  • 1. Data: 2013-12-06 19:04:38
    Temat: Zielona Karta - czy i gdzie potrzebna?
    Od: "Sferix" <b...@w...pl>

    Rozwazam zakup ubezpieczenia OC.
    W PZU do OC dostane Zielona Karte gratis.
    Do czego takie ubezpieczenie sie przydaje? Do wyjazdow zagranice? Do
    wyjazdow na wschód np. na Bialorus albo Ukraine?

  • 2. Data: 2013-12-06 19:13:20
    Temat: Re: Zielona Karta - czy i gdzie potrzebna?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-06 19:04, Sferix pisze:
    > Rozwazam zakup ubezpieczenia OC.
    > W PZU do OC dostane Zielona Karte gratis.
    > Do czego takie ubezpieczenie sie przydaje? Do wyjazdow zagranice?

    Tak. Ale tylko poza Unią Europejską.

    > Do
    > wyjazdow na wschód np. na Bialorus albo Ukraine?

    Tak. I np. jadąc przez Serbię także. Wszędzie, gdzie nie sięga prawo unijne.
    pwz

  • 3. Data: 2013-12-06 20:05:56
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 06 Dec 2013 19:13:20 +0100, pwz napisał(a):

    > Tak. I np. jadąc przez Serbię także.

    Nieprawda. Dopiero Czarnogóra, do Serbii wjeżdżasz na "naszym" OC (wiem
    bo w tym roku jechałem z rowerem i rozmyślnie auto w Serbii z tego
    powodu zostawiłem).
    Co innego Kosowo, tam nawet Zielona Karta nie pomaga :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2013-12-06 22:42:15
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-06 20:05, MadMan pisze:

> [...]
    > powodu zostawiłem).
    > Co innego Kosowo, tam nawet Zielona Karta nie pomaga :)

    ??? W tym roku jechałem przez Serbię. ZKartę sprawdzali, więc nie wiem,
    jak to jest...
    pwz

  • 5. Data: 2013-12-07 07:53:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 06 Dec 2013 22:42:15 +0100, pwz napisał(a):

    > ??? W tym roku jechałem przez Serbię. ZKartę sprawdzali, więc nie wiem,
    > jak to jest...

    Ja też w tym roku jechałem, ale nie przez tylko do Serbii. Karty na 100%
    nie miałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2013-12-07 08:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2013 07:53:40 +0100, MadMan napisał(a):

    > Ja też w tym roku jechałem, ale nie przez tylko do Serbii. Karty na 100%
    > nie miałem.

    Ze nie miales to nie znaczy ze nie jest potrzebna :-)

    Ale nie jest - tej informacji chyba mozna ufac:

    http://mfa.gov.rs/en/consular-affairs/entry-serbia/i
    nsurance-against-personal-responsibility

    Za to wynika z tego ze w Czarnogorze i BiH nadal potrzebna.

    J.

  • 7. Data: 2013-12-07 10:22:13
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Polecam tą mapkę: http://pbuk.pl/pl/system-zielonej-karty/mapa-systemu

  • 8. Data: 2013-12-07 11:06:32
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-12-07 08:18, J.F. pisze:

    > Za to wynika z tego ze w Czarnogorze i BiH nadal potrzebna.

    I sprawdzają przy każdej prawie okazji.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2013-12-07 11:07:37
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-12-06 20:05, MadMan pisze:

    > Co innego Kosowo, tam nawet Zielona Karta nie pomaga :)

    Jechałeś?
    Pytam, bo miałem po drodze w tym roku, ale zrezygnowałem i zastanawiam
    się, czy słusznie...

    Pozdr,

  • 10. Data: 2013-12-07 11:37:37
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-07 10:22, SERG pisze:
    nsurance-against-personal-responsibility

    > Polecam tą mapkę: http://pbuk.pl/pl/system-zielonej-karty/mapa-systemu

    Super, b. przydatne, dzięki.
    pwz