  • 21. Data: 2013-04-24 10:12:09
    Temat: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:
    > Jaki polecacie?
    >
    > Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
    > *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.
    >
    > Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.

    http://www.aliexpress.com/item/AC-100-240V-DC-5V-2A-
    USB-Charger-Adapter-Supply-Wall-Home-Office-EU/62704
    5934.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2013-04-24 10:31:39
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
    > iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już
    -usb-o-mocy-12-w-firmy-apple?fnode=3c

    > a potrzebuję takie dwa.
    >
    > @RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
    > Od biedy 1,5A.

    Tak, widzę że wszyscy mają ten sam problem .
    U mnie robił się reset podczas hot-plug dysku USB.
    U siebie wywaliłem bezpiecznik i wstawiłem przetwornice 24->5V 2A.
    Teraz nawet hot-plug dysku USB działa prawidłowo, nie wspominając o reszcie.

    Adam

  • 23. Data: 2013-04-24 10:43:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    [...]

    > @RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
    > Od biedy 1,5A.

    Transformator dla TNY278 - 5.50PLN+23% VAT. Dławiki - jakieś grosze.
    Przesyłka pocztą - 12PLN. TNY278 masz w TME w cenie przyzwoitej ale
    przy 2 sztukach możesz próbować u nas coś popytać - oszczędzisz koszty
    przesyłki.

    Schemat:
    https://docs.google.com/file/d/0B7tuR-YZmMSDSTVMRm52
    VnVPalU/edit?usp=sharing

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-04-24 10:47:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, April 24, 2013, 9:57:02 AM, you wrote:

    > ROTFL Komu jak komu, ale RoManowi tak napisac, to, hmm, trzeba miec
    > specyficzne poczucie humoru. Jeszcze napisz Adamowi, ze nie ma pojecia o
    > AVRach, Andrzejowi - o oscyloskopach, Piotrowi o prockach itd.

    Zepsułeś mi całą zabawę. A tak chciałem go pokarmić, aż żeby pękł z
    przeżarcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-04-24 11:34:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-04-24 10:31, Adam Górski pisze:

> [...]
    > U siebie wywaliłem bezpiecznik i wstawiłem przetwornice 24->5V 2A.
    > Teraz nawet hot-plug dysku USB działa prawidłowo, nie wspominając o

    To raczej oczywiste, że skoro RPI nie jest dostosowana do współpracy z
    urządzeniami USB pobierającymi dużo prądu ze złącza to stosować ich nie
    należy. A jeśli chce się je stosować to należy przerobić odpowiednio
    część zasilającą w RPI.
    Ja wymieniłem polimery i dodałem wymagane kondensatory na złączu USB,
    należało by jeszcze zasilić bezpieczniki złącza USB z pominięciem
    głównego bezpiecznika, ale nie chciało mi się ciąć ścieżek.

    Jednak z tego co zrozumiałem pytający miał problem z kiepskim zasilaczem
    a nie z samym RPI.
    Jeśli zaś podłączył pod USB w RPI znaczne obciążenie bez odpowiednich
    modyfikacji to szuka w złym miejscu.

    --
    AWa.

  • 26. Data: 2013-04-24 12:33:53
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > On 24.04.2013 01:27, Rela wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Pokaż tranzystor za 4zł w detalu (złotówka na 7805, kondensatory z
    > szuflady) który rozproszy 10-20W.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michoo

    Żadna tam szuflada, liczmy wszystko jak za nowe ;)
    - BD912 Ptot-90W - w avt 1,80 brutto za sztukę
    - 7805 - w avt 1zł brutto
    - KCM 330nF - w avt 1zł brutto
    - KCM 100nF - w avt 0,80zł brutto
    - rezystor tez liczyc? ;)
    Razem: 4,60 brutto

    Za 0,20zł brutto można jeszcze dokupić diodę zenera żeby zwiększyć napięcie
    na wyjściu do 5,2V zamieniając 7805 na odpowiedni - autor wątku pytał chyba
    o 5,2V a nie o 5,0V. Jednym słowem, za 5zł masz tu kolego układzik który
    wyciska z siebie grubo ponad 10A z odchyłką napięcia poniżej 5% (+/-2%) w
    całym zakresie obciążenia.

