  • 11. Data: 2013-04-24 00:45:24
    Temat: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rela,

    Wednesday, April 24, 2013, 12:40:09 AM, you wrote:

    [...]

    > Jak masz dobre trafo to dorzucasz do niego porządnego elektrolita i dalej
    > klecisz prosty układ z 1 rezystora, 1 tranzystora, 1 lm7805, 2 kondensatorow
    > i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i więcej (zalezy od
    > tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

    O czym do nas piszesz? To nikt nie oczekuje blaszanego transformatora.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-04-24 01:27:37
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    wiadomości news:1805519407.20130424004524@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > O czym do nas piszesz? To nikt nie oczekuje blaszanego transformatora.

    A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
    kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
    układ to pewnie coś koło 5zł. Trafo to inna sprawa więc wyraźnie napisałem:
    "Jak masz..."

  • 13. Data: 2013-04-24 01:36:46
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-24 00:38, Adam Dybkowski pisze:
    > W gruncie rzeczy mogliby wypuścić RPi C z lepiej rozwiązanym zasilaniem,
    > łykającym np. 8-24V na wejściu a w środku leżałaby przetwornica robiąca
    > 5V i 3V3 (teraz załatwianym stabilizatorem liniowym, który generuje
    > spore straty). O ile by to zwiększyło cenę płytki? 10-20 zł?
    A co ci przeszkadza samemu zmajstrować taką przetworniczkę, na
    powszechnie dostępnych elementach typu lm2576-5 + dioda + dławik + kilka
    kondensatorów, jeśli chcesz? Wtedy każde zasilanie 7-40V będzie tak samo
    dobre. Ale cenowo przy 2szt wyjdzie ci tak samo, jak fabryczny sensowny
    zasilacz 5v 2-3A, czyli okolica 20zł.. (no i te 7-40V też skądś trzeba
    zrobić jeszcze).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2013-04-24 02:27:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rela,

    Wednesday, April 24, 2013, 1:27:37 AM, you wrote:

    [...]

    > kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach.

    Myślę, że od takiego góró objawionego jak ty mogę się dużo nauczyć o
    zasilaczach.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-04-24 02:47:27
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    wiadomości news:25576986.20130424022712@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Myślę, że od takiego góró objawionego jak ty mogę się dużo nauczyć o

    Trzeba było przynajmniej cos o elektronice dopisac zeby sobie ktos nie
    pomyslal jaki to z ciebie 'troll argumentum ad personam". Rozumiem ze to
    przez ten uraz do 'blachy', histereza i prądy wirowe, pozrzucały ci
    wszystkie madre ksiazki z pulek, za regal... wiecej merytoryki, kultury i
    opanowania! <- sorka, ale chyba sie nalezalo!

  • 16. Data: 2013-04-24 03:32:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rela,

    Wednesday, April 24, 2013, 2:47:27 AM, you wrote:

> [...]
    > wszystkie madre ksiazki z pulek, za regal... wiecej merytoryki, kultury i
    > opanowania! <- sorka, ale chyba sie nalezalo!

    Bawisz mnie, dziecię neostrady.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-04-24 08:14:13
    Od: walker <m...@g...com>

    On 04/23/2013 11:05 PM, Adam Dybkowski wrote:
    > Jaki polecacie?
    >
    > Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
    > *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.
    >
    > Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.
    > Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
    > iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już
    > masakra cenowa:
    > http://store.apple.com/pl/product/MD836ZM/A/zasilacz
    -usb-o-mocy-12-w-firmy-apple?fnode=3c

    > a potrzebuję takie dwa.
    >
    > @RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
    > Od biedy 1,5A.

    a ten?

    http://allegro.pl/zasilacz-2000ma-z-kablem-raspberry
    -pi-hit-i3170062994.html

  • 18. Data: 2013-04-24 08:55:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Rela" <h...@h...he> napisał w wiadomości

    > A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
    > kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
    > układ to pewnie coś koło 5zł.

    Te 5zł to z radiatorem do tych 10A ?
    P.G.

  • 19. Data: 2013-04-24 09:53:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.04.2013 01:27, Rela wrote:
    [...]
    [...]
    > A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
    > kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
    > układ to pewnie coś koło 5zł.

    Pokaż tranzystor za 4zł w detalu (złotówka na 7805, kondensatory z
    szuflady) który rozproszy 10-20W.

    Michoo

  • 20. Data: 2013-04-24 09:57:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach

    ROTFL Komu jak komu, ale RoManowi tak napisac, to, hmm, trzeba miec
    specyficzne poczucie humoru. Jeszcze napisz Adamowi, ze nie ma pojecia o
    AVRach, Andrzejowi - o oscyloskopach, Piotrowi o prockach itd.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa