    From: " " <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Date: Tue, 17 Jul 2012 07:51:16 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie.

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
    ..
    > Winny okazał się akumulator.
    ..
    Żeby się po jakimś czasie nie okazał, że jednak nie...
    Miałem podobnie w innym aucie. Napięcie podczas rozruchu spadało do 10,5V.
    Wyglądało, że winny jest aku i za niskie napięcie, bo jeśli podładowało się
    go, to chwilę później odpalał bez problemu. Po jakimś czasie znowu lipa.
    Po wymianie akumulatora na nowy było OK przez około miesiąc. Napięcie podczas
    rozruchu 11,5V, wszystko git.
    Niestety później znowu autko przestawało odpalać. Żadnych błędów z komputera
    zarówno przed jak i po wymianie aku.
    Zastanawiało mnie jednak, że czasami nie można połączyć się z ECU. W końcowej
    fazie, kiedy już w ogóle przestał odpalać, zastanawiał mnie też losowy brak
    pracy pompy paliwa po włączeniu zapłonu.
    Pomyślałem, że to muszą być połączenia do komputera.
    Wziąłem schemat i przy sprawdzaniu pierwszej czy drugiej masy okazało się, że
    jest lipna.
    Przyczyna była niedokręcona kluczem tylko palcami, jedna śrubka od masy.
    Powoli się odkręcała. Dlatego najpierw problem objawiał się tylko co jakiś
    czas. Dlatego wyższe napięcie aku pozornie likwidowało problem.
    W końcu poluzowała się tak bardzo, że niemal; na stałe straciła kontakt.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.pl
    http://tunery.tv