  • 11. Data: 2012-05-01 15:14:19
    Temat: Re: Znowu pozazdroszcze toruniakom
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-01 13:48, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 01 May 2012 11:59:38 +0200, MarcinJM napisał(a):
    (...)

    > Jesli skreciles na DK10 ... to ona prowadzi do Wawy, prawidlowo oznakowana
    > :-)

    A z niej 552 do Grębocina i skręt na 15 na Olsztyn :) Jak będzie gotowy
    łącznik do Gronowa (o którym pisałeś) to będzie pięknie ;)

    > Jedno musimy sobie jasno powiedziec - wszystkich miast w Polsce na
    > drogowskazach nie bedzie. Zle sa oznakowane drogi w kraju, ale nie moze byc
    > wszedzie do wszystkich.
    >
    > A jak bylo wczesniej ? Moze na Olsztyn przewidziano inna trase ?

    Wcześniej to nie było tam autostrady i jak się leciało ekspresówką
    to drogowskaz na Olsztyn był.

    > Taka uwaga generalna - likwiduja mozliwosc zawracania, w miastach tez.
    > Przegapisz taki zjazd na Olsztyn bo bedzie napisane Wawa, a nastepna
    > zawrotka w Szwecji :-) Albo 60km po wioskach.

    Trudno, by dopuścić zawracanie na autostradach, a węzły nie powinny być
    częściej niż co 15km.

  • 12. Data: 2012-05-01 18:37:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 May 2012 15:14:19 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Wcześniej to nie było tam autostrady i jak się leciało ekspresówką
    > to drogowskaz na Olsztyn był.

    Moze nadal gdzies jest drogowskaz na Olsztyn stara droga :-)

    > Trudno, by dopuścić zawracanie na autostradach, a węzły nie powinny być
    > częściej niż co 15km.

    Ale na wezle nie da sie zawrocic. Bo to jest nowoczesny wezel, zgodny z
    zarzadzeniem ministra i sie nie da..

    Jesli UMP sie nie myli, to trzeba jechac 30 km do wezla Lisewo, potem do
    Pluznicy i tam na stacji.
    Kto by pomyslal ze to taka istotna rzecz w mapie plac stacji rozpisac ..

    J.

  • 13. Data: 2012-05-01 19:01:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2012 14:16:18 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Bardzo możliwe, tylko co to zmienia?
    > Z A1 na Olsztyn to już skręcić nie wolno?

    Wolno, ale od 2013 roku, jak stosowny zjazd zbuduja :-)

    to mnie akurat az tak bardzo nie bulwersuje - to jest droga do Warszawy.
    A jesli sie jakimis oplotkami i objazdami da dojechac do Olsztyna, to juz
    niech kazdy sobie szuka sam na mapie, jesli nie chce jechac przewidziana
    trasa.
    W osobowce to moze trudniejsze do pojecia - ale wez pod uwage ze drogowskaz
    jest tez dla ciezkich tirow, ktorym nawet nie wolno jechac jakimis gminnymi
    drogami niedostosowanymi do 40t.

    A tak swoja droga - jesli dobrze widze na mapach - to bardzo skutecznie
    odcieli ruch w okolicach tego wezla. Tylko w dwie przewidzane strony.
    Ciekawe - czy to tak na stale, czy chwilowo.

    J.

  • 14. Data: 2012-05-01 19:16:46
    Temat: Odp: Znowu pozazdroszcze toruniakom
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...

> [...]
    > drogowskaz
    > jest tez dla ciezkich tirow, ktorym nawet nie wolno jechac jakimis

    I dlatego powinien być WYRAŹNIE oznakowany zjazd na Olsztyn, uwzględniający
    najpierw zjazd na DK 10 kierunek Toruń, a potem na DK15 (jeśli nic lepszego
    nie ma).
    Zawracałem w tym miejscu o którym mowa i naprawdę nie jest to bezpieczne
    nawet dla osobówki.

  • 15. Data: 2012-05-04 20:52:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2012 19:16:46 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > nie ma).
    > Zawracałem w tym miejscu o którym mowa i naprawdę nie jest to bezpieczne

    I byc moze dlatego calkiem inny zjazd jest wyraznie oznaczony "Olsztyn".

    J.

  • 16. Data: 2012-05-04 21:18:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-01 18:37, J.F. pisze:

    > Moze nadal gdzies jest drogowskaz na Olsztyn stara droga :-)

    Nie ma starej drogi. Jest/był dym o opłaty na obwodnicy, ponieważ
    autostrada ją zjadła.

    > Ale na wezle nie da sie zawrocic. Bo to jest nowoczesny wezel, zgodny z
    > zarzadzeniem ministra i sie nie da..

    A co masz myśli pisząc zawracanie na węźle? Nie zauważyłem problemów,
    ale nie zawraca się wprost na węźle. A jak się przeoczyło zjazd, to
    często wycieczka krajoznawcza.

    > Jesli UMP sie nie myli, to trzeba jechac 30 km do wezla Lisewo, potem do
    > Pluznicy i tam na stacji.

    Chciałeś autostrad, to teraz nie narzekaj, że jak przegapisz zjazd to
    chciałbyś zawrócić za chwilę... Inna sprawa, że po co zawracać?
    Zjeżdżasz na węźle Lisewo, Płużnicę mijasz i jedziesz dalej do DK15
    na Olsztyn. Zresztą czepiasz się sytuacji aktualnej, a w 2013 będzie
    oddany węzeł w okolicach Gronowa, który z DK15 ładnie ruch połączy.

    > Kto by pomyslal ze to taka istotna rzecz w mapie plac stacji rozpisac ..

    Czasem się może przydać, ale w opisywanej sytuacji jest to zbędne.

  • 17. Data: 2012-05-05 00:09:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > I byc moze dlatego calkiem inny zjazd jest wyraznie oznaczony "Olsztyn".

    Zjazd z S10?
    Te kilka lat temu takiego oznaczenia nie było na żadnym zjeździe z tejże
    drogi.....

  • 18. Data: 2012-05-05 17:00:34
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-04 21:18, Artur Maśląg pisze:

    > Nie ma starej drogi. Jest/był dym o opłaty na obwodnicy, ponieważ
    > autostrada ją zjadła.

    stara droga przez centrum wychodzi właśnie na Olsztyn
    jest niezjedzona ;-)

  • 19. Data: 2012-05-05 21:16:09
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    MarcinJM <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    Tradycja.
    Chyba przed ponad 20 laty podczas jazd w okolicach Olsztyna, Mrągowa może
    Świętej Lipki bardzo śmieszyły mnie drogowskazy DOLNA GRUPA (wstyd przyznać,
    jakoś mi się rymowało).
    Na posiadanej mapie nie znalazłem, nigdzie nie było takiego tłustego napisu,
    co by go było warto na drogowskazach umieszczać, nawet pod niemiecką granicą.
    Dopiero przed kilku laty, gdy wyruszyłem od Torunia na północ (A1 nie
    było)ucieszyłem się widząc w jakiejś wsi tablicę z tym dumnym napisem.
    Fakt, było tam zaraz skrzyżowanie ważnych kiedyś dróg PN-PD / W-Z.
    Prawie środek Polski....

  • 20. Data: 2012-05-05 22:11:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-05 17:00, nazgul pisze:

    > stara droga przez centrum wychodzi właśnie na Olsztyn
    > jest niezjedzona ;-)

    Jeżeli pójdziemy aż tak staro, to nawet się nazywa Olsztyńska,
    ale wątpię, by w przypadku istnienia obwodnicy komuś z Poznania
    chciało się jechać przez środek miasta (w szczególności przez
    most) :)