  • 1. Data: 2012-05-01 06:39:49
    Temat: Znowu pozazdroszcze toruniakom
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    A czego?
    A obwodnicy oczywiscie.
    Jadac z poznania do olsztyna wbilem sie na ten wyrob autostradopodobny,
    wnet zatrzymala mnie brameczka co wydaje papierki. Po nieslychanie
    krotkiej, acz rozwiajajacej intelektualnie (gdzie tu, k***a zjechac na
    ten zakichany olsztyn, sprobuje na warszawe) napotkalem kolejna
    brameczke gdzie ("obwodnice beda darmowe") uiscilem 2 PLN. Kierujac sie
    dalej instynktem i efektami dedukcji dojechalem do skrzyzowania gdzie
    juz "bylem w ogrodku", wystarczy skrecic w lewo na grebocin.... tylko,
    ze w lewo sie nie da. Oczywiscie ZERO jakiegokolwiek oznakowania, wszak
    olsztyn nieduzym miastem powiatowym jest. Za skrzyzowaniem gdzie
    "niedasie" zawrocilem, sadzac po sladach na jezni metoda ta jest dosc
    popularna (bo chyba jedyna) i jakos sie przepchalem na wymarzony szlak.

    Nastepnym razem pojechalem jakos inaczej, bo byl potezny korek. Eureka,
    jest drogowskaz na olsztyn! Po kilkuminutowym pokreceniu sie po
    infrastrukturze jakims cudem znalazlem sie znowu na drodze na warszawe,
    tyle, ze na koncu korka. Odstalem, zawrocilem w znanym mi z poprzedniej
    ekspedycji miejscu i z cudownym, podniecajacym wkurwem pojechalem dalej.

    Jak widac zwykla, transmiejska podroz moze dostarczyc wielu emocji i
    milych przygod z lekkim rozruszaniem ospalych komorek mozgowych :)

    A, ze czesto tam jezdze, pocwicze jeszcze inne mozliwosci, gdzies MUSI
    byc ten pieprzony zjazd! Do gdanska dojade a znajde!

    MarcinJM

  • 2. Data: 2012-05-01 08:31:39
    Temat: Re: Znowu pozazdroszcze toruniakom
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.05.2012 06:39, MarcinJM pisze:
    > A, ze czesto tam jezdze, pocwicze jeszcze inne mozliwosci, gdzies MUSI
    > byc ten pieprzony zjazd! Do gdanska dojade a znajde!
    a może użyj mapy? Powiem więcej, AutoMapy!

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-05-01 09:54:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    z Poznania do Olsztyna to ostatnio jedę tak:

    poznań-wągrowiec-bydgoszcz-grudziądz-iława-olsztyn

    przynajmniej jeżeli wyjeżdża się z zachodniego poznania.

    do Bydgoszczy pustka na drodze.

  • 4. Data: 2012-05-01 11:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 May 2012 06:39:49 +0200, MarcinJM napisał(a):
> [...]
    > ten zakichany olsztyn, sprobuje na warszawe) napotkalem kolejna
    > brameczke gdzie ("obwodnice beda darmowe") uiscilem 2 PLN. Kierujac sie

    A kto jest na bilecie ? jesli GTC, to historia tej platnosci ma juz 15 lat.
    Pretensje do SLD i byc moze Buzka.

> [...]
    > ze w lewo sie nie da. Oczywiscie ZERO jakiegokolwiek oznakowania, wszak
    > olsztyn nieduzym miastem powiatowym jest.

    A jakies inne drogowskazy byly ?
    Bo do moze byc to co pisze przy okazji AOW - nie ma Zgorzelca, jest
    Lubawka. Nie ma Olsztyna, jest Ostroda czy moze Kowalewo - wszystko zgodnie
    z zarzadzeniem ministra.

    No i oczywiscie ... jesli skrecic sie nie da, to po co jakies drogowskazy
    :-)

    > A, ze czesto tam jezdze, pocwicze jeszcze inne mozliwosci, gdzies MUSI
    > byc ten pieprzony zjazd! Do gdanska dojade a znajde!

    Az sobie UMPa zaktualizowalem ... za rok bedziesz mial lacznik z A1 do
    Gronowa. Moze warto sprawdzic czy juz nie jest jakos przejezdny ... i
    bramke ominac :-)

    No i widze kilka mozliwych tras
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=13&lat=53.04881
    &lon=18.76728&layers=B00000FTF
    przez Jedwabno i Rogowko ?

    Swoja droga - na tym suprewezle Lubicz nie da sie zawrocic ?

    P.S. Taaa, nawigacja odmozdza, pojedzie czlowiek tak jak mowi, i nawet nie
    wie jak trzeba bylo kombinowac ;-)

    J.