  • 27. Data: 2013-04-24 13:02:56
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-04-24 11:34, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > a nie z samym RPI.
    > Jeśli zaś podłączył pod USB w RPI znaczne obciążenie bez odpowiednich

    Autor szuka zasilacza dającego zamiast 5V takiego, który daje 5,2V a to
    nie za bardzo dobre rozwiązanie. To taki 1/2środek.
    Za moment autor zwiększy zasilanie do 5,5V bo 5,2 będzie za mało i już
    coraz bliżej do ducha elektroniki który czasem wyłazi.

    Adam

  • 28. Data: 2013-04-24 13:13:57
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    wiadomości news:6510460546.20130424104705@pik-net.pl.invalid...

    > Zepsułeś mi całą zabawę. A tak chciałem go pokarmić, aż żeby pękł z
    > przeżarcia.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    No RoMan, napisz wreszcie coś w topicu - niech zgadnę, pewnie nawet nie
    jesteś elektronikiem, a twoja wiedza to bardziej 'aktywne copy/paste'. Nie
    masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka wszystkich ale
    juz nie mam siły do niego

  • 29. Data: 2013-04-24 13:27:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.04.2013 12:33, Rela wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Żadna tam szuflada, liczmy wszystko jak za nowe ;)
    > - BD912 Ptot-90W - w avt 1,80 brutto za sztukę

    Ok, czyli Romana oskarżyłeś o to, że nie wie o co chodzi w zasilaczach a
    ty nawet dokumentacji tranzystora nie umiesz przeczytać...

    Dane:
    Tmax = 150°C
    Rthj-case = 1.4°C/W
    temperatura pokojowa = 25°C

    Czyli maksymalna moc rozpraszana w strukturze przy 25°C na obudowie wynosi:
    (150°C-25°C)/1.4°C/W=89.3W

    Ty wprawdzie chcesz mieć rozproszone tylko 20W, więc grzejemy tranzystor
    do 120°C (mało rozsądne - patrz parametry, ale to i tak tylko
    teoretyczne wykazanie nierealizowalności)

    Teraz "jedynie" musisz zaproponować sposób osiągnięcia tych 120°C na
    obudowie. Masz całe 40 groszy. (Myślę, że chłodzona gliceryna
    natryskiwana bezpośrednio na tab tranzystora powinna dać radę.)

    A, zapomniałeś o drobnym fakcie - wzmocnienie przy 10A wynosi tylko 5 -
    masz jakieś 2A prądu bazy - tyle 7805 nie wyciągnie ;) Chyba musisz dać
    w kaskadzie jeszcze jeden tranzystor...

    (I te wszystkie rozważania przy założeniu, ze masz zasilacz dający ładne
    7V na wejściu, albo rozpraszana moc rośnie.)

    > - 7805 - w avt 1zł brutto
    > - KCM 330nF - w avt 1zł brutto
    > - KCM 100nF - w avt 0,80zł brutto
    > - rezystor tez liczyc? ;)

    A rosną na drzewach?

> [...]
    > układzik który wyciska z siebie grubo ponad 10A z odchyłką napięcia
    > poniżej 5% (+/-2%) w całym zakresie obciążenia.

    Nie, nie można. A przynajmniej nie na tych częściach.

    Za 15 złotych można zamówić w chinach odpowiedni zasilacz z 230 w
    gniazdku, ale raz, że żadnych norm to nie będzie trzymać[*] a dwa, że
    będziesz musiał kupić tego z 10k sztuk, bo w detalu są już trochę droższe.

    [*] tak szczerze to konstrukcja na 2 płytkach, optoizolacja, etc więc
    tylko separacja na trafo jest za mała - kawałek taśmy klejącej.

    Michoo

  • 30. Data: 2013-04-24 13:47:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 24.04.2013 13:13, Rela pisze:

    > Nie masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka
    > wszystkich ale juz nie mam siły do niego

    To może napisz mu to na priv? Myślę, że nikt tutaj nie ma ochoty czytać
    flame'u który i tak nic nie wnosi do rozwiązania problemu.

    Jakub Rakus