    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zasilacz wysokonapięciowy
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 12 Aug 2013 23:41:53 +0200

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 22:38:29 +0200, Luke napisał(a):
    > http://circuitschematicelectronics.blogspot.com/2012
    /07/0-300v-variable-high-voltage-power.html
    > Nie mam żadnego doświadczenia z mosfetami i dla mnie jest to podejrzanie
    > zbyt proste, aby dobrze działało.
    > Czy jest możliwe, że autor o czymś zapomniał?

    Raczej nie - po prostu zaprojektowal niezbyt dobry zasilacz.

    To jest wtornik emiterowy w wydaniu polowym - czyli wtornik zrodlowy.

    Tylko ze zaleznosc I(Ugs) jest malo stroma, ale przy 300V moze to juz
    nieistotne. No i prady male, to stromosc calkiem spora.

    > Czy mam rozumieć, że R2 jest ograniczeniem prądowym do 0.6/3.3 = ok. 180
    > mA analogicznym do innych stabilizatorów?

    Tak.

    > Czy dioda Zenera ma na celu zabezpieczenie mosfeta przy zwarciu, czy
    > chodzi o coś jeszcze?

    Zabezpiecza bramke przed przebiciem. gdyby tak napiecie na wyjsciu
    bylo male (ot, wlasnie zwarcie), a na bramce duze ...

    J.