    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagwozdka w C Keil.
    Date: Mon, 11 Feb 2019 00:28:20 +0100

    > LSB to least significant bit.

    Tak nazwane są zmienne i może niefortunnie napisałem LSB.

    Wątpię aby sprawdzany był najmniej
    > znaczący bit, może chodziło o bajt.

    Sprawdzana jest zmienna DEL_STEP ale tylko w zakresie 8 mniej znaczących
    bitów.

    > Szkoda, że nie ma kodu asemblerowego.
    Postaram się jutro podać.

> [...]
    > wszystko, tylko pewnie nie naraz. Jeśli procesor jest 8-bitowy, to int
    > ma 16 bitów i obsługiwany jest po bajcie a nie atomowo. Czyli de facto
    > są dwa testy, dla młodszego i starszego bajtu. Jeśli przerwanie nastąpi
    > między testami to mamy problem. Np. jeśli mamy wartość 256, to test
    > młodszego bajtu da 0. Następnie przerwanie zmieni wartość na 255.
    > Wówczas wykonany zostanie test starszego bajtu i też da zero. A więc
    > zostanie uznane, że cała zmienna ma wartość zero, skoro testy obu bajtów
    > wykazały zera. W takich sytuacjach stosuje się sekcje krytyczne.

    Zgoda, Mateusz też to zauważył. Ale to nie jest istotne w tym przypadku.
    Warunek jest sprawdzany poza przerwaniami, a zmienna jest modyfikowana w
    przerwaniu. Zastanawiam się, czy może to mieć jakikolwiek znaczenie.
    Może należało by sprawdzić najpierw jedną połówkę, później drugą i
    ponownie pierwszą, dla pewności.

    Miłego.
    Irek.N.