    Date: Mon, 04 Oct 2010 15:41:33 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zrob to sam - rozrzad peugeot 206 1,4 hdi

    W dniu 2010-10-04 13:33, TIM pisze:
    > Witajcie,
    > Czy ktos sie orientuje jak wyglada wymiana rolek i paska rozrzadu w 1,4 hdi
    > w warunkach domowych? Wydaje mi sie to latwe bo dojscie jest dosc dobre, co
    > to za klopot wymienic rolki i pasek?
    > Tylko jak mechanizm zatrzymac aby nic sie nie przestawilo?
    Mechanizm będzie bardzo usilnie chciał się przestawić (choćby pod
    wpływem sprężyn zaworów itd), do tego są specjalne serwisowe "trzymacze"
    pod konkretne silniki, które się zakłada na rolki przed ściągnięciem
    paska, które ustalają odpowiedni układ przy zakładaniu. Zwykłe maźnięcie
    markerem dla oznaczenia gdzie co było - na wiele się nie zda, bo nie
    będziesz miał siły/dojścia by ustawić rolki w odpowiednie pozycje
    równocześnie cisnąc na niego pasek, jak go dociągniesz napinaczem - to
    się pozycje rozjadą itd. Zwłaszcza że obecny układ jaki zaznaczysz - nie
    koniecznie musi być idealny (właściwy dla nowego paska) z powodu innego
    naciągnięcia paska i ustawienia napinacza.

    Próbować możesz, ale nie jest lekko, a jak sobie jeden wałek względem
    drugiego przestawisz to może być dziwnie...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173