    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 31 Jan 2020 07:14:06 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zapiete pasy na niby a poduszki
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 14:00:45 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Doblo 2008 rok tez.
    > Ale czy w nowoczesnych autach równiez?
    > Jezeli tak to pytanie dlaczego, skoro moze narobić wiecej szkód niz
    > pozytku...

    Chyba nie zrozumiales.
    Jakby poduszka nie wystrzelila to mialby nie tylko potrzaskane kolana ale i polamana
    czaszke, klatke piersiowa i moze nawet uszkodzony kregoslup.

    Poduszka pomaga nawet bez pasow. Ale z pasami pomaga duzo bardziej.

    > No wiadomo ze nie wie.
    > Ale jakby były nie zapiete to by wiedział.
    > A skoro poduszka tak czy siak wystrzeliwuje to nie ma to zadnego
    > znaczenia.

    Pasazerska mozna wylaczyc, tak jak w przypadku fotelika dzieciecego.

    > No ja to rozumiem.
    > Pytanie co zrobi wiecej szkody - brak wystrzelenia poduszki czy
    > wystrzelenie w taka głowe nad kierownica.

    Wyzej wyjasnione.
    Przeprowadz eksperyment myslowy. zamiast nadmuchanej poduszki wstaw twarda
    kierownice. Nieco dalej, tak aby ewentualne katy miedzy tymi obiektami mogly sprawic
    skrecenie szyi.