    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    <k9a0hr$p16$1@mx1.internetia.pl> <k9f917$oe9$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <7t028j6uj8qt$.10b16pkj4qp5n.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <1cky899tk5eek.1mvzx343u1fl4$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home> <k9g2vl$9te$1@news.icpnet.pl>
    <be5a3ilumjpc.1beoxsb65r1y7$.dlg@40tude.net>
    <k9g9m6$ijd$1@news.icpnet.pl> <s...@n...notb-home>
    <k9gent$p7q$1@news.icpnet.pl> <s...@n...notb-home>
    <k9jbsm$eob$1@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <1k3c3koicb4ni$.1y11t3pub4yie$.dlg@40tude.net>
    Date: 04 Dec 2012 01:26:59 GMT

    On 2012-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tez nie - ale przy takiej cenie to moze byc "farmaceutic grade",
    > albo "czysty do HPLC".
    >
    > http://www.alibaba.com/showroom/acetylsalicylic-acid
    .html
    > na barylki, na worki, na tony po 500$ ... wiec za taka apteczna to
    > 10$/kg bedzie chyba dobrze ?

    Jak pisałem wcześniej: wszystko zależy od procesu.
    Piasek też możesz sobie kupować na tony za grosze, a szkło jest
    wyraźnie droższe. A lepsze szkło (z jakimiś dodatkami, z mniejszą
    ilością zanieczyszczeń, bez skaz, o jakimś konkretnym kształcie)
    może kosztować krocie :).

    Nie znam konkretnego przypadku aspiryny na tyle, żeby wiedzieć,
    czy Bayer robi ją "lepszą" (cokolwiek by to znaczyło) niż
    podwykonawca dla Walmartu. Nie mniej koszt procesu produkcyjnego
    może mieć na cenę niebagatelny wpływ. Leki tego typu mogą być
    produkowane jak dropsy (nawet na tej samej maszynie), ale mogą
    też powstawać w hermetycznych, sterylnych labach.

    Skoro w spożywaczaku można kupić litr wody za za 50gr i za 15 zł, to nie
    widzę powodu, żeby się jakoś bardzo użalać na 4-krotne przebicie
    na proszkach przeciwbólowych.

    pozdrawiam,
    PK