  • Data: 2015-02-22 08:47:11
    Temat: Re: "Żarówka LED instrukcja obsługi;)
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.02.2015 o 17:05, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Co do cen. A królu merlinie sprzedają dwupak. Dwie ledówki 2,8W 150 lumenów 3000K.
    > Cena 12 zyli. 6 zyli jedna. Ciekawostka bo te same w trójpaku kosztują po 10 za
    sztukę.
    > Przez te 3000 do bezpośredniego oświetlania według mnie się nie nadają.
    > Ale jak jest klosz to światło robi się dla mnie dobre.
    > Jedyna ich wada, jak da mnie to że nie mają gwintu tylko takie gówno jak w
    starterze do świetlówki.
    > Czas przelutowania żeby miały gwint to chwila. To przelutowuję gwinty ze zużytych
    świetlówek..
> [...]

    To trzonek GU10, jak się okazuje bardzo popularny. Jeśli te 3000K podane
    było by przez porządną firmę to jest OK, ale tu zapewne lipa będzie.
    Ja kupowałem tylko 2700 bo chciałem ciepłe i teraz nawet za ciepłe dla
    mnie są niektóre!
    Jedyna metoda to sprawdzić 1 szt i potem kupować jak więcej chcesz, albo
    może uda się w sklepie, zależy jak pakowane. No i mogą nie mieć
    filtracji i migać.
    Jeśli chcesz w kształcie reflektorka, to w cenie 14 zł kupiłem w
    Carefourze 2,5 W firmy Whitenergy, taka z modułem COB. Najpierw
    myślałem, że będzie głupio to żółte wyglądać w suficie, ale potem się
    zastanowiłem, że jak nie świeci to nikt tego nie ogląda. A wygląda
    całkiem fajnie. Świeca ładnym światłem, ciepłe, gwint maję normalny E14.
    Tylko uwaga - takie same w Carefour Expres widziałem po 28 zł, czyli 2
    razy drożej!
    Z tanich ładnie Piła świeci, w porównaniu z normalną żarówką ma troszkę
    mniej czerwonego, ale to widać jak porównujesz bezpośrednio. Na próbę
    kupiłem 3,5 W świeczkowa, dziś jeszcze sprawdzę na miganie. Jeśli migać
    nie będą, to bardzo rozsądne za taką cenę (ok 16 nie pamiętam teraz).
    Niestety Piła robi tylko 2 modele, przynajmniej tak na stronie mają,
    jeszcze 7W z dużym gwintem, też niedrogo jest.

    Do sprawdzania czy migają zrobiłem nawet prosty układ. Dioda świecąca
    jako fotodioda równolegle z rezystorem 2,2 M i to do wzmacniacza
    gitarowego podłączam;)
    Jeszcze tylko muszę to jakoś zaekranować, na razie owijam folią
    aluminiową ostrożnie, żeby nie zewrzeć.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl