    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zwierzę na masce...
    Date: Sat, 3 Nov 2018 06:39:34 +0100

    W dniu 03.11.2018 o 01:12, Marek S pisze:
    > Witam.
    >
    > Chodzi o znak A18b. Dochodzi do zdarzenia w zasięgu obowiązywania znaku
    > jak i po. Do niedawna tkwiłem w przekonaniu, że jeśli droga nie ma
    > ostrzeżenia a jakiś jelonek rozwali nam auto, to odpowiedzialność ponosi
    > za to zdarzenie zarządca drogi (konkretnie jego ubezpieczyciel). W
    > pewnym sensie uzyskałem potwierdzenie tego faktu po tym gdy mój kumpel
    > uzyskał w ten sposób odszkodowanie. Cieszył się, że do zdarzenia doszło
    > dosłownie z 10m poza końcem obowiązywania ostrzeżenia.

> [...]
    W rzeczywistości jest tak, że gdy nie ma znaku a w okolicy trwa
    polowanie (tylko skąd ma kierowca o tym wiedzieć i jak to potem
    sprawdzi), to można dostać odszkodowanie od koła łowieckiego.
    W pozostałych przypadkach, jak jest znak to won na drzewo (trzeba było
    uważać). Jak nie ma znaku to TEORETYCZNIE można próbować dostać coś od
    zarządcy drogi. Sprawdziłem na własnym przypadku z ZDW Kraków.
    Spychologia-odmowa-spychologia-odmowa, idź do sądu, jak wygrasz, to
    wypłacimy.
    Ponieważ miałem AC i traciłem "tylko" zniżkę" to nie chciało mi się
    jeździć po sądach zwłaszcza, że wynik wcale nie musiał być dla mnie
    korzystny.
    Jacek