    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypadek BMW prezydenta
    Date: Thu, 7 Dec 2017 18:07:29 +0100

    dyskusyjnych:b9074dab-e2f3-461f-a532-4aad7ecebc44@go
    oglegroups.com...
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,227
    50839,nikt-nie-odpowie-za-wypadek-limuzyny-prezydent
    a-sledztwo-umorzone.html
    >logika troche slaba bo zalozono opone ktora zostala wycofana z
    >eksploatacji a jednoczesnie spelniala kryteria aby jej uzyc :-)

    Lepiej czytac oryginaly

    http://www.prokuratura.opole.pl/aktualnosci/umorzeni
    e-sledztwa-w-sprawie-wypadku-limuzyny-prezydenta-rp

    "W wyniku śledztwa ustalono, iż do zdarzenia doszło wskutek
    przedziurawienia opony tylnego, prawego koła w pojeździe służbowym
    BOR, co doprowadziło do utraty przez pojazd stateczności kierunkowej -
    i jako takie miało one charakter losowy.
    W wyniku przedziurawienia nastąpił gwałtowny spadek ciśnienia w oponie
    (co zostało zarejestrowane przez czujnik ciśnienia, a informacja o tym
    została przesłana do komputera pokładowego, który wygenerował
    komunikat wyświetlony na desce rozdzielczej pojazdu),
    a następnie doszło do jej rozpadu poprzez oddzielenie od barków czoła
    opony (bieżnika wraz z warstwami nośnymi - opasaniem i osnową).
    Przyczyną gwałtowanego przebiegu rozpadu opony był fakt, iż do jej
    perforacji doszło przy znacznej prędkości (co generowało duże siły
    działające na czoło bieżnika).
    Wpływ na szybkość procesu rozpad opony miał również wiek i stopień
    zużycia opony.
    Zarazem przeprowadzone dowody nie pozwalają ponad wszelką wątpliwość
    wykluczyć, że gwałtowany rozpad opony prawego tylnego koła nie był
    konsekwencją wady opony powstałej na etapie jej produkcji.
    Stwierdzone zostało, że od momentu perforacji opony, spadku w niej
    ciśnienia, zasygnalizowania tego zdarzenia przez komputer pokładowy,
    do momentu jej rozpadu, upłynął zbyt krótki okres, aby kierowca mógł
    podjąć skuteczne działania obronne, w szczególności aby zdążył
    zmniejszyć prędkość do wartości umożliwiającej panowanie w tych
    warunkach nad samochodem."

    I ani slowa o niedopasowaniu predkosci do warunkow jazdy :-)

    Cos mi sie te duze sily nie podobaja, ale moze i sa.

    J.