  • 161. Data: 2012-02-20 12:19:28
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 9 Feb 2012 21:23:53 -0600, w <j...@p...onet.pl>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Dużo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciętny IQ
    > kierowcy takiej paki nie sięga wyżej niż 80...

    Generalnie to twoja wiedza w tym temacie właśnie nie przekracza tych IQ 80...

  • 162. Data: 2012-02-25 19:12:28
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 8 Feb 2012 23:36:00 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    >Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest
    >lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik.

    Uno 1.4 - można było jeździć w samym podkoszulku. CC700 - wiecznie
    niedogrzany.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 163. Data: 2014-09-14 11:07:46
    Od: a...@i...pl

    > Placebo, czy faktycznie coś w tym jest?

    jak termostat jest na wyjściu to bezsens/chyba, że uszkodzony/, jak na powrocie to
    jak najbardziej wskazane (najczęściej w starych samochodach np ae86 4age).

  • 164. Data: 2014-09-14 11:38:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-14 11:07, a...@i...pl pisze:

    > jak termostat jest na wyjściu to bezsens/chyba, że uszkodzony/, jak
    > na
    powrocie to jak najbardziej wskazane (najczęściej w starych samochodach
    np ae86 4age).

    Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.
    Po co podwórkowy filozof techniki ma coś w tym mieszać?

  • 165. Data: 2014-09-14 12:36:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Dlaczego wskazane? Układ chłodzenia jest zaprojektowany przez inżyniera.

    Dwóch świezo upieczonych absolwentów politechniki siedzi nad flaszką
    opijając magisterkę.
    -wiesz, jak pomyślę jacy z nas inzynierowie to aż się boje iść do
    lekarza.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 166. Data: 2014-09-14 13:36:04
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    > jak termostat jest na wyjściu to bezsens/chyba, że uszkodzony/, jak na powrocie

    Termostat na powrocie jest generalnie bez sensu.

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 167. Data: 2014-09-14 13:59:24
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 września 2014 13:36:04 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał:

    > Termostat na powrocie jest generalnie bez sensu.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    >
    > kompleksowe remonty old i youngtimer'�w, nadwozi rajd�wek
    >
    > przer�bki typu "tego sie nie da zrobic"

    Stare Łady tak miały. A one na trochę niższe niż w Polsce temperatury były
    projektowane. Temperaturę trzymały dobrze.

  • 168. Data: 2014-09-14 15:59:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-14 12:36, masti pisze:

    > Dwóch świezo upieczonych absolwentów politechniki siedzi nad flaszką
    > opijając magisterkę.
    > -wiesz, jak pomyślę jacy z nas inzynierowie to aż się boje iść do
    > lekarza.

    Jacy są mgr inż świeżo po polibudach to wiem. Tylko że samochody
    projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.

  • 169. Data: 2014-09-14 16:12:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko że samochody projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat
    > doświadczenia.

    Tacy z kilkudziesięcioletnim nie zarojektowaliby koniecznosci rozebrania
    pol samochodu... zeby wymienic zarowke. Raczej nie zaprojektowaliby tez
    czegos, co w NCAP otrzymuje ledwie 3 gwiazdki. O naszych inzynierach od
    drog, na czele z inz Galasem przez litosc nie wspomne.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 170. Data: 2014-09-14 17:11:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Jacy są mgr inż świeżo po polibudach to wiem. Tylko że samochody
    > projektują raczej tacy, co mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.

    Za dużo widziałem tworów doświadczonych inżynierów (również jeśli chodzi
    o produkty uznanych koncernów motoryzacyjnych), żeby sądzić że to ma
    znaczenie :-)

    Babole zdarzają się wszędzie.

    Natomiast co do zasłaniania chłodnicy to faktycznie nie ma sensu, bo jak
    termostat sprawny, to woda w chłodnicy w ogóle się nie rusza.