  • 1. Data: 2010-04-03 17:13:07
    Temat: [dlugie] Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechania na
    nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).

    Sprzeglo na zimnym silniku sie slizga, jak sie nagrzeje jest ok. Probowalem
    regulowac sprzeglo (zarowno przy silniku, jak i na klamce), ale zawsze
    podczas jazdy musze w pewnym momencie przekrecic srubke przy klamce. Mam
    ustawione tak, ze na zimnym wciskam klamke do oporu i wtedy jest ok, a na
    cieplym do oporu wcisnieta klamka=powolne toczenie sie. Jak stoje i mam
    wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
    oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem
    jaki byl wlany.

    Klamka, linka, wlacznik sprzegla przy silniku, itp. sprawdzone i
    nasmarowane. Grubosc tarcz sprz. sie miesci w tolerancji podanej w ksiazce
    (wiekszosc ma 3mm, a ma byc miedzy 2,94 a 3,06). Przekladki nie sa
    powyginane, ale nie wiem jaka maja miec grubosc (ksiazka podaje jedynie ich
    zwichrowanie). Sprezyny ok. Sprzeglo troche halasuje, ale podobno to typtak.

    I teraz pytanie: mial ktos podobna sytuacje? Czy zmiana na 5100 (ew. na
    jakis inny) cos poprawila, czy wina lezy np. w tarczach sprzeglowych (nie
    rozumiem w tej sytuacji tak drastycznego zachowania w zaleznosci od temp.
    silnika).

    Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
    pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.

    Dzieki za dotarcie, az tutaj:)
    --
    pzdr:
    Ivam

  • 2. Data: 2010-04-03 18:52:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 3 Kwi, 19:13, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
    > Sprawa wyglada tak, ze wlalem motula 5000 (15w40) z zamiarem przejechania na
    > nim ok. 1000km i wymiany na 5100, albo 7100. Maszyna to FZS 600 (5DM).

    A po co tak?
> [...]
    > wcisniety hamulec, to obroty spadaja o jakies 200-300obr. Na poprzednim
    > oleju nic takiego nie zauwazylem, ale malo na nim przejechalem i nie wiem

    Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?

    > Lal ktos motocyklowego orlena platinum moto 4t? Chce wlac cos najtanszego
    > pare razy, zeby dobrze wyplukac silnik i dopiero wlac cos lepszego.

    Drugi raz zapytam, po co tak? Z czego chcesz ten silnik plukac? Nalej
    od razu to co chcesz lac docelowo i tyle. Ja jak kupilem moto to tez
    bylo gadanie zeby lac polsyntetyk jak nie wiadomo co jest wlane, zeby
    wlasnie wyplukac itd. Zalalem od razu pelnym syntetykiem bez
    kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
    sie prorocze opowiesci o braniu oleju... IMHO zalanie takiego
    Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
    wrzecionowym, ale teraz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-04-03 18:58:17
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-03 20:52, AZ pisze:

    > IMHO zalanie takiego Platinuma to wiecej szkody niz pozytku

    Ze bo czemu ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2010-04-03 19:45:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 3 Kwi, 20:58, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Ze bo czemu ?

    Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-04-03 19:53:08
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqz.googlegroups.com...
    > A po co tak?

    A po to, ze nie wiem co bylo wlane i uwazam, ze czesta wymiana lichego oleju
    jest lepsza niz rzadka wymiana dobrego oleju. Mialem zamiar zmienic ze 2-3
    razy po 1kkm, a dopiero potem wlac dobry olej i wymieniac zgodnie z ksiazka.

    > Nie wiem już czy to Ty, ale czy czasem nie zmieniałeś sprężyn?

    Tak. Ale przekladalem stare/nowe i ciagle zachowuje sie tak samo.

> [...]
    > kombinacji i od tamtej pory juz chyba z 4 wymiany byly i nie spelnily
    > sie prorocze opowiesci o braniu oleju...

    A kto mowi o braniu oleju? Po prostu chce wiedziec, ze silnik jest od srodka
    czysty. Nie wiem np. czy poprzedni wlasciciel nie lal jakichs gownianych
    dodatkow do oleju typu motor-life, czy np. cos na teflonie. A po prostu nie
    stac mnie na wymiane 7100 czy 300V co 1kkm, stad chce plukac tanim (ale
    spelniajacym wymagania producenta) olejem. Swoja droga nie rozumiem zasady
    pt. jak nie wiesz co bylo to lej polsyntetyk.

