eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZjawisko Leidenfrosta jako napęd › Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5acceb8a$0$1008$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 10 Apr 2018 23:01:23 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 41
    Message-ID: <5acd2623$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.150.81
    X-Trace: 1523394083 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 657 79.191.150.81:57268
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2764
    X-Received-Body-CRC: 2978915531
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40697
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-10 o 20:27, Konrad Anikiel pisze:
    > W dniu środa, 11 kwietnia 2018 01:51:24 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    >> W dniu 2018-04-10 o 14:20, Konrad Anikiel pisze:
    >>> W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 13:36:53 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    >>>> Kropla porusza się pod górę na ząbkowanej bieżni:
    >>>> https://youtu.be/zzKgnNGqxMw
    >>>
    >>> Moja chora wyobraźnia widzi wymienniki ciepła z ujemnym spadkiem ciśnienia, albo
    tani napęd pojazdów na/podwodnych. Jakoś nie mówi się że ta ząbkowana powierzchnia
    nie musi być gorąca. Można użyć ultradźwięków, można sobie pomagać powłokami
    hydrofobowymi. Nadprzewodzące wodociągi, to by dopiero było coś!
    >>>
    >>
    >> Chyba są torpedy kawitacyjne.
    >> Zamiast tarcia metal-ciecz jest tarcie metal- para wodna.
    >
    > Sam bąbel pary niczego tam nie napędza.

    Może się wytworzyć sprzężenie zwrotne dodatnie.
    Odparowanie pojawia się przy danej prędkości opływu.
    Następuje przyśpieszanie ruchu opływających kropel, co redukuje tarcie a
    szybszy opływ to zwiększone odparowanie.


    >
    >>
    >> Co do wymienników ciepła to widzę takie parowniki i nawilżacze.
    >> W parownikach z konwekcją swobodną, ruch cieczy jest słaby i rozpędzanie
    >> kropli przyda się.
    >
    > O, właśnie.
    >
    >>
    >> Jak są rozpędzane krople w drukarkach plujkach?
    >
    > Nagły wzrost ciśnienia w kanale, albo oporowo/kawitacyjnie, albo piezoelektrycznie.
    >

    Tu jest trochę pomysłów na wykorzystanie zjawiska:

    https://www.nature.com/articles/nphys1925


    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: