  • 11. Data: 2020-04-21 13:55:23
    Temat: Re: a na gieldzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-21 o 12:50, J.F. pisze:

    >Jest taki problem, że trzeba jeszcze zwolnić ludzi, dać im odprawy i

    Ludzi tam chyba nie tak duzo.

    >jednym pociągnięciem spłacić kredyty pobrane na zapłacenie opłat za

    Co i tak lepiej, niz doplacic klientowi za odbior.

    >pozwolenia na eksploatację pól naftowych, wypowiedzieć umowy
    >leasingowe na sprzęt, zapłacić firmie, która usunie wszystkie
    >instalacje z eksploatowanego dotąd pola i zrekultywuje teren :-)

    Przeciez tylko na miesiac-dwa ...
    A swoja droga - Chiny sie juz odblokowaly ... oni nadal wola rowery i
    metro ?

    J.

  • 12. Data: 2020-04-21 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I chyba w ogole towar papierowy, bo prawdziwą rope, to by gdzies
    > zmagazynowal.

    Podobno juz nie ma gdzie magazynowac.
    Magazyny pełne, koncza ładowac tankowce i juz dalej nie ma gdzie.

    W przeciwienstwie do mleka, ropy na pole nie wylejesz.

    Moze trzebaby zapytac Zenka...? ;-/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 13. Data: 2020-04-21 14:25:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 13:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    ertankers-drafted-in-to-store-glut-of-crude-oil-coro
    navirus

    > wychodzi 0.16/bbl dziennie, 5$ za m-c .. moze sie nie oplacac
    > skladowanie :-)

    Tak samo jak zakup dziś surowca w cenie zero dols. lub ujemnej może się
    opłacać. Albo nie opłacać. Chyba nie ma zbyt wielu chętnych, skoro cena
    przebiła zero.

    > Ale tu chyba wystarczy zaprzestac szczeliniowania i ropa dosc szybko
    > przestanie plynac.

    Być może ropa przestanie płynąć, ale to nie znaczy że koszty raz
    rozpoczętej imprezy przestaną się naliczać.
    I w tej samej chwili pracownicy zrezygnują z wynagrodzeń, sprzęt sam
    automagicznie przejdzie w tryb samokonserwacji, a bank przestanie
    pobierać do miesiąc raty od kredytów zaciągniętych na uruchomienie
    wydobycia.

    > A potem mozna wznowic...

    Potem, czyli kiedy?

  • 14. Data: 2020-04-21 14:34:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 13:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Ludzi tam chyba nie tak duzo.

    > Co i tak lepiej, niz doplacic klientowi za odbior.

    Naprawdę?

    > Przeciez tylko na miesiac-dwa ...
    > A swoja droga - Chiny sie juz odblokowaly ... oni nadal wola rowery i
    > metro ?

    Nie wiem, co wolą Chińczycy.
    Wiem, że gdy wszyscy Chińczycy zmotoryzują się w szybkim tempie, tak jak
    się zmotoryzowali Polacy, to na tej planecie nie będzie miejsca już na
