eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaX:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem... › Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.comp.os.ms-windows.winnt
    Subject: Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    Date: Sat, 7 Oct 2017 04:08:00 +0200

    news:59d24207$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
    > tego modemu ani programu to nie znam, ale tak przez mgle pamietam, ze
    > mozna ustawic kilka konfiguracji w telefonie, i wybierac przez numer.
    > Bodajze *99***1# to pierwsza konfiguracja, *99***2# to druga itp.

    To nawet fajniej, zapamiętać nawet recznie konfig (tylko skrypcik zrobić,
    coby modemowi przypominał, gdyby mu się zapomniało), a potem wybierać
    właściwy...
    Niby mógłbym spod choćby systemowego HyperTerminala odpalać skrypt, i jeśli
    to się da zrobić bez dodatkowej interakcji, to by było super... Tylko to już
    się zaczyna komplikować.
    Ewentualnie, iść na całość i jeśli można spod HT zadać modemowi co się chce
    nieinterakcyjnie, to zrobić superskrypt, który pierwszy, odpali HT i mu
    wrzepi wstępnie ustawienia, a potem wywoła się skrypt inicjacji właściwego
    połaczenia i mi zahula bez dodatkowych programów zewnętrznych, którym po
    prostu nie ufam.

    > Ale to bylo dawno, sieci byly inne, modemy byly inne itp :-(
    >
    > I pamietasz, ze po polaczeniu z Aero2 to trzeba sie polaczyc z odpowiednia
    > strona i wpisac kod captcha ?

    Oczywiście, kapeć dla mnie nie problem, robię go ręcznie.

    > Jesli dobrze googlam, to 734 znaczy "protokol PPP zostal zakonczony".

    No, tak wyświetliło.

    > Moze zle parametry, moze w danym APN nie przechodzi autoryzacja.

    Wygląda na to, że w eter idzie pusty APN, a jak sprawdziłem, ani pusty
    numer, ani pusty APN, nie przejdą. W "demobilu" przejdzie dowolny APN, a w
    Aero2 już konkretny, oni OIDP, po APN robią selekcję, co abonent dostaje po
    połączeniu.

    > Nie ma jakiegos skryptu przed polaczeniem ?

    Z tego co widzę - nie ma. Gdyby to się udało wywołać przed połączeniem (albo
    chociaż scalić jakoś APN z wybieranym numerem), to nie było by problemu.

    > Albo drania oszukac - niech nie laczy, tylko przejdzie do skryptu, a
    > skrypt niech polaczy.

    Tylko jak...? Bo skrypt obsługujący połączenie to powinien dać się rozgryźć.
    Ale wstrzelic się z jego wykonaniem przed orkiestrę, jeszcze mi się nie
    udało.

    > Wydaje mi sie, ze cos takiego robilem ... ale to dawno temu bylo :-)

    No to i ja będę próbować, ale jakoś ostatnio zmęczony się czuję i nie chce
    mi się zbytnio grzebać...

    > Jeszcze chyba mozesz zdefiniowac dwa modemy i przypisac im inne stringi
    > inicjacyjne.

    Hmm... chyba nie bardzo, w połaczeniach mam go właściwie na poziomie
    sterownika, w devmanagerze, tylko tam da się wrzucić dodatkowy initstring. I
    nie pomogło, 734 - PPP mówi "be".

    > W G10 jeszcze nie korzystalem ... ale tam wszystko jest gorzej zrobione
    > :-)

    Byle działało, to przepraszam za słownictwo, chuj mu w dupę, jakoś to
    przeciągnę.

    > Kupujesz routerek wifi, jedna karta w kompie, druga w routerku, obie
    > gotowe do dzialania :-)

    Mam w smartfonach, problem niewielki i mogę z połączenia z netem via BTS
    zrobić mostek na Wifi jako hotspot, ale to, jeśli ma się gdzie je
    podładować, zestaw taki jest ostro prądożerny i w 6 godzin potrafi mi
    świeżutko nakarmioną baterię spłukać do zera. Jak musiałem tak korzystać, to
    aparat cały czas siedział pod ładowarką i praktycznie w miejscu stał z
    ładowaniem, tyle prądu żarł.
    Dlatego wolałbym jednak korzystać z modemu w kompie

    > ta "karta WWAN" to ten wbudowany modem ?

    Takowoż. I 7.2/2.4 zestawia, filmy YT chodzą. Temy rencamy go wbudowałem :)
    (przy okazji oczyszczenia radiatora z nadmiaru smaru grafitowego - świetnie
    sie sprawdza w roli pasty! Ale puszcza część oleistą w cieple, jak się za
    dużo położy) Kosztował całe 4 złote :) I chodzi, nie mogę na razie lepszego,
    ale może jakiś LTE, już zresztą sam podstarzały i są zakusy na jego
    emerytowanie, zagości mi na jakiejś lepszej karcie? Ale jeszcze nie teraz.
    Muszę kondzioły do dużej płyty nabyć.

    > Jeszcze jedna szansa - zobacz czy Dell nie wypuscil jakiejs nowszej
    > wersji.

    Na razie pozostaje mi chyba wożenie ze sobą gwizdka (jest jednocześnie
    penisem o pojemności zależnej od włożonej karty uSD, ale system nie zawsze
    chce go prawidłowo zobaczyć) i jego wkładanie, jak trzeba będzie z netu
    skorzystać... Ale zobaczę, musi tylko wena na mnie spłynąć, żzeby dać impuls
    do przedzierania się przez tony szumu informacyjnego.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.