    From: MF <n...@n...noproblem.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Za co dostala mandat?
    Date: Mon, 9 Sep 2019 10:46:26 +0100

    On 09/09/2019 08:48, Mateusz Viste wrote:
    > Do tego, żeby nie stworzyć zagrożenia na drodze, a w konsekwencji
    > dopuścić do wypadku.

    Swego czasu Sąd Najwyższy wydał bardzo ciekawy wyrok, że wnioskowanie
    typu ,,skoro nastąpił wypadek, to prędkość była niebezpieczna" jest
    niedopuszczalnym uproszczeniem. Statystyki wykazują, że wypadki zdarzają
    się przy każdej prędkości, ale wnioskowanie, że w związku z tym każda
    prędkość jest niebezpieczna, byłoby absurdem.

    Nie pamiętam sygnatury tego wyroku ani nawet w jakim składzie sąd
    orzekał. Nie wiem też, czy od tego czasu SN nie wydał innych wyroków w
    analogicznej sprawie.

    --
    MF