  • 5. Data: 2012-05-01 11:59:38
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-01 11:32, J.F. pisze:
    > A kto jest na bilecie ? jesli GTC, to historia tej platnosci ma juz 15 lat.
    > Pretensje do SLD i byc moze Buzka.

    Cholera wie, nie ma az tyle czasu, zeby rzucic na niego okiem ;)

    > A jakies inne drogowskazy byly ?
    > Bo do moze byc to co pisze przy okazji AOW - nie ma Zgorzelca, jest
    > Lubawka. Nie ma Olsztyna, jest Ostroda czy moze Kowalewo - wszystko zgodnie
    > z zarzadzeniem ministra.

    By byly to bym nie marudzil. To, zeby odbic na wawe zgadlem dlatego, ze
    wczesniej do lubicza trzeba bylo objechac i tak mi sie skojarzylo. Ktos
    kto pomknie piewszy raz na 100% pojedzie na gdansk.

    > Az sobie UMPa zaktualizowalem ... za rok bedziesz mial lacznik z A1 do
    > Gronowa. Moze warto sprawdzic czy juz nie jest jakos przejezdny ... i
> [...]

    Ta trase sprawdze nastepnym razem, niemniej nic nie usprawiedliwia braku
    jednoznacznego oznakowania.

    > Swoja droga - na tym suprewezle Lubicz nie da sie zawrocic ?

    A tego to nie wiem, nie patrzylem, pewnie sie da, tylko co by mi to
    zmienilo?

    MarcinJM gg: 978510

  • 6. Data: 2012-05-01 12:13:05
    Temat: Odp: Znowu pozazdroszcze toruniakom
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > sadzac po sladach na jezni metoda ta jest dosc popularna (bo chyba jedyna)
    > i jakos sie przepchalem na wymarzony szlak.

    Czyli nic się nie zmieniło od kilku lat gdy próbowałem tamtędy przebić się
    na Lidzbark na zlot.
    A myślałem że to tylko na czas remontu/budowy tak kretyńsko było.
    Czy on się już zakończył w ogóle?
    Bo wtedy to chociaż bramek nie było....

  • 7. Data: 2012-05-01 13:48:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 May 2012 11:59:38 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Cholera wie, nie ma az tyle czasu, zeby rzucic na niego okiem ;)

    Ale potem paragon dostajesz na wlasnosc :-)

    > By byly to bym nie marudzil. To, zeby odbic na wawe zgadlem dlatego, ze
    > wczesniej do lubicza trzeba bylo objechac i tak mi sie skojarzylo. Ktos
    > kto pomknie piewszy raz na 100% pojedzie na gdansk.

    Jesli skreciles na DK10 ... to ona prowadzi do Wawy, prawidlowo oznakowana
    :-)

    Jedno musimy sobie jasno powiedziec - wszystkich miast w Polsce na
    drogowskazach nie bedzie. Zle sa oznakowane drogi w kraju, ale nie moze byc
    wszedzie do wszystkich.

    A jak bylo wczesniej ? Moze na Olsztyn przewidziano inna trase ?

    > A tego to nie wiem, nie patrzylem, pewnie sie da, tylko co by mi to
    > zmienilo?

    Taka uwaga generalna - likwiduja mozliwosc zawracania, w miastach tez.
    Przegapisz taki zjazd na Olsztyn bo bedzie napisane Wawa, a nastepna
    zawrotka w Szwecji :-) Albo 60km po wioskach.

    osobowka to jeszcze byle gdzie zawrocisz, ale jak tirem jedziesz, albo z
    lodka na przyczepce ?

    J.

  • 8. Data: 2012-05-01 13:53:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > byc
    > wszedzie do wszystkich.
    >
    > A jak bylo wczesniej ? Moze na Olsztyn przewidziano inna trase ?

    Nawet jeśli (np. z powrotem na Toruń i skręt na 15), to pewnie tego po
    prostu nie oznaczono.
    A to jest karygodne.

  • 9. Data: 2012-05-01 13:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2012 13:53:25 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nawet jeśli (np. z powrotem na Toruń i skręt na 15), to pewnie tego po
    > prostu nie oznaczono. A to jest karygodne.

    Ale moze na Olsztyn prowadza jeszcze wczesniej calkiem inna droga (przez
    miasto).
    Choc w sumie co ja gdybam - jakbym sam od lat nie krytykowal naszych
    fspanialych drogowcow i ich znakomitych oznakowan.
    Raz do roku glowa mysla :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-05-01 14:16:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...

    > Ale moze na Olsztyn prowadza jeszcze wczesniej calkiem inna droga (przez
    > miasto).

    Bardzo możliwe, tylko co to zmienia?
    Z A1 na Olsztyn to już skręcić nie wolno?