eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŻarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki › Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Subject: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Mon, 13 Nov 2017 17:08:45 +0100

    > Jest coś tańszego czy trzeba klecić coś ręcznie? Typu lutować diodę do
    > oprawki i obsadzać oporami po kilka Ohm do ustalenia prądu?
    Tak mozesz zrobić, jak masz diodę, chęć i ochotę.

    > Inne proste,
    > niedrogie rozwiązania?
    nieznam, a zaryzykowałbym stwierdzenie że nie istnieją.
    Ta "zarówka" którą podlinkowałeś, jest o tyle dobrym wyjściem, że nie
    musisz się babrać sam. ale mocy to ona ma ok 0.2W. jakby miała mieć 1
    wat, to pożyje 10 godzin. bo tam niema gdzie rozproszyć tej mocy. 1w
    dioda ma radiator wielkości monety 50groszy. Ten radiator jest łapany
    przez aluminiową obudowę, która robi się lekko ciepła. obudowa latarki z
    diodą 3 waty, już moze być (latem) nieprzyjemnie ciepła. (zimą wręcz
    przeciwnie).
    Za 10zł kupisz latarkę diodową. za 15 diodową aluminiową. za 25 diodową
    plastikową, ale z wbudowanym akumulatorkiem i ładowaną z usb.
    JA kupiłbym nową, albo zaryzykował zabawę tym co mam w pudłach na szafie.
    ToMasz