    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz operacyjny się wzbudza
    Date: Mon, 2 Dec 2019 11:20:39 +0100

    W dniu 2019-12-01 o 20:05, Queequeg pisze:

    > Tak... 12V szaleje. Są cykliczne (zsynchronizowane z tymi na wyjściu)
    > oscylacje 26 MHz (choć nie wiem, na ile oscyloskop dobrze pokazuje, bo
    > ma zakres do 25 MHz)...
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc2.png
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc3.png
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc4.png
    >
    > 5V też.
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc-5v-1.pn
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc-5v-2.pn
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/whip-amp/osc-5v-3.pn

    Mam podejrzenie, że 100n na 5V masz przy stabilizatorze a bezpośrednio
    na wzmacniaczu nie masz żadnego blokującego kondensatora (tak sugeruje
    mi schemat).
    Dalsza wypowiedź ma sens tylko jeśli to podejrzenie jest słuszne.
    Zobacz, czy przypięcie bezpośrednio na nogi wzmacniacza 100n coś zmieni.
    Jeśli tak, ale nie do końca to by znaczyło, że kierunek słuszny, ale
    połączenie 'w powietrzu' trzeba zastąpić dobrym (maksymalnie krótkim)
    podłączeniem jakiegoś 100n o minimalnym ESL (czyli najlepiej SMD).

    Z mojej pamięci (stare dane) - wzmacniacze o paśmie 1MHz to te z natury
    stabilne. Wzmacniacze o paśmie 20MHz to te dla których trzeba
    kombinować, aby były stabilne. Ten ma 5MHz i piszą, że stabilny. Ale
    przy takim paśmie to mam obawy, że jakikolwiek błąd na płytce (nie w
    schemacie a w ścieżkologii) może tę stabilność zniszczyć.
    Na schemacie masz 100n blokujący zasilanie wzmacniacza ale jak to się
    przekłada na płytkę?

    Przy okazji: użycie symbolu VCC dla 12V trochę mnie najpierw zmyliło.
    P.G.