  • 21. Data: 2018-04-12 09:10:57
    Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Od: p...@g...com

    --Tak jak powiedziałem: 35-40% to zazwyczaj złom.

    i w tym momencie posiadacze VW oraz Opli masowo biegna do serwisow po nowy DPF :-)

    https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpf
    infolite
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ap
    plagapp.vagdpf

    temat DPF (dla Opla) byl dyskutowany m.in tutaj
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.samo
    chody/6qzHIH3lt8g%5B1-25%5D

    decydujaca jest metodyka jaka przyjeli programisci aby zobrazowac stopien wypelnienia
    DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi do blednych wnioskow

  • 22. Data: 2018-04-12 11:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    >
    > decydujaca jest metodyka jaka przyjeli programisci aby zobrazowac
    > stopien wypelnienia DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi

    Ok, zobaczymy jak bedzie, ja strzelam ze przyczyna awarii jest zupełnie
    inna i niestety droga... a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
    Zobaczymy, dam znac za pare-parenascie dni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 23. Data: 2018-04-12 13:16:31
    Od: p...@g...com

    --a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.

    vagcom/vcds i opcom potrafi pokazac czy wtryski leja (korekcja) do forda nie ma
    jakiegos interfejsu ?

  • 24. Data: 2018-04-12 22:02:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-12 o 09:10, p...@g...com pisze:
> [...]
    wypelnienia DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi do blednych wnioskow

    Dlatego napisałem, że to najprawdopodobniej błąd w sofcie, być może
    celowy - zwany metodyką. Dlatego też zaleciłem podpięcie pod komputer
    diagnostyczny a nie odczytywanie z ECU syntetycznych procentów jakąś
    aplikacją. Przypuszczam, że taki komputer sam sobie policzy % z danych o
    różnicy ciśnień na DPF oraz charakterystyki danego modelu. Przynajmniej
    tak to się dzieje w Star Diagnosis do Merca. Mam oba wyniki dostępne: te
    kalkulowane przez ECU i komputer diagnostyczny.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-04-12 22:09:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-12 o 11:00, Budzik pisze:

    > Ok, zobaczymy jak bedzie, ja strzelam ze przyczyna awarii jest zupełnie
    > inna i niestety droga... a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
    > Zobaczymy, dam znac za pare-parenascie dni.

    Napisałeś wcześniej, że podpinałeś auto pod komputer diagnostyczny. Nie
    kazałeś przy okazji sprawdzić wszystkiego co się da? Wtrysków, EGR i
    innych zależnych elementów???

    Poszukaj sobie dobrego mechanika - elektronika, entuzjastę, który lubi
    swoją pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2018-04-12 23:00:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
    >
    > vagcom/vcds i opcom potrafi pokazac czy wtryski leja (korekcja) do
    > forda nie ma jakiegos interfejsu ?

    Nie wiem jak do forda bo to fiar, ale sprawdzone menzurkami - 3 z 4
    leja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 27. Data: 2018-04-13 08:12:07
    Od: p...@g...com

    --Przypuszczam, że taki komputer sam sobie policzy % z danych o różnicy ciśnień na
    DPF oraz charakterystyki danego modelu.

    w apce widac tylko temperatury (in/out) oraz soot mass i oil ash ale moze skusze sie
    na platna wersje

    ps informacja o cisnieniu bylaby tez przydatna np w razie uszkodzenia czujnika wiec
    nie rozumiem czemu ja schowali

  • 28. Data: 2018-04-13 17:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > EGR i innych zależnych elementów???
    >
    > Poszukaj sobie dobrego mechanika - elektronika, entuzjastę, który

    Jedyny błąd który pokazuje komputer diagnostyczny to P2002.
    Wtryski sprawdzoen i leją.

    Ja juz takich co to po komputerze naprawiaja to juz przerabiałem - 10
    rzeczy musieli wymienic zanim doszli, ze zepsute jest coś innego a
    komputer przekłamuje...
    Pomijam juz takiego jednego co to zbyt pozno zorientował się ze komputer
    pokazuje mu bzdury bo tak naprawde uszkodzona była wiązka wiec wskazania
    komputera mozna było o kant dupy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 29. Data: 2018-04-14 15:49:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-13 o 17:00, Budzik pisze:

    > Jedyny błąd który pokazuje komputer diagnostyczny to P2002.
    > Wtryski sprawdzoen i leją.

    Jeśli wtryski leją, to trzeba to natychmiast zrobić. Ekonomiczna i
    skuteczna regeneracja - jeśli masz farta i są to jakieś proste wersje. U
    mnie piezzoelektryczne tylko na nowe mogłem wymienić. :-( Lejący wtrysk
    bardzo skutecznie potrafi zniszczyć DPF i nie tylko.

    > Ja juz takich co to po komputerze naprawiaja to juz przerabiałem - 10
    > rzeczy musieli wymienic zanim doszli, ze zepsute jest coś innego a
    > komputer przekłamuje...

    Taaa... znam ten ból. Tak trafiłem do "kurnika" - jak go nazywam.
    Warsztat wygląda jak porzucony kurnik lub dziupla, gdzie zaginione
    samochody na części sprzedają. Wokół nie ma nic poza sporą liczbą aut
    zaparkowanych na klepisku usianym muldami. Zdarzają się tam auta z
    górnej półki.

    Syf wszechobecny, fakturę uzyskać to miesiąc proszenia się, ale chłopaki
    robią nawet najbardziej wyszukane awarie. Zdarzyło się np. że w jednym z
    aut któryś z komputerów tracił kontakt ze światem od czasu do czasu.
    Podpięli oscyloskop, zobaczyli, że inny komputer sieje szpilkami po
    magistrali i wymienili właściwy.

    Podesłałem do nich wspomnianego kolegę z Jaguarem i zatkanym w 35% DPFem
    - jak się okazało. Silnik w tryb awaryjny zaczął wchodzić. Podpięli
    komputer, podwyższyli tolerancję, kazali wypłukać chemicznie w innym
    warsztacie filtr (płukanie zwiększa początkowo stopień przytkania więc
    bez tej sztuczki nie dałoby się uratować DPF) i wrócić na przywrócenie
    ustawień. Zgarnęli za to... 0zł :-D Im zależy na pozyskiwaniu klientów i
    solidnej robocie. Jedyny mankament to terminy.

    Piszę o tym bardziej jako ciekawostkę - jak w przedziwnych miejscach
    można znaleźć fachowców. Nierzadko jest tak, że specjaliści po N
    szkoleniach za granicą w markowych serwisach zachodnich marek zakładają
    własne firmy i po normalnych cenach naprawiają auta. Robią też to, co
    jest niewykonalne w ASO.

    Warto pogadać z taksówkarzami itp. Może Ci się uda trafić do rzetelnej
    firmy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-04-14 15:55:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-13 o 08:12, p...@g...com pisze:
> [...]
    sie na platna wersje

    > ps informacja o cisnieniu bylaby tez przydatna np w razie uszkodzenia czujnika wiec

    Szczerze mówiąc ja bym się na Twoim miejscu nie bawił w takie zabawki.
    Jeśli chcesz kontrolować elektronikę i znasz się trochę na tym, to
    lepszy normalny komputer diagnostyczny. Ceny już nie są z kosmosu jak do
    niedawna. Wymienisz sobie sam jakiś czujnik i sam możesz przeprowadzić
    jego adaptację. Chcesz przetestować czy przypadkiem zaciął się jakiś
    element wykonawczy choćby w wentylacji lub turbinie - proszę bardzo.

    Apka raczej takich rzeczy nie potrafi. Szkoda czasu na takie zabawki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek