  • 11. Data: 2017-07-12 09:35:56
    Temat: Re: Zerwanie paska rozrzadu
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    > Pytam z ciekawosci. Po jakim przebiegu bez wymiany zdarzylo wam sie (albo
    > waszym znajomym) miec zerwany pasek rozrzadu?

    Zerwał się pół roku po wymianie rozrządu, przejechał jakieś 14-15 tys km

  • 12. Data: 2017-07-12 19:28:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zhbick n...@p...tu ...

    > Zerwał się pół roku po wymianie rozrządu, przejechał jakieś 14-15 tys
    > km

    Mechanik uznał gwarancje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 13. Data: 2017-07-12 22:11:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Zerwał się pół roku po wymianie rozrządu, przejechał jakieś 14-15 tys
    > km

    Mechanik uznał gwarancje?
    ---
    Mechanik nie jest gwarantem paska żeby mógł gwarancję na niego uznać lub nie
    uznać

  • 14. Data: 2017-07-13 05:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Mechanik uznał gwarancje?

    > ---
    > Mechanik nie jest gwarantem paska żeby mógł gwarancję na niego uznać
    > lub nie uznać

    A kto jest gwarantem paska ktory kupiłem u mechanika?
    Bo ja wiem ze co do zasady ewentualna reklamacje składam u tego komu płace
    ale moze cos sie zmieniło?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 15. Data: 2017-07-13 11:53:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    7.0.0.1...

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]

    > lub nie uznać

    A kto jest gwarantem paska ktory kupiłem u mechanika?
    No jak kupiłeś to tak, w zakresie jego odpowiedzialności, ale powyżej nie
    widzę by tak było.

    Bo ja wiem ze co do zasady ewentualna reklamacje składam u tego komu płace
    ale moze cos sie zmieniło?
    ---
    Reklamację możesz składać, ale często oznacza to wysłanie jej do producenta,
    który uzna lub nie uzna, chyba, że jak wyżej.

  • 16. Data: 2017-07-13 12:07:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >A kto jest gwarantem paska ktory kupiłem u mechanika?
    >Bo ja wiem ze co do zasady ewentualna reklamacje składam u tego komu

    Duzo rzeczy sie zmienialo, ale tu chyba nic.

    Jesli chodzi o gwarancje, to gwarantem jest osoba (firma) dajaca
    gwarancje.
    Producent, importer, raczej nie sprzedawca.

    Za to u sprzedawcy mozesz skladac reklamacje z tytulu niezgodnosci z
    umowa.

    W przypadku paska jednak ... no coz, gwarant zazwyczaj ogranicza
    odpowiedzialnosc do ceny paska ... a kto silnik naprawi ?

    J.

  • 18. Data: 2017-07-13 20:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Reklamację możesz składać, ale często oznacza to wysłanie jej do
    > producenta, który uzna lub nie uzna, chyba, że jak wyżej.

    :)
    Mnie to w sumie nic nie interesuje co zrobi z nim mechanik...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 17. Data: 2017-07-13 20:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > W przypadku paska jednak ... no coz, gwarant zazwyczaj ogranicza
    > odpowiedzialnosc do ceny paska ... a kto silnik naprawi ?

    Oczywiście mowiac potocznie gwarancje miałem na mysli prawnienia wynikajace
    wprost z stawy a nie z "gwarancji".
    A ustawa ogranicza do wartosci paska?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 19. Data: 2017-07-13 20:04:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-11 o 10:03, J.F. pisze:
    > (...)
    > Taa jest, Daewoo tez sie wydawalo, ze paski trzeba wymieniac co 90 tys
    > ... a pekaly przy 80 ..
    >
    > Ale to raczej byl wyjatek.

    Do Daewoo (i nie tylko zresztą) były sprzedawane różne paski, oznaczone
    innym kolorem. Były paski bodajże na 60 i na 90 tys. km.

    Swego czasu ktoś z branży mi mówił, że "omyłkowo" były montowane paski
    60 zamiast 90.

    Jeździłem Lanosem ze starym 1,5 8-zaworowym. Silnik był bezkolizyjny :)

    Ale zrobiłem nim tylko ok. 240 tys. km i wymieniłem w salonie na inny
    pojazd. Trochę teraz żałuję, bo był bezawaryjny. Przez kilka lat tylko
    jeden problem: główny (sterujący) siłownik zamka centralnego przestał
    działać, gdyż ktoś nie dokleił folii ochraniającej przez co skorodował.
    Po wymianie siłownika i podklejeniu folii problem już nie powrócił.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2017-07-13 20:36:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >oznaczone innym kolorem. Były paski bodajże na 60 i na 90 tys. km.
    >Swego czasu ktoś z branży mi mówił, że "omyłkowo" były montowane

    No to ich ta pomylka drogo kosztowala, bo zapomnieli ze dali dluga
    gwarancje :-)

    J.