    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zaufanie ;) do dysków
    Date: Mon, 21 May 2018 12:05:42 +0200

    > Piszę, aby przestrzec przed rzekomym bezpieczeństwem dysków
    > leżących latami w biurkowych szufladach... WDC odłożyłem około
    > marca 2011 roku -- od tamtej pory mógł być czytany sporadycznie...
    > Ustąpił miejsca Seagatowi.
    >
    > Najwyraźniej uszkodzony jest początek WDC...
    > Błędy czytania są powtarzalne.
    > (te same miejsca są nieczytelne -- raz
    > tak czytają się, raz inaczej...)

    Moze sterowniki masz niewlasciwe? Ja kiedys mialem plyte Epox KTA3+. Full
    wypas na owe czasy z gornej polki. Po zainstalowaniu systemu najpozniej po
    godzinie system sie rozsypywal, rzucal bledami az w koncu przestawal
    dzialac. Okazalo sie ze przy zapisie plikow rowno co ktorys bit byl blednie
    zapisywany. Tak dzialo sie na oryginalnych sterownikach producenta
    dolaczonych do plyty glownej. Sciagnalem z internetu inne sterowniki w innej
    wersji i nagle wszystko zaczelo normalnie funkcjonowac. Tak ze bledy przy
    zapisywaniu plikow moga byc spowodowane niewlasciwym sterownikiem a nie
    samym hardwarem.

    Pzdr