    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Wzmacniacz sygnału GSM na zadupiu
    Date: Fri, 17 Nov 2017 23:06:54 +0100

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > 160 zł może chyba kosztować tylko proste analogowe rozwiązanie - ale
    > one mogą się sprawdzać tam, gdzie jedna antena jest wysoko (maszt,
    > komin itp), a druga jest bardzo blisko telefonu i przede wszystkim
    > daleko od pierwszej.
    > W przeciwnym przypadku, tworzymy sprzężenie zwrotne, to nie będzie
    > korzystne.
    >
    > Najlepiej byłoby mieć telefon z możliwością podpięcia kabla antenowego.

    Niektórzy chwalą sobie "repeatery pasywne" -- wysoko umieszczona
    antena kierunkowa wycelowana w najlepszy BTS i spuszczony w dół
    kabel zakończony prostą anteną, ale dopasowaną do kabla. Nie ma
    to tam na dole dużego zasięgu, jednak komórka pozostaje dalej
    komórką, nie staje się telefonem przewodowym. Na ile to poprawia
    łączność, trudno powiedzieć, zależy od wielu czynników. Ale na
    pewno nie wprowadza zniekształceń.

    --
    Jarek