  • 1. Data: 2014-02-14 06:06:05
    Temat: Zagadka
    Od: s...@g...com

    Na TTL'ach. A więc mamy do dyspozycji tylko wszelakiej maści bramki and/or/xor/not ,
    proste, zanegowane i takie tam. Mamy też 7474 (D flip-flop).
    (Można to samo zrobić na FPGA) - i też to zadziała (sprawdzone).

    Zadanie jest takie:

    1) Podwajamy częstotliwość zegarka.
    2) Zarówno na dodatnim i ujemnym zboczu sygnału wejściowego, ma się pojawić "szpila",
    która będzie napędzała "coś tam".. Jakiś tam licznik, czy byle co...

    ==============

    Krótko mówiąc, zadanie jest takie:

    Zaprojektuj na TTL'ach czarną skrzynkę. Wejście: prostokąt o wypełnieniu 50%,
    częstotliwość na poziomie "łykalności" TTL'ów. Wyjście: Szpila na dodatnim i ujemnym
    zboczu wejścia.

    No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją
    sobie z tym poradzić.

    ===============

    Silicon Valley - wiadomo co to jest, w R&D robią tam amerykanie? Buahahaha!!! ,
    wyśmiewani przez "EU-lobby" Chińczycy i Hindusi tam pracują. Niee, nie na wózkach
    widłowych, ino w działach R&D, i zarabiają kupę $.

    Wystarczy wleźć na www.ti.com . Od groma i nazot jest tam trochę filmików
    prezentowanych przez Hindusów.Z tym takim ichnim fajnym akcentem do tego !!
    Dlaczego?? Ano dlatego, że oni mają o tym pojęcie. W końcu oni to zaprojektowali.

    A prezesem Microsoftu jest też obecnie Hindus...

    =================

    Nieważne są sprawy edukacyjne i takie tam pierdulamenty.. Ważne,że chłopak skoczył
    najdalej, a dziewucha najszybciej pobiegła... I to jest najważniejsze!!

    A reszta , to Wuj !!

  • 2. Data: 2014-02-14 07:50:25
    Temat: Re: Zagadka
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 14.02.2014 06:06, s...@g...com pisze:
> [...]
    zboczu wejścia.

    > No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją

    Hmmm... Bramka EOR plus układ RC lub dwa inwertery.
    Dostanę jakiś dyplom "wyższej" uczelni :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-02-14 07:51:57
    Od: Jack <J...@w...pl>

> [...]
    zboczu wejścia.

    > No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją

    Przecież to jest banalne. Np 1 x 74132 i 2R i 2C.
    Jack

  • 4. Data: 2014-02-14 07:54:50
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 14.02.2014 07:50, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Hmmm... Bramka EOR plus układ RC lub dwa inwertery.
    > Dostanę jakiś dyplom "wyższej" uczelni :-)
    >
    > Pozdrawiam

    Oczywiście w roli tych dwóch inwerterów generujących opóźnienie może być
    druga bramka EOR z uziemionym jednym wejściem siedząca w scalaku 7486
    :-) Są w nim cztery takie bramki więc można sobie zrobić łańcuch
    opóźniający z trzech pozostałych bramek i wybierać szerokość szpilki na
    wyjściu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-02-14 07:57:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 06:06, s...@g...com pisze:

> [...]
    zboczu wejścia.

    > No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją

    Takie rzeczy to się pokazuje (albo pokazywało) ludziom w technikum na
    jednych z pierwszych lekcji z techniki cyfrowej.

    Mam wrażenie że albo się dowartościowujesz i wymyślasz te historyjki,
    albo masz solidnego głąba za pomocnika, który nawet z google nie potrafi
    skorzystać. Może zatrudniłeś Karola (vel identyfikator, vel donald...)?

  • 6. Data: 2014-02-14 09:34:44
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    zboczu wejścia.

    > No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją

    To mi przypomina sytuację z dawnych czasów. Mój szef kiedyś był
    zachwycony, jak dostał zlecenie, aby układ opracowany na renomowanej
    warszawskiej uczelni wykonał (PCB, montaż, obudowy itp) w 50
    egzemplarzach, a potem miała nastąpić seria produkcyjna. Już widział te
    $$$, więc bez sprawdzania wysłał na produkcję. Układ był dosyć prosty -
    kilka czujników miało uruchamiać jakiś układ wykonawczy. Niestety w
    torach czujników była różna ilość bramek, więc już przy 30st. zaczynały
    chodzić po układzie śliczne szpile, które uruchamiały układ wykonawczy.
    Ten zakład już nie istnieje, ale mój były szef nie narzeka.

  • 7. Data: 2014-02-14 21:09:36
    Od: s...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > Zadanie jest takie:
    >

    > 1) Podwajamy częstotliwość zegarka.

    Gdybym byl audiofilem, zapytalbym o jtter.

  • 8. Data: 2014-02-22 09:51:22
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    najdalej, a dziewucha najszybciej pobiegła... I to jest najważniejsze!!

    Nie no, coś przesadzasz, takie rzeczy to uczyli w Technikum Elektrycznym
    i to niedaleko Twojego zamieszkania.

    A to, że chłopak skoczył, dziewucha najszybciej etc. to też jest ważne,
    bo przecież nie wszystkim dane jest zostać elektronikami...

    MiSter

  • 9. Data: 2014-02-23 21:16:07
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-14 21:09, s...@g...com pisze:
    > Gdybym byl audiofilem, zapytalbym o jtter.
    gdybyś był normalny to darowałbyś sobie polityczne wycieczki na tej
    grupie skończony ćwoku