  • Data: 2020-02-11 21:51:28
    Temat: Re: Zesrała się bida i płacze :-)
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-02-11 o 21:17 +0100, Mateusz Viste napisał:
    > Jak kto ciekaw i umie po żabiemu to tutaj opisane co i jak... Ja w to
    > dogłębnie nie wnikałem

    No dobra, gryzła mnie ciekawość to policzyłem. Warunków i wariantów
    jest sporo, wybrałem i policzyłem dla możliwie "taniej" i
    realistycznej sytuacji:

    - od co najmniej roku jeździsz dieslem sprzed 2006 lub benzyną sprzed
    1997
    - auto jest sprawne
    - masz co najmniej 30km co pracy lub pokonujesz co najmniej 12'000 km
    rocznie
    - kupujesz nowe ForTwo EV za 22'600 euros (tak mi google podpowiada)

    1. dostajesz 6000 eur niejako z automatu (jedyny warunek: masz
    przejechać elektrykiem 6000km i trzymać go co najmniej 2 lata)

    Dodatkowo złomujesz swoje stare auto w przeciągu 6 miesięcy od daty
    zakupu elektryka:

    2a. jeśli zarabiasz mniej jak 13'400 eur/rok: dostajesz 5000 eur

    2b. jeśli zarabiasz powyżej 13'000 eur/rok: dostajesz 2500 eur

    ciekawostka: dotacja nr 1 dotyczy tylko samochodów nowych, natomiast
    dotacja nr 2 także używanych.

    Ostatecznie to elektryczne ForTwo może więc wyjść w okolicach 11'000
    eur.

    Dla tych co wskakują w wątek teraz: mowa o dotacjach EV w Europie, a
    ściślej we Francji. Jakieś przykłady dla innych krajów?

    Mateusz