eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaX:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem... › Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.comp.os.ms-windows.winnt
    Subject: Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    Date: Sun, 1 Oct 2017 00:10:11 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:oqp13t$rj$1@dont-email.me...
    > Top net info, jest (był bo nie używam) zajebistym programem. jeśli Tobie
    > nie działa, to poszukaj przyczyny nie działania. ściągnij inną wersję.
    > Jeśli program "stoi" to też może być ztego powodu, ze czeka aż modem
    > odpowie.

    Spokojnie, nie skreślam go. A wiesza się na jakiejś operacji plikowej
    raczej.
    I tak system idzie do reinstalacji, muszę tylko najpierw uporać się z dużym
    kompem, gdzie mi się kondzsioy na płycie wysmarkały.

    > Modem może mieć take widzimiśię, że działa wolno. czyli jeśli dostaje
    > polecenia z palca - wykona, bo człowiek wolno pisze. jak dostanie 3 na
    > raz, to wykona tylko pierwsze. i tak byś musiał "debugować" Czyli
    > zrestartować kompa i modem, spróbować sie połączyć. jeśli się nieda, to
    > wprowadzić jedno polecenie AT cośtam costam i znowu próbować. jeśli nie
    > pomoże, to następne.

    Tyle, że pod Pingwinem może trochę kaprysi, ale działa. A pod Szklarnią nie
    chce.
    Raczej nie sądzę, by to ślamazarność była, bo jak wcześniej "zarażę" modem
    ustawieniami spod Netinfo, to już przy normalnym łączeniu załapuje.

    > JA bym się jednak zaczął przyzwyczajać do innego, mniej problematycznego
    > urządzenia. modem usb na stałe przyklejony do ekranu nie przeszkadza za

    W terenie odpada. Potrzebuję tego wewnątrz lapa, by w terenie nic nie było
    dopięte z zewnątrz.

    > bardzo, a kosztuje maks 30zł. modem gsm-wifi (albo kabel usb) widziałem
    > juz za 50zł A takie urządzenie zajebiście się sprawdza w słabym zasięgu
    > gsm

    To już ten gwizdek (E3131a) wygodniej, ma działający program i zbytnio nie
    kaprysi. Tylko w terenie uważać trzeba będzie (już Thompsona (TG122n)
    połamałem, bo z boku, tu się dźwięknęło, tam szturchnęło i nawet wtyczkę z
    płytki wyrwało, ledwo polutowałem). A i czułość całkiem przyzwoita, jak w
    szpitalu mi badania robili, to korzystałem, a nocami radio na słuchawki,
    krew badali, więc i tak pobudka. Sprawdził się bardzo dobrze.

    > No albo przejdź na linuksa :) Albo poczytaj jakie podczas startu modemu w
    > linuksie dostaje polecenia at

    Mogę spróbować, tylko gdzie to potem wrzepić, aby przyjęło? To, co wpisuję w
    ustawienia dodatkowe, zdaje się nie skutkować. Ostatnia nadzieja, że uda się
    ustawienie APN sprasować z numerem wybieranym, który się wpisze w
    odpowiednie pole.
    Na razie plan mam taki, żeby zreinstalować system (jakiegoś angielskiego
    badziewia mi się napakowało z Windows Update) i wszystko ponownie
    wysterować. Jak tylko uda się tego Topa obłaskawić na tyle, że, jak pisałem,
    kliknę "połącz" i bez dalszych czynności dostaję net, to zostanie - to
    właśnie zwisanie jest przyczyną, że krzywo spoglądam.

    Będę jeszcze próbować szukać rozwiązania, ale Gugiel mocno szumi modemami
    USB. Gdy np. zechcę sobie pojechać autobusem i polukać w net, to pen z boku,
    może w tłoku zostać, nieładnie mówiąc, upindolony przez kogoś, nawet
    niechcący, jak się będzie w tłoku przepychać (jak pisałem, Thompsona od wifi
    połamałem w daleko mniej trudnych warunkach), albo na ostrym zakręcie, jak
    autobus szarpnie... Nie chcę też niczego kombinować z dodatkowym doklejaniem
    na ekranie, obudowie, itd. W pociągu, gdzie stoliki nieduże, to też trzeba
    będzie oszczędnie. A czasami mam chęć pasjansa (tak, tego znanego) postawić,
    albo sesyjkę Sokobana, ja gram w logiczne, od nowoczesnych strzelanek
    trzymam się z bardzo daleka, żadnych czołgistów (rzygam już tą reklamą),
    Wiedźminów, strzelających samolotów bojowych, itd. Fejsbuków i twiterów też
    się nie dotykam.
    Dobra, będę szukać, w międzyczasie, jak ktoś-coś-wie, to się uśmiechammm...
    :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.