    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zapiete pasy na niby a poduszki
    Date: Fri, 31 Jan 2020 09:30:23 +0100

    W dniu 2020-01-30 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Doblo 2008 rok tez.
    > Ale czy w nowoczesnych autach równiez?
    > Jezeli tak to pytanie dlaczego, skoro moze narobić wiecej szkód niz
    > pozytku...

    Pewnie statystyka, większości pomaga bez takich skutków ubocznych jak
    pękniete kręgi szyjne. Nie każde zderzenie jest z taką prędkością, może
    w 99,7% przypadków poduszka zdąży się napełnić przed uderzeniem głowy w
    nią.
    To tylko dywagacje, nie jestem ekspertem od bezpieczeństwa w automotive.
    Może nawet piszę głupoty ;)

    > No wiadomo ze nie wie.
    > Ale jakby były nie zapiete to by wiedział.
    > A skoro poduszka tak czy siak wystrzeliwuje to nie ma to zadnego
    > znaczenia.

    Bo do manuala i przepisów trzeba się dostosować. I tak robi większość
    populacji. Jak ktoś lubi jeździć z gębą wystawioną przez boczne okno, to
    musi mieć świadomość, że mu ta gęba się zarysuje, a nawet utnie w
    trywialnym przypadku "przycierki" z samochodem z naprzeciwka. I czyja
    będzie wina, kierowcy czy projektanta systemów bezpieczeństwa, że
    pozwolił na jazdę z opuszczoną szybą?

    > No ja to rozumiem.
    > Pytanie co zrobi wiecej szkody - brak wystrzelenia poduszki czy
    > wystrzelenie w taka głowe nad kierownica.

    Jak ktoś z czytających robił takie badania, to niech się wypowie :)

    --
    viktorius