  • 21. Data: 2009-05-17 17:08:12
    Temat: Re: Wynagrodzenia i rynek usług foto - kij w mrowisko
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > ps. bardzo kulturalnie z Twojej strony, że nie podajesz kto ile oferował.
    > Wtedy to by był kij w mrowisku, bo by się zaczęła nagonka na tych po
    > 4200zł i tych po 800zł. Dziwię się tylko że jedynie 3 oferty!

    prosta sprawa. Zadna powazna firma nie szuka w ten sposob
    podwykonawcy. Taka oferta ma wypisane na czole szukam frajera
    do roboty za pol darmo. Szkoda zawracania dupy na odpisywanie
    na takie

    Roger

  • 22. Data: 2009-05-17 17:24:19
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > pozorami. Oni herbatników w opakowaniu po zniczach nie kupią (co zdarzało
    > się nam dwadzieścia lat temu).

    Duzo by kupilo wlasnie. Bo to takie "ofowe". Herbatniki w opakowaniu po
    zniczach - kuul, trendi i dżezi ;-)

    Thomas

  • 23. Data: 2009-05-17 17:39:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 17 May 2009 19:00:38 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    >pstrykaniu jak mrówków, ale jestem pewien, że właśnie ta się świetnie
    >sprzedaje, bo wygląda znakomicie mimo, iż to typowe ''pstrykanie w
    >weekend czyli wszystko i nic''.
    >Właśnie w kryzysie powoli zaczyna nabierać znaczenia wygląd nie tylko
    >przedmiotu sprzedanego, ale i opakowania, odpowiedniej reklamy itd. I
    >nie tylko pudru za trzy stówy, także głupich gwoździ.
    >Bo oprócz wszystkich innych powodów zapominamy o tym, że siłą nabywczą
    >zaczyna być pokolenie pozbawione wyobraźni, za to łatwo sterowane
    >pozorami. Oni herbatników w opakowaniu po zniczach nie kupią (co

    Janko, ty tu uprawiasz to samo, co wyśmiewasz, w stosunku do aparatów
    i monitorów - nadmierny perfekcjonizm. Jednemu celowi odpowiednie są
    jakiekolwiek zdjęcia, innemu przyzwoite, innemu wypieszczone, innemu
    artystyczne - a nie do wszystkiego super. To, że ktoś przychodzi do
    Ciebie abyś zrobił drugi raz to samo nie oznacza automatycznie, że
    jesteś lepszy niż ktoś-tam - stawiam raczej na to, że zleceniodawca
    źle dobrał fotografa do zadania.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 24. Data: 2009-05-17 17:49:18
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 17 Maj, 18:04, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:
    : "gwozdz
    > postawiony na lbie, sfotografowany na bialym tle".

    ..a jak ma okraglo-kulista glowke?
    StaM

  • 25. Data: 2009-05-17 17:51:21
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 17 Maj, 18:27, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Gwozdzie dla niemowlakow! Jak dobrze ze nie mam wlasnych ;)

    ...gwozdzi?
    StaM

  • 26. Data: 2009-05-17 17:56:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janusz" napisał
    [...]
    > Oczywiście oferta 1. ze względu na cenę i nawet mimo tego że nie dostałem
    > przykładu. Na www studia jest trochę zdjęć ludzi, jak dla mnie kiczowate
    > ale
    > z produktem na białym tle na pewno nie będzie problemu.
    >
    > To tyle z eksperymentu, wnioski pozostawiam Wam. Jednocześnie przepraszam
    > wszystkich "oferentów" za zmarnowanie ich czasu.

    Eksperyment byłby i fajny gdybyś wyłożył tą sałatę na 600 za 800 brutto i
    opisał dalszy ciąg zdarzeń.
    Na 101% skończyłoby się na ofercie nr. 3 lub nr. 2 jeśli ktoś lubi targi
    ; ))))

    Sam, zapewne nieświadomie, też dałeś przykład określonej mentalności nabywcy
    usługi. Zlecenie takiej roboty na podstawie najniższej ceny bez portfolio to
    przykład drugiego końca kija. Problem nie dotyczy jedynie tych co zbijają
    ceny w dół na poziom zapomogi - psucie rynku to również łykanie byle czego
    za jak najmniej i późniejsze udawanie, że wszystko jest OK.
    Wystarczy wytknąc nos z domu albo włączyć telewizor - niewidzialna ręka
    rynku wniknęla już wszędzie sprowadzając poziom wizualizacji czegokolwiek na
    poziom dna.

    Zaznaczam, że nie wiem kto oferował owe 800 zł i oczywiście nie twierdzę, że
    wykonałby za te pieniądze 100% fuszerkę. Twierdzę tylko, że zrobił źle - on
    też jest na poziomie, który ktoś da radę zbić i prędzej czy później również
    będzie protestował przeciwko "psuciu rynku" przez kogoś innego.

    Acha, i drugi disklajmer - nie zarabiam na robieniu fotografii.

    adam

  • 27. Data: 2009-05-17 18:00:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > Ciebie abyś zrobił drugi raz to samo nie oznacza automatycznie, że
    > jesteś lepszy niż ktoś-tam - stawiam raczej na to, że zleceniodawca

    Nie, nie. Nadmierny perfekcjonizm jest wtedy, gdy nakład środków
    znacznie przekracza potencjalny uzysk z ich zainwestowania. W tym
    wypadku nakład pracy (nota bene nie taki znowu wielki - rzędu 5-10 minut
    obróbki na zdjęcie nie licząc samego ''aktu pstryknięcia'' z ustawieniem
    świateł itp) daje konkretne korzyści widoczne nie tylko przez
    profiludków, ale przede wszystkim przez pana Kazia z hurtowni jak i 9/10
    Gdańszczanek wybierających kremik na podstawie ceny, ale i/lub opakowania.

    A że są różne potrzeby - nie przeczę. Zwracam tylko uwagę, że powoli,
    ale coraz bardziej liczy się ładny obrazek na pudełeczku czy na
    nieparzystych stronach gazet dla pań, co do pracy chodzą na dziewiątą
    (zresztą i dla tych, co na szóstą, też).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-05-17 18:01:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    q...@g...com pisze:

    > ..a jak ma okraglo-kulista glowke?

    To nie można go fotografować nago :)
    Pamiętacie czajniczek z allegro? (cze ibeja, nie pamiętam)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 29. Data: 2009-05-17 18:02:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Thomas pisze:

    > Duzo by kupilo wlasnie. Bo to takie "ofowe". Herbatniki w opakowaniu po
    > zniczach - kuul, trendi i dżezi ;-)

    No tak, to już byłoby... nie nadążam ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 30. Data: 2009-05-17 19:26:07
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    "adam" <j...@o...maile.com> w
    <4a104fdb$1@news.home.net.pl>:

    > ... Zlecenie takiej roboty na podstawie najniższej ceny bez portfolio to
    >przykład drugiego końca kija ...

    Igzaktli.

    pozdrawi AM
    --
    Mam Manfrotto i nie zawaham się go użyć!