    > IMHO zalanie takiego
    > Platinuma to wiecej szkody niz pozytku. WSK-e to sie plukalo
    > wrzecionowym, ale teraz?

    Norme SL spelnia. Ksiazka podaje, ze ma byc min. SE. Nomen-omen motul 5000
    tez spelnia. Dlatego pytam, czy ktos mial podobne numery oraz czy uzywal
    orlenowskiego oleju. Wczesniej bym nawet o nim nie pomyslal, ale przez
    ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na orlenie i
    ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja ok.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 6. Data: 2010-04-03 20:07:24
    Od: "Grzybol" <A...@w...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe jakosci paliw na
    > orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp. Moze oleje tez juz maja

    Najtaniej to se ropą przepłukaj:-) Tanio, szybko i można lać potem co się
    chce. I działa:-)

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2010-04-03 20:09:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-03 21:45, AZ pisze:

    > Bo zaden nie ma zadeklarowane, ze spelnia JASO MA/T904?

    Bo moze nie wystapili o certfikat ?

    Cycat:

    Zastosowania

    Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania
    czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
    obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i
    przekładniach z mokrym sprzęgłem.

    Dlaczego mam im nie wierzyc ? Cale zycie lalem do moich motocykli rozne
    oleje, czesto samochodowe, nigdy nie patrzylem na jakies Jaso-sraso i
    zawsze sprzeglo bylo git, pod warunkiem ze bylo zadbane i nie zuzyte.

  • 8. Data: 2010-04-03 20:13:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-03 22:09, Kuczu pisze:

> [...]
    > czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno
    > obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i

    Nie wkleilo mi calosci :)

    PLATINUM MOTO 4T
    Jakość: API: SJ
    JASO: MA
    Lepkość: SAE: 10W-50

  • 9. Data: 2010-04-03 21:54:34
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

> [...]

    > pomyslal, ale przez ostatnie 2 lata zauwazylem znaczaca poprawe
    > jakosci paliw na orlenie i ostatnio tankuje albo orlen, albo bp.

    Tak, ale nie łapiesz istoty norm w odniesieniu do "flejmowego"
    ślizgania się sprzęgła.
    Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
    "motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
    MA".
    Którą to normę ten olej spełnia więc możesz go sobie ciągle lać,
    prawda?

    http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produ
    kty.htm

    A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia
    swoje zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny? Bo
    przecież podczas tego przepłukiwania nie będziesz jeździł jakbyś
    motocykl docierał, prawda?
    Chyba lepiej zostać przy tym i zmieniać go, powiedzmy, co 4tys km.

    A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
    Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 10. Data: 2010-04-04 08:10:18
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > A zasadnicze pytanie: dlaczego mówisz, że Ci się sprzęgło ślizga?
    > Ono ciągnie, jak z Twojego opisu wynika.

    Zalezy jak wyreguluje. Albo slizga, albo ciagnie - nigdy nie moge ustawic
    tak, zeby bylo ok zarowno na cieplym jak i zimnym silniku.

    > Do normy SJ/SL oleje nadają się jako motocyklowe. Dopiero A jego
    > "motocyklowość" w najpełniejszej pełni określa inna norma. Norma "JASO
    > MA".

    A widzisz! Ksiazka do fazera podaje jedynie API, SAE oraz ACEA (kolejno:
    min. SE, 10w30, G4/G5). Na JASO nawet nie patrze. Sprawdze ten trop:)

    > A jeżeli uważasz, że podczas normalnej eksploatacji ten olej spełnia swoje
    > zadanie, to dlaczego chcesz go zmieniać na jakiś inny?

    No wlasnie chodzi o to minimum, ktore musi spelnic (do plukania), a potem
    docelowy olej, wymieniany zgodnie z ksiazka. Wszystko to tylko i wylacznie z
    obawy o kombinatoryke poprzedniego wlasciciela. Gdybym mial 100% pewnosci,
    ze nie bylo dolewane zadnego syfu, to od razu wlalbym 7100, albo 300V i bym
    sie glupio nie zastanawial.

    --
    pzdr:
    Ivam