy skoczyły
    wskaźniki bezrobocia? Wiesz, ile to osobistych tragedii ludzi, których
    wyjątkowe, ba, unikalne umiejętności i doświadczenie już nigdy nie
    byłyby potrzebne? Poza tym jakby tak wszystko dało się załatwić przez
    Internet, to nikt by z domu nie wychodził, a to źle wpływa na zdrowie,
    więc trzeba by więcej pieniędzy na NFZ. Tego chcesz? :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2014-03-14 20:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jaroslaw Postawa d...@a...pl ...

> [...]
    > Internet, to nikt by z domu nie wychodził, a to źle wpływa na zdrowie,
    > więc trzeba by więcej pieniędzy na NFZ. Tego chcesz? :)

    :)
    Tylko pod warunkiem, ze przyjmiemy, iz spacer do UK wychodzi na zdrowie.
    Mysle, ze jednak jest to dośc mocno naciągnaa teoria.

    ale masz racje - po co urzadas miałby tworzyc system wygodny dla petenta?
    niech petent przyjdzie i widzi, jak urzędas cięzko pracuje!

  • 6. Data: 2014-03-14 22:28:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 13:15:44 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Nie musisz, przy odbiorze nowego "twardego" dowodu też nie (specjalnie
    > pytałem).

    Zaraz ... o ile kojarze to nalepki legalizacyjne sa na tablicach, w
    ksiazce i w dowodzie ... daja nalepki luzem, czy drukuja sobie
    duplikaty ?

    J.

  • 7. Data: 2014-03-14 22:34:43
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Zaraz ... o ile kojarze to nalepki legalizacyjne sa na tablicach, w
    > ksiazce i w dowodzie ... daja nalepki luzem, czy drukuja sobie
    > duplikaty ?

    Nie wiem, babka powiedziała, że nie trzeba przynosić tablic.

    Piotr

  • 8. Data: 2014-03-15 07:58:30
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-14 14:00, Budzik pisze:
    > To niesamowite jak urzednik umie uprzykrzyć człowiekowi zycie.
    > Nie można zamówić przez internet i dostać pocztą do domu?

    A w ogole potrzebne jest wbijanie czegokolwiek w DR?
    Przeglad > CEPIK + odrebny swistek z przegladu wkładany w DR.

    Niech ktos mi wyjasni, dlaczego przeglad dawany na osobnym swistku jest
    na rok, ale sam swistek wazny jest 30 dni? To jest spora zagadka. Ja
    iles lat tylko ze swistkami jezdzilem. Przeglad jest? Jest. No to
    kochane misie pocalujcie dziecko w dupę... czy tam odwrotnie.

    Oczywiście zwiekszyloby to bezrobocie urzednicze, a przecież tego nie
    chcemy, prawda? ;)

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 9. Data: 2014-03-15 11:32:09
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2014-03-15 07:58, MarcinJM pisze:

    > A w ogole potrzebne jest wbijanie czegokolwiek w DR?
    > Przeglad > CEPIK + odrebny swistek z przegladu wkładany w DR.

    Ale nie byłoby nowych pieniążków za wydanie DR, sądząc po średnim wieku
    samochodów w naszym kraju to jest całkiem niezła sumka za ten świstek.
    Dobrze że jeszcze OC sobie można kupić przez net i wydrukować :)

  • 10. Data: 2014-03-15 11:36:30

    W dniu 2014-03-14 22:34, Uncle Pete pisze:
    > Nie wiem, babka powiedziała, że nie trzeba przynosić tablic.

    Moich tablic się nie dotykali :-)