  • 1. Data: 2012-11-02 10:21:18
    Temat: Zębatki 428 vs 520
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Witam,

    Muszę w XLR wymienić zestaw napedowy. Do tej pory myslałem że rozmiar
    428 jest mniej trwały z powodu mniejszych rozmiarów zęba. Tymczasem
    wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można
    zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?

    Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
    do motocykla enduro.

    Najtańszy bezoringowy RK 428 H/134 kosztuje w Larssonie 70 zł Szerokość
    rolki 7,95 mm
    Najtańszy oringowy RK 428 SO/132 kosztuje 290 zł szerokość rolki 7,95 mm

    Najtańszy oringowy RK 520 SO/112 kosztuje 275 zł szerokość rolki 6,35

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-11-02 11:04:58
    Temat: Re: Zębatki 428 vs 520
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Mam jeszcze pytanie, czy warto inwestować w łańcuch inny niż bezoringowy
    > do motocykla enduro.

    Już znalazłem potencjalną różnicę: ponoć bezoringowy warto stosować tam
    gdzie liczy się każdy ułamek KM. Wytrzymałość łańcucha bezoringowego
    jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.

    Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2012-11-02 11:30:13
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:04:58 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > jest nikczemna, co zgodza się z moimi doświadczeniami.
    >
    > Dochodzę do wniosku, że zakup łańcucha oringowego zwróci się bardzo szybko.

    Ja do DT założyłem drugi raz bezoringowy RK za około 70zł, poprzedni dał
    radę przejechać około 2000km w błocie. Łańcuch ma zapinkę, więc wymiana to
    5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
    pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 4. Data: 2012-11-02 11:43:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > 5 minut roboty a przynajmniej nie przejmuję się widząc w jakich warunkach
    > pracuje. Nie sądzę żeby oringowy przejechał 4 razy więcej kilometrów.

    U mnie jest teraz tak że jeśli przed jazdą ustawię łańcuch na prawidłowy
    luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda
    to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i
    nie zablokuje tyłu.

    Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności
    łańcuchów, ale wiadomo to marketing

    http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2012-11-02 11:55:22
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 02 Nov 2012 11:43:13 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
> [...]

    > luz, to po przejechaniu 100 km w ciągu dnia wisi jak psu jaja :) Wygląda
    > to tak niefajnie że aż obawiam się czy kiedyś mi nie spadnie z zębatek i

    Ja też dość często muszę korygować naciąg.

    > Znalazłem jeszcze PDFa DIDa który przedstawia porównanie żywotności
    > łańcuchów, ale wiadomo to marketing
    >
    > http://www.motor-land.com.pl/did/files/did.pdf

    Kup oringowy i daj znać czy faktycznie różnica w cenie jest adekwatna do
    ceny. Jednak patrząc na to co się dzieje z łańcuchem po tym jak się
    zakopiesz po osie to nie wróżę długiego czasu życia uszczelnieniom.

  • 6. Data: 2012-11-02 12:21:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-11-02 10:21, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > wygląda na to że grubość zębatki 428 to 7,2 mm a 520 to 5,8 mm. Można
    > zatem wnioskować że rozmiar 520 jest mniej trwały - dobrze kombinuję?

    To sa inne lancuchy i juz. 428 jest szerszy ale za to ogniwo jest
    krotsze. Ma tez mniejsza srednice rolki. Wieksza srednica rolki to
    grubszy swozen a wiec wieksza wytrzymalosc.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X