    Subject: Re: Zapowietrzony?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 7 Sep 2019 23:09:03 +0200

    > Ja nie wiem. Ale pewnie doprowadzenie wystarczy a nie sam wtrysk z
    > korpusu.
    >
    > Robert

    Żadnego luzowania wtrysków i żadnego pompowania gazem, bo w ten sposób
    można tylko narobić szkód.

    Po napełnieniu baku trzeba kilkanaście razy przekręcić kluczyk w
    pierwszą pozycję (bez odpalania auta). Za każdym razem odczekując po
    kilka-kilkanaście sekund. W tym czasie uruchamia się pompka paliwa w
    baku i układ sam się odpowietrza, ponieważ powietrze powraca do baku
    przelewem. Pompka uruchamia się na kilka sekund. Jeżeli po takim zabiegu
    auto nie chce odpalić lub gaśnie to można kupić zwykłego plaka. Plakiem
    psikamy delikatnie do wlotu powietrza jeżeli jest to możliwe to można
    odpiąć rurę wlotową i psikać wprost do kolektora (krótkimi porcjami)
    podtrzymując pracę silnika. Najlepiej jak jedna osoba odpala auto, a
    druga psika plakiem. Ale wszystko bez dodawania gazu, bo pompa wysokiego
    ciśnienia może się zatrzeć, gdyż pracuje chwilami na sucho. Przy
    dodawaniu gazu wzrasta obciążenie pompy, bo podnoszone jest ciśnienie
    paliwa. Na wolnych obrotach ciśnienie jest rzędu 300 barów, a po dodaniu
    gazu wzrasta do nawet 2000 barów.

    Dzięki temu rusza cały układ paliwowy, a zwłaszcza pompa wysokiego
    ciśnienia. Doprowadzanie do pustego baku nie jest zdrowe dla silnika, a
    zwłaszcza dla pomp. Zarówno tej w baku, ale zwłaszcza dla pompy
    wysokiego ciśnienia.