  • 1. Data: 2012-11-21 00:18:59
    Temat: Zalety szerszych opon
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Nabyłem niedawno Mazdę 2 (felgi ma żeliwne), której poprzedni właściciel zamiast
    175/65 R14 na lato zakładał 185/55 R14. Zakładam, że miał jakieś powody, ale nie
    wiem jakie.

    Jakie są zalety (wady też chętnie poznam) stosowania opon letnich w rozmiarze
    nieco szerszym niż nominalny? Pyta głownie dlatego, że nie wiem, czy na wiosnę
    mam kupować nowe letnie we właściwym rozmiarze, czy też nadal jeździć na tych za
    szerokich.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2012-11-21 00:25:30
    Temat: Re: Zalety szerszych opon
    Od: tÎż

    Latet wrote:

    > Jakie są zalety

    Auto trochę lepiej się prowadzi, pomijając kałuże.

    > wady też chętnie poznam

    Trochę gorzej przyspiesza i trochę więcej pali. Trochę wcześniej
    występuje aquaplaning.

    PS. Aczkolwiek 1 cm w tą czy w tamtą nie robi wielkiej różnicy, ja bym
    zobaczył który rozmiar jest tańszy i kupił po prostu lepszej klasy opony.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2012-11-23 17:44:34
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-21 00:18, Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > Nabyłem niedawno Mazdę 2 (felgi ma żeliwne)
    ^^^^^^^^^^

    to walec drogowy?

  • 4. Data: 2012-11-23 21:35:48
    Od: t...@p...onet.pl

    Ja kiedyś do Volva 940 zamiast opon 185/65 założyłem 195/60. Efekt: spalanie wzrosło
    o 0,5 L/100km

  • 5. Data: 2013-05-30 18:24:46
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > to walec drogowy?

    Nie rozumiem.
    latet

  • 6. Data: 2013-05-30 18:50:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie rozumiem.

    A wiesz co to jest żeliwo?

  • 7. Data: 2013-05-30 18:57:48
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > A wiesz co to jest żeliwo?

    Stop żelaza z węglem i innymi dodatkami. "Felgi żeliwne" - tak mam napisane na
    fakturze za nie.

    latet

  • 8. Data: 2013-05-30 19:00:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Stop żelaza z węglem i innymi dodatkami.

    A czym różni się od stali to wiesz?
    Widziałeś kiedyś żeliwo na oczy?

    >"Felgi żeliwne" - tak mam napisane na fakturze za nie.

    To ją oddaj, a już na pewno nie błaźnij się tu więcej.

  • 9. Data: 2013-05-30 19:10:07
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 19:00:18 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A czym różni się od stali to wiesz?

    Większą zawartością węgla, i żeliwo jest odlewane - stal jest stopem po
    obróbce cieplnej/mechanicznej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2013-05-30 19:57:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Latet,

    Thursday, May 30, 2013, 6:24:46 PM, you wrote:

    > Nie rozumiem.

    Żeliwne felgi...

    --
    Best regards,