    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Wzmacniacz sygnału GSM na zadupiu
    Date: Sat, 18 Nov 2017 00:37:56 +0100

    news:slrnp0unbv.ijs.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Niektórzy chwalą sobie "repeatery pasywne" -- wysoko umieszczona
    > antena kierunkowa wycelowana w najlepszy BTS i spuszczony w dół
    > kabel zakończony prostą anteną, ale dopasowaną do kabla. Nie ma
    > to tam na dole dużego zasięgu, jednak komórka pozostaje dalej
    > komórką, nie staje się telefonem przewodowym. Na ile to poprawia
    > łączność, trudno powiedzieć, zależy od wielu czynników. Ale na
    > pewno nie wprowadza zniekształceń.

    Znam to rozwiązanie, w końcu mam licencję amatorską.
    Wprawdzie repeaterem raczej bym tego nie nazwał, mniejsza o to, ale idea
    jest przednia. Przede wszystkim, nawet, jak to sknocić, nie zaprzęgnie się i
    nie zasyfi połowy okolicy, a najwyżej nie zadziała, jak oczekiwano.
    Dla mnie kłopot Tomasza pachnie rzeczywiście, zaprzęganiem się, a może
    raczej przyduszaniem wejścia przez wyjście. Gdzie sygnał słaby, tam łatwo o
    to, zwłaszcza, gdy odbiornik pracuje "oszczędnie", mając małe prądy w
    obwodzie. Może to być także klątwa odbioru/nadawania wieloma drogami, gdzie
    w antenie odbiorczej schodzi się tyle wiązek, iż trudno znaleźć sygnał o
    możliwie małym współczynniku BER. Jeśli częstotliwości z BTSa i lokalnego
    nadajnika pokryją się, to w ogóle będzie katastrofa.
    Ja bym spróbował doprowadzić do sytuacji, żeby paradoksalnie, lokalne anteny
    widziały się jak najgorzej, a używane/przypisane im częstotliwości, jeśli to
    idzie ustawić, były od siebie jak bajbardziej odległe. Jeśli się da, to coś,
    co możliwie maksymalnie zagłuszy "przejście" między nimi, przesłona jakaś,
    aby odbiorniki nie były odczulane przez obce im sygnały.
    Jeśli to jest w górach, to prawdopodobna jest konieczność przeniesienia
    anteny przypisanej łączu powtarzacz-BTS, nawet do miejsca o gorszym sygnale.
    Wcale się nie zdziwię, jeśli Twoja wersja sprawdzi się znacznie lepiej, niż
    aktywny przemiennik. A nawet jak piorun "przydupcy", to straty będą
    niewielkie. Ze względu na częstotliwości kabel małostratny.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.