  • 21. Data: 2017-01-26 12:49:19
    Temat: Re: Zaszczytne grono.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, January 26, 2017, 11:18:43 AM, you wrote:

    [...]

    > w Austrii przez poprzednie 25 lat liczba wypadkow spadla wielokrotnie,
    > praktycznie co roku bylo mniej, ladny liniowy trend.

    W Polsce też spada...

    > Czemu ?
    > U nich samochodow nie przybylo jak u nas, autostrady mieli juz
    > wczesniej, policja suszyla juz dawniej ... moze jednak te nowe
    > samochody coraz lepsze ?

    No popatrz - a w Polsce samochodów przybyło.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2017-01-26 13:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,
    [...]

    >W Polsce też spada...

    >No popatrz - a w Polsce samochodów przybyło.

    I wlasnie dlatego wypadkow ubylo :-)

    Dawniej jechalem 100, dzis 70 w kolejce :-)

    I dlatego wlasnie patrze na Austrie - tam tego nie ma, wiec przyczyny
    musza byc inne.
    Gwiazdki cos daja, opony lepsze, ABS pomaga ?

    J.

  • 23. Data: 2017-01-26 16:03:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2017 o 13:37, J.F. pisze:

    > I dlatego wlasnie patrze na Austrie - tam tego nie ma, wiec przyczyny
    > musza byc inne.
    > Gwiazdki cos daja,

    Same gwiazdki to tylko część sukcesu, bo to tylko "testy syntetyczne".
    ale generalnie jest tu dość duży postęp.

    > opony lepsze

    Na pewno.

    > ABS pomaga

    Mi pomaga bardzo, choć są tu spece co im przeszkadza.

    ESP, poduszki (kiedyś jedna czy dwie, o ile w ogóle), bezkolizyjne
    strzałki, sygnalizacje gdzie się da, ronda, autrostrady zamiast krajówek
    - generalnie jest tego sporo.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-01-26 16:37:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości

    >Same gwiazdki to tylko część sukcesu, bo to tylko "testy
    >syntetyczne". ale generalnie jest tu dość duży postęp.

    Moga dawac to, ze jak ktos przed wypadkiem troche zwolni, przywali z
    ta predkoscia 70km/h w drzewo ... i strat w ludziach nie bedzie.
    A wiec i wypadku nie bylo :-)

    >Na pewno.

    Nie bylbym taki pewien.
    Zimowki na pewno lepsze ... ale u nas w zimie wypadkowosc spada.
    Ludzie jezdza ostrozniej, wolniej - i konczy sie na kolizji :-)

    Paradoksalnie to tu lepsze zimowki moga pogorszyc, jak kierowca
    uwierzy, ze na tych to moze szybko :-)

    >Mi pomaga bardzo, choć są tu spece co im przeszkadza.

    Mnie tam nie bardzo pomaga. Na pewno nie tyle, zeby kilkukrotnie
    zmniejszyc wypadkowosc.
    ESP wysoko cenie (bo nie mam :-)), ale ... te statystyki to raczej z
    czasow sprzed ESP.

    >ESP, poduszki (kiedyś jedna czy dwie, o ile w ogóle), bezkolizyjne
    >strzałki, sygnalizacje gdzie się da, ronda, autrostrady zamiast
    >krajówek - generalnie jest tego sporo.

    Ale mowimy o Austrii.

    W Austrii byl ponoc zwyczaj niezapinania pasow bezpieczenstwa ... moze
    to efekt zapinania ?

    J.

  • 25. Data: 2017-01-26 16:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2017 o 16:37, J.F. pisze:

    > Moga dawac to, ze jak ktos przed wypadkiem troche zwolni, przywali z ta
    > predkoscia 70km/h w drzewo ... i strat w ludziach nie bedzie.
    > A wiec i wypadku nie bylo :-)

    Myślałem, że o ilości ofiar dyskutujemy. Ale rzeczywiście spada też
    ilośc wypadków. Być może wyjaśnieniem jest, że to po czym teraz
    wychodzimy, otrzepujemy się, dyskutujemy czyja wina a potem wrzucamy na
    yuotuba dwie dekady temu byłoby wypadkiem śmiertelnym.

    > Nie bylbym taki pewien.
    > Zimowki na pewno lepsze ... ale u nas w zimie wypadkowosc spada.
    > Ludzie jezdza ostrozniej, wolniej - i konczy sie na kolizji :-)

    Znaczy zależy co porównujesz. Imho przez dwie dekady to jednak znacznie
    lepsze. Zwłaszcza, że kiedyś jeździło się "aż wyszły" teraz jednak sporo
    ludzi zmienia jak bieżnik znika.

    > Mnie tam nie bardzo pomaga. Na pewno nie tyle, zeby kilkukrotnie
    > zmniejszyc wypadkowosc.

    Uwierz, że jednak pomaga. Oczywiście spadek liczby wypadków nie jest
    spowodowany tylko ABSem, ale ma on na pewno duży wpływ. O tym jak ciężko
    jest bez ABSu przekonałem się na motocyklu. A w samochodzie - wciskasz i
    już.

    > ESP wysoko cenie (bo nie mam :-))

    Ja też;) i tak jak w moto brakuje mi ABSu, tak w samochodzie ESP. Znaczy
    dotąd zawsze wyprowadzałem poślizgi, ale wiem, ze jak porządni9e mną na
    śliskim bujnie, to powyżej 50 w zasadzie można składać kwity:(

    > Ale mowimy o Austrii.

    No to ESP, gwiazdki, poduszki, absy, umiejętności zapewne też.
    Shrek

  • 26. Data: 2017-01-26 17:46:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Myślałem, że o ilości ofiar dyskutujemy.

    Poniekad. Pamietaj, ze polskiej statystyce wypadek to dopiero jak sa
    obrazenia w ludziach.
    W austryjackiej chyba tez, w niemieckiej trzeba uwazac.

    A to zdaje sie ilosc ofiar smiertelnych byla.

    >Znaczy zależy co porównujesz. Imho przez dwie dekady to jednak
    >znacznie lepsze.

    Wrazenie moze byc zludne, silniki i samochody inne, ale IMO - wcale
    nie jakos lepsze.

    > Zwłaszcza, że kiedyś jeździło się "aż wyszły" teraz jednak sporo
    > ludzi zmienia jak bieżnik znika.

    Nie wiesz, ze slick lepiej trzyma ?
    Do deszczu :-)

    >Uwierz, że jednak pomaga.

    Moze Tobie :-P
    Albo w motocyklu

    >Oczywiście spadek liczby wypadków nie jest spowodowany tylko ABSem,
    >ale ma on na pewno duży wpływ. O tym jak ciężko jest bez ABSu
    >przekonałem się na motocyklu. A w samochodzie - wciskasz i już.

    Wciskam i nie dziala. A nawet jak dziala i zatrzymuje mnie metr
    blizej - to zycia od tego nie strace.

    >No to ESP, gwiazdki, poduszki, absy, umiejętności zapewne też.

    ESP raczej nie, bo to wyniki gdzies z 2005 byly - tzn od ~1990. ESP
    brak.
    Umiejetnosci raczej im sie nie podniosly ... no chyba ze wprowadzili
    jakis kurs doszkalajacy ?

    ABS przybywalo, gwiazdek przybywalo, poduszek przybywalo ...

    J.

  • 27. Data: 2017-01-26 17:53:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2017 o 17:46, J.F. pisze:

    > Wciskam i nie dziala. A nawet jak dziala i zatrzymuje mnie metr blizej -
    > to zycia od tego nie strace.

    ABS nie jest od skracania drogi hamowania - robi to (na ogół) przy okazji.

    > ESP raczej nie, bo to wyniki gdzies z 2005 byly - tzn od ~1990. ESP brak.

    To trzeba zobaczyć jak teraz.

    > Umiejetnosci raczej im sie nie podniosly ... no chyba ze wprowadzili
    > jakis kurs doszkalajacy ?

    Sugeruję, że kiedyś, żeby w miarę jeździć wystarczylo mieć "prawo jazdy
    do przodu". Teraz siła rzeczy trzeba umieć więcej.

    > ABS przybywalo, gwiazdek przybywalo, poduszek przybywalo ...

    Strefy zgniotu, moim zdaniem opony, umiejętności, wspomagnia kierownicy,
    lepsze hamulce. Ziarnko do ziarnka...

    Shrek

  • 28. Data: 2017-01-26 17:54:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2017 o 17:53, Shrek pisze:

    > Strefy zgniotu, moim zdaniem opony, umiejętności, wspomagnia kierownicy,
    > lepsze hamulce. Ziarnko do ziarnka...

    A i medycyna poszła do przodu, więc kiedyś trup, teraz rencista...

    Shrek

  • 29. Data: 2017-01-26 19:33:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.01.2017 o 20:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > www.carophile.org/the-worst-cars-of-all-time/32/
    Zestawienie typu pomieszanie z poplątaniem. Nie wiadomo czym się autor
    kierował i jak wybierał kandydatów.
    Poldek w czasach, kiedy powstał miał na pewno przestarzały silnik, napęd
    i zawieszenie, ale nie był wcale brzydszy, czy mniej wygodny od takiego
    Datsuna Cherry, czy Opla Ascony.
    Jacek

  • 30. Data: 2017-01-26 20:01:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Normalnemu kierowcy w zupelnosci wystarcza wizja rozbitego samochodu,
    zeby jechac "ostroznie".
    Tylko ze to "ostroznie" we wlasnym mniemaniu czasem rozmija sie z
    warunkami.
    ---
    Jak ktoś lubi ryzyko to zagrożenia go napędzają a nie powstrzymują.

[...]

    A drogi ? Nie polepszyły się ? Lepsze oznakowanie, mniej kolizyjne
    skrzyżowania ?