  • 31. Data: 2012-09-27 18:47:43
    Temat: Re: Zmiana oleju z 5W50 na 5W40
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-09-27 17:13, Lewis pisze:

    > Magia nie magia, zerknij w karty produktu i porównaj go z podobnym cenowo.

    To tak jak z obietnicami wyborczymi .. na kartce jesteśmy potęgą
    światową a w rzeczywistości każdy widzi jak jest :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 32. Data: 2012-09-27 19:13:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ty nie, tylko kolega wyżej.
    > Magia nie magia, zerknij w karty produktu i porównaj go z podobnym cenowo.

    Te karty produktu to lep marketingowy - przy typowej eksploatacji każdy
    olej spełniający wymogi producenta będzie dobrze spełniał swe zadanie.
    Zresztą mowa była o volkswagenowskim BCB, który niczego specjalnego nie
    potrzebuje.

  • 33. Data: 2012-09-27 19:22:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 27-09-2012 o 15:55:49 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Jak niżej/wyżej napisałem.

    Przeczytałem :-)

    Miałem kiedyś puga 306 - dojeździł u mnie do 300kkm na najtańszym lotosie
    10w40 zmienianym co 15kkm, miałem Tico - sprzedałem gdy miało 180-200kmm
    (nie pamietam dokładnie) - na tym samym lotosie, mam renówkę 1.9 dci -
    przekroczyła już 300kkm na najtańszym elfie 5w40 (70-80pln za 5l) -
    wszystkie auta - zero problemów z silnikiem, żadnych "dolewek" itp.
    Aktualnie jeżdżę cytryną 2.0 hdi - też leję od nowości jakiś Total poniżej
    100pln za 5l - przejechałem dopiero 70kkm przez 1,5 roku ale silnik
    pracuje jak nowy.

    Jak słyszę opowiści kolgów, którzy do nastoletnich "strucli" leją jakieś
    cudo za 50pln za litr robiąc z 10kkm rocznie to jedynie na co mogę się
    zdobyć - to uśmiech politowania - głupota ludzka nie zna granic. Ja
    zwyczajnie te pieniądze wydane na te "cuda" wolałbym przepić :-)

    TG

  • 34. Data: 2012-09-27 19:29:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 19:13, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > olej spełniający wymogi producenta będzie dobrze spełniał swe zadanie.
    > Zresztą mowa była o volkswagenowskim BCB, który niczego specjalnego nie

    Nie mówię o tym jakie bezsensowne normy spełnia tylko, jaką ma bazę,
    jakie dodatki, i jakie parametry dla poszczególnych temperatur czy
    obciążeń, ale tu przyznaję rację, dla zwykłego silnika, który
    sporadycznie przekracza 4kRPM i zmienia olej co max 15kkm to niewiele
    zmienia.

    Jest prosty sposob na sprawdzenie jakości oleju, jeździć na jednym przez
    jakieś 100kkm zdjąć misę i zobaczyć ile jest w niej syfu, tandetne
    półsyntetyki czy nawet pseudosyntetyki oparte o HC będą skutkować
    nagromadzeniem różnego rodzaju pozostałości... Oleje w pełni syntetyczne
    na bazie estrów i PAO oraz faktycznie zawierające dodatki
    uszlachetniające a nie tylko na kartce pozostawią silnik czyściutki.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 35. Data: 2012-09-27 19:40:08
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-09-27 18:45, Chris pisze:> W dniu 2012-09-27 18:22, t? pisze:

    > haha ... no bez przesady :) auto na gwarancji więc wymieniają zgodnie z
    > KS :)

    czyli na tym samym :)

  • 36. Data: 2012-09-27 20:29:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-27 14:11, Marcin Bg pisze:
    > Witam
    >
    > Kupiłem Seata Leona 1.6 16 V (2002 r) z silnikiem BCB. Z książki
    > serwisowej wynika, że zawsze stosowany w nim był olej Mobil 5W50. Chcę
    > wymienić olej na 5W40. Czy taka zamiana może negatywnie wpłynąć na pracę
    > silnika?

    Po takiej zmianie samochód od razu przestanie dawać mleko. W skrajnym
    wypadku może nawet przestać znosić jajka.

    Sam zdecyduj, czy tego właśnie chcesz.

    --
    MN

  • 37. Data: 2012-09-27 20:46:19
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-09-27 16:47, Lewis pisze:

    > Internet zamknęli?

    Jak widać nie zamknęli. Tylko po co mam
    przekopywać Internet skoro ty już to zrobiłeś
    i zapewne chętnie podzielisz się źródłem
    rewelacji, które wypisujesz. Chyba, że się
    mylę i zarabiasz na dystrybucji Motula.

    > Owszem masa informacji na ten temat to słodkie
    > pierdzenie o niczym ale po spędzeniu kilku dni
    > na poszukiwaniach i odfiltrowaniu badziewia
    > można znaleźć bardzo ciekawe informacje.

    Linki, linki, please.
    Albo podaj przynajmniej kilka cytatów, które
    dowodzą, że HC jest be.

    JK

  • 38. Data: 2012-09-27 21:05:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-27 19:29, Lewis pisze:

> [...]
    > obciążeń, ale tu przyznaję rację, dla zwykłego silnika, który
    > sporadycznie przekracza 4kRPM i zmienia olej co max 15kkm to niewiele

    Tak naprawdę to rzadko kiedy trafi się silnik o wydumanych potrzebach
    i jazda z 8,000 rpm przez 10 godzin.

> [...]
    > półsyntetyki czy nawet pseudosyntetyki oparte o HC będą skutkować
    > nagromadzeniem różnego rodzaju pozostałości...

    Równie dobrze można to zrobić po 200-300kkm. Efekt ten sam. Zresztą
    kto ściąga miskę po 100kkm? Inna sprawa, że o jakości oleju to wcale
    nie świadczy.

    > Oleje w pełni syntetyczne
    > na bazie estrów i PAO oraz faktycznie zawierające dodatki
    > uszlachetniające a nie tylko na kartce pozostawią silnik czyściutki.

    Silnik to nie salon piękności. Ta czystość o niczym nie świadczy.

  • 39. Data: 2012-09-27 21:07:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 20:46, JK pisze:

    > Jak widać nie zamknęli. Tylko po co mam przekopywać Internet skoro ty
    > już to zrobiłeś i zapewne chętnie podzielisz się źródłem rewelacji,
    > które wypisujesz. Chyba, że się mylę i zarabiasz na dystrybucji Motula.

    Nie jestem powiązany z żadną firmą, motula wymieniłem przy okazji kilku
    innych marek a flame zaczął się później. Osobiście leję Valvoline i
    Gulfa. Co do podzielenia się to jak niżej.

    > Linki, linki, please.
    > Albo podaj przynajmniej kilka cytatów, które dowodzą, że HC jest be.

    Nie wiesz co nie podzielę się, będe chamem i egoistą a już wklejałem
    link. Chcesz to sobie poszukaj.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 40. Data: 2012-09-27 21:09:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 21:05, Artur Maśląg pisze:

    > Silnik to nie salon piękności. Ta czystość o niczym nie świadczy.

    Może i nie salon piękności ale już kilka silników "zepsutych" przez
    zapchane smoki i kanały olejowe szlamem widziałem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis