    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Date: Wed, 20 Jul 2011 19:55:44 +0200

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
    news:j074ku$4tv$1@news.onet.pl...

    > No i tu sie mylisz.

    Nie - to Ty się mylisz.

    >Ale wiem, ze cie nie przekonam. Moze wez analogie do predkosci - masz
    >jechac z bezpieczna predkoscia i dostosowana do warunkow.

    Zgadza się.
    I tak robię.

    >A moze odleglosc od poprzedzajacego pojazdu? I tak mozna mnozyc.

    Ale co mnożyć?
    Z odstępem też nie mam problemów.

    > Dla jednego ta predkosc to bedzie 160km/h a dla drugiego 60km/h.

    Oczywiście.
    Tyle że tam nie ma "możliwie najwyższa bezpieczna prędkość".

    > I zdaje sie ustawodawca celowo nie napisal, ze nie dalej niz 40 cm czy nie
    > dalej niz metr.

    Oczywiście.
    Gdy poboczem pojedzie rower, to jasne jest że musisz się od niego oddalić,
    żeby zachować bezpieczny odstęp.
    Ale gdy nic się nie dzieje, to odległość możliwie najmniejsza, jest możliwie
    najmniejszą, a nie dowolną.