    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Mon, 12 Mar 2018 22:00:14 +0100

    W dniu 2018-03-12 o 21:47, Shrek pisze:

    > Sprawa jest jednoznaczna - dopóki nie masz spieprzonej skrzyni i nie
    > boisz się zmieniać biegó i jeżdzić na wysokich obrotach liczy się tylko
    > moc. Pewnym potwierdzeniem powinna być opinia jaką mają powszechnie
    > motocykliści. Co prawda lekkie toto, ale moment mają dychawczy.

    Jako exposiadacz benzynowego ścigacza 150kM powiem iż na niskich
    obrotach (rzędu 3000) nie da się tym przyspieszać. Na wysokich obrotach
    (10000) ciągnie jak opętany.

    Jako posiadacz auta diesla powiem coś odwrotnego. Przy niskich obrotach
    rzędu 2000 silnik ma ma mało koni, nie przeliczałem, ale ok 200. Auto
    rwie mocno do przodu gdy gaz docisnę. Przy 3700 obr/min. auto ma ok
    300kM ale przyspiesza relatywnie beznadziejnie.

    Jak tu się ma teoria wysokiej ilości kM?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek