  • 51. Data: 2012-02-08 23:36:00
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "szufla" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:jgt9eb$qe0$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdzie takie brednie opowiadaja ?

    Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest
    lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 52. Data: 2012-02-08 23:42:05
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do
    > 2005 - nie wiem jak nowsze modele, bo nikt ze znajomych nie ma) albo
    > porozmawiaj z uzytkownikami. Blok silnika jest tak skutecznie chlodzony
    > przez oplywajace powietrze, ze przy -15 musisz wybierac albo ciepla
    > kabina, albo cieply silnik. No chyba ze zakryjesz przod kartonami.
    > Inne Fiaty tez cierpia na ta przypadlosc, podejrzewam, ze idac tym tropem
    > Alfy Romeo i Lancie rowniez.

    Fiacisz mojej zony akurat na te cierpi przypadlosc nie ciepi. Co ty myslisz,
    ze Italia lezy na rowniku, Seaty tez trzeba odstawic ?:)
    To nie Ducato tylko diesele, ktore wszystkie powinny byc dobrze osloniete.
    cyt. "_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech " - co ma
    fiatowski silnik do tego, ktory jezdzi w wielu markach ?

    sz.

  • 53. Data: 2012-02-08 23:49:58
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    mialo byc nie cierpi :)
    Fiatowski JTD: Opel, Saab, Suzuki. Ostatnio jezdzilem Insignia. Nie
    zauwazylem, zeby sie niedogrzewal.

    sz.

  • 54. Data: 2012-02-08 23:51:55
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest
    > lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik.

    Benzyna ? Wymien termostat bo jest stale otwarty.

    sz.

  • 55. Data: 2012-02-08 23:54:48
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > ale
    > problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku.

    W korku to popracuje sobie wentylator.

    sz.

  • 56. Data: 2012-02-09 00:01:23
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała
    > takiego chłodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, które
    > powinny być chłodzone nie są wyeksponowane - jest wrażliwy na
    > taki przepływ powietrza wokół niego i na ile zmienia sie
    > przepływ powietrza przy zasłoniętej i nie zasłoniętej chłodnicy
    > biorąc pod uwage brak szczelności kompry silnika i stosunkowo
    > mały wlot powietrza przed samą chłodnicą...

    Zacytuję sam siebie:

    Stare diesle, szczególnie bez osłony silnika u dołu i przy
    większych prędkościach się nie nagrzewają bo im pizga po komorze.
    Jeździłem z tekturą w Golfie 1.6D jak na dworze było -10 i
    więcej. Albo
    grzanie silnika albo kabiny, inaczej temp. bujała się koło 60-70
    stopni. Termostat jak najbardziej w porządku był.

    Akurat wlot powietrza przed chłodnicą w wielu autach jest duży,
    m.in. we wspomnianym Golfie.

    --

    morghul

  • 57. Data: 2012-02-09 00:07:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Benzyna ? Wymien termostat bo jest stale otwarty.

    Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony.
    Brak poprawy.

    Stilo - Diesel.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 58. Data: 2012-02-09 00:16:14
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony.
    > Brak poprawy.

    To kup sobie oslone od spodu.

    sz.

  • 59. Data: 2012-02-09 00:23:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > To kup sobie oslone od spodu.

    Uno już sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymagało docieplenia komory
    silnika - tekturką na chłodnicę albo osłoną od dołu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 60. Data: 2012-02-09 00:43:14
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Uno już sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymagało docieplenia
    > komory silnika - tekturką na chłodnicę albo osłoną od dołu.

    to nie ma nic wspolnego z konstrukcja silnika.

    sz.