  • 131. Data: 2012-02-12 17:40:39
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Wlasnie mialem okazje pojezdzic Sprinterem 413 CDi przy -15*. Pytam
    > kumpla, czy te kartony cos mu daja. A on "zaraz zobaczysz". Po
    > przejechaniu ok.20min po mieście stwierdził "o, wskazówka już drgnęła".
    > Włączyłem ogrzewanie - zapomnij o ciepłym

    Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P

    sz.

  • 132. Data: 2012-02-12 18:24:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
    (...)
    > Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne...
    > Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie
    > to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania
    > chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    > chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    > tego nie robi -

    Robi się.

    > zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    > jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...

    Gdyby to było prawdą, to by nie było stosowane. Teraz możesz
    się douczyć.

  • 133. Data: 2012-02-12 20:05:58
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 17:40, szufla pisze:

    > Klamiesz, przeciez tylko "wloskie sa zle skonstruowane" :P

    Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
    Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"

    wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 134. Data: 2012-02-12 20:06:47
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-11 19:29, Pszemol pisze:

    > Otóż to. I gadanie że włoskie auta są gorsze zimą niż niemieckie to
    > pitolenie.

    Tylko, ze ja napisalem z doswiadczenia, a o komorach ktorych w zyciu nie
    widziales i nie znasz zasad testowania w nich - to jest wlasnie pitolenie.

  • 135. Data: 2012-02-12 21:22:19
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Po 1 - nie napisalem, ze TYLKO wloskie
    > Po 2 - nie napisalem, ze "sa zle skonstruowane"
    >
    > wiec nie naginaj faktow, jak Tobie wygodnie.

    Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie
    skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* ? "

    sz.

  • 136. Data: 2012-02-12 22:34:10
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 21:22, szufla pisze:

    > Dobra, dobra. Nie tlumacz sie, tylko wyjasnij dlaczego Niemcy " nie
    > skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    > jezdzacych zima w czasie -20* ? "

    A czemu mieliby sie skupiac na takich wlasnie konstrukcjach?
    Bo nie za bardzo rozumiem pytanie, i nie wiem czemu kierujesz je do
    mnie. Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych
    niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.

  • 137. Data: 2012-02-12 22:45:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    > jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...

    Ramka z żaluzjami, silniczek elektryczny, obsłużenie tego w komputerze -
    decyzja o niemontowaniu tego ustrojstwa w
    masowej produkcji daje wymierne oszczędności finansowe. Zwłaszcza jak
    problem dotyczy tylko niektórych wersji silnikowych danego modelu.
    Producenci wypuszczają gorsze buble, nie martwiąc się o zdanie klientów.

    > Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie
    > widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej
    > z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie
    > termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie
    > prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są
    > do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie
    > za mniej niż szóstka piwa...

    Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w czasie
    jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza więcej
    ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada. Silnik
    jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny. Można zaślepić
    termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno.
    Jedynym wyjściem jest tekturka.

    Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu. Oba
    zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 138. Data: 2012-02-12 22:57:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się
    > bardzo powoli a nie momentalnie. Stała czasowa termostatu jest podobna
    > do stałej czasowej mieszania się płynów z chłodnicy z tymi w silniku.

    A jednak w praktyce działa to inaczej, jak zeznają posiadacze Polonezów.
    Termostat zaczyna wypuszczać małym strumieniem gorący płyn z silnika
    (załóżmy 85C), a w tym czasie silnik zaczyna się chłodzić się płynem z
    chłodnicy o temperaturze -20C. Temperatura silnika spada, płyn podgrzany do
    +20C dociera w końcu do termostatu i ten się zamyka. Gorący płyn w chłodnicy
    stygnie do -20, silnik rozgrzewa się do 85C i sytuacja się powtarza.
    Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym
    małym obiegu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 139. Data: 2012-02-12 23:50:03
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > Chodzi o silniki TDi ze stajni VW? Czy CDI z Mercedesa? Bo innych
    > niemieckich niedogrzewajacych sie nie znam.

    Napisales :

    " Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz
    blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to
    chlodnica nie jest potrzebna. :)
    Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan
    kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* "
    i dalej:
[...]

    Pytanie brzmi, dlaczego niemiecki sprinter jest niedogrzany podobnie jak
    ducato ?
    Z twojego rozumowania wynika, ze niemcy nie skupiaja sie na projektowaniu
    konstrukcji
    jezdzacych zima w czasie -20* , moze dlatego, ze maja to do siebie, ze

  • 140. Data: 2012-02-13 17:18:39
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jh30ii$t9a$1@inews.gazeta.pl...

    > Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednio
    > przez opływające go powietrze.

    > Co ma IQ kierowcy do faktu, że silnik produkuje mniej ciepła niż oddaje do
    > otoczenia?

    > Nawet przy zamkniętym termostacie może brakować ciepła do ogrzewania
    > wnętrza.

    porady pszemola sa zenujace
    dokladnie tak ja mowisz przy spadku temp
    dogrzanie wnetrze moze nbyc juz niewydolne w polaczeniu z silnikiem