  • 41. Data: 2014-06-22 14:27:41
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: l...@g...com

    W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 20:07:22 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > ...czyli odkurzacz do winyli:
    > http://tinyurl.com/osab7bn

    Wiadomo, a moze i nie wiadomo, ze istnieje cos takiego jak polimery przewodzace. Jak
    mozna nimi domieszkowac folie, moze tez "da sie" wtracic taki polimer do plyt
    winylowych, moze. I tu mamy dwie drogi, taka plyta zostanie dobrze przyjeta przez
    srodowisko audiofilskie, lub tez taki zabieg zostanie nazwany swietokradztwem, bo
    znikna trzaski.
    http://www.youtube.com/watch?v=xiIWx5G7VH8

  • 42. Data: 2014-06-22 18:25:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik l...@g...com napisał:

> [...]
    srodowisko audiofilskie, lub tez taki zabieg zostanie nazwany swietokradztwem, bo

    A te trzaski to niby ESD?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 43. Data: 2014-06-22 22:20:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zzennon" <e...@d...com> wrote in message

    > Nie za bardzo. Ani to przewodzące było ani nie podłączone do niczego.
    > Pewnie tyle ładunków zebrało ile pojemności własnej czyli tyle co nic.

    Z elektrostatyką jak walczysz to nie musi to być przewodzące dobrze,
    jak metal, nawet lepiej jak będą to wysokie megaohmy to rozładują
    te kilovolty powoli i spokojnie, bez niepotrzebnych iskier...

    Spotkałeś się z woreczkami foliowymi w kolorze blado-różowym
    lub blado-niebieskim? One są właśnie lekko przewodzące aby
    eliminować niebezpieczne dla elektroniki ładunki elektryczne.

  • 44. Data: 2014-06-23 00:58:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 22 Jun 2014 13:05:11 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >W nauce udowodnić trzeba istnienie zjawiska a nie jego brak. Jak na
    >razie podałeś tylko dwa przypadki wpływu naelektryzowanej płyty, folia
    >się do niej klei i może strzelić po palcach. Tego nie neguję.

    A co negujesz?

    A.L.

  • 45. Data: 2014-06-23 02:17:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:

    > A co negujesz?

    A jaki wpływ elektrostatyki na winylu na odbiór audio postulujesz?

  • 46. Data: 2014-06-23 03:24:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 23 Jun 2014 01:17:46 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >A jaki wpływ elektrostatyki na winylu na odbiór audio postulujesz?

    Dwa efekty:

    a. Wyladowanai elektrostatyczne ktore moga indukowac zaklocenia w
    cewkach przetwornika
    b. Naladowana pluta przyciaga kurz ktory osiada na plycie, zbiera sie
    na igle, pogarsza jakosc i powoduje tzraski.

    A.L.

  • 47. Data: 2014-06-23 08:20:38
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    Użytkownik "Zzennon" <e...@d...com> napisał w wiadomości

    > Nie za bardzo. Ani to przewodzące było ani nie podłączone do niczego.
    > Pewnie tyle ładunków zebrało ile pojemności własnej czyli tyle co nic.

    To ty nie wiem jakie miotełki widziałeś, bo ja wszystkie jakie miewałem
    okazje mieć lub widzieć u kogoś były przewodzące i z kabelkiem zakończonym
    krokodylkiem do podłączenia do masy urządzenia.

  • 48. Data: 2014-06-23 11:08:08
    Od: l...@g...com

    użytkownik AlexY napisał:

    > A te trzaski to niby ESD?

    Nie wiem, odlacz glowice i wepnij w szereg neonowke, moze zobaczysz na ile to kurz,
    a na ile wyladowania.

  • 49. Data: 2014-06-23 19:09:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:
    [..]

    > Dwa efekty:
    >
    > a. Wyladowanai elektrostatyczne ktore moga indukowac zaklocenia w
    > cewkach przetwornika

    Ja to jednak głupi jestem, zero instynktu businessmana, ale się
    poprawię, więc:
    Ruszam z produkcją profesjonalnych dejonizatorów płyt gramofonowych
    wszelkiego typu, 100% skuteczność, 200% mniejsze szumy i trzaski
    wywołane ładunkami elektrostatycznymi, cena jedyne 10tyś zł, niestety
    ale technologia na licencji NASA kosztuje. Kupujesz?

    A poważnie, we wkładkach z ruchomą cewką byłbym skłonny przyznać Ci
    słuszność, wkładki z ruchomym magnesem uważam za całkowicie odporne.
    Jednakże gdyby istotnie było jakiekolwiek przebicie ESD na głowicę
    przedwzmacniacze paliłyby się na potegę.

    W wiadomości <lnv38j$2ha$1@dont-email.me> napisałem:

    > Jedyna prawda jaką widzę w tej miotełce to zdjęcie ładunków z płyty coby kurzu nie
    przyciągała elektrostatycznie, tylko że ten uchwyt musiałby gdzieś być uziemiony, a
    tego nie widzę, więc orzekam autorytatywnie iż jest to pic na wodę fotomontaż.

    Przypominam że dyskusja jest o:

    <lnq04q$unq$1@node1.news.atman.pl>

  • 50. Data: 2014-06-25 02:16:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A iskra gdzie ma pójść? Tam, gdzie jej lepiej ;)
    > Najczęściej strzela w najbliższy przewodzący punkt, czyli w igłę. Ale w
    > napięciach rzędu kV reguł nie ma - może pójść nawet po obudowie wkładki.

    I w głośniku przy odtwarzaniu będzie słychać od cichego cyknięcia, trzasku,
    przez nawet solidne puknięcie. Nie jest to pożądane, przy np. słuchaniu
    początku "Bolera" M.Ravela... Tu ciche wejście i jeb po głośnikach, od
    iskry, która potrafi być całkiem duża. Toteż w pomieszczeniu nie powinno być
    zbyt sucho. To naprawdę nie jest wydumany, wyssany z palca problem. Zdarzało
    mi się zetknąć z nim w magnetofonach także, choć w mniejszym wymiarze. Taśma
    jest jednak na podłożu z tworzywa sztucznego i też bywa, że pocyka. O
    działaniu elektrostatyki możemy się przekonać, delikatnie odwijając taśmę w
    kasecie, w kierunku odwrotnym od normalnego. Prawie na pewno w pewnym
    momencie taśma przestanie się normalnie rozwijać i pójdzie "pod włos", co
    może poskutkować jej pognieceniem, jeśli będziemy za bardzo nachalni w tej
    próbie. Wystarczy jednak delikatnie podmuchać w kasetę, by taśma zaczęła się
    zachowywać inaczej, często zaczyna się łatwiej odwijać...
    Ta statyka, może przeszkodzić we wgraniu ulubionej gry do naszego starego
    Atari, czy Komodorka, a jeszcze bardziej, ZX Spectrum... A na słuch zginie w
    tle nagrania...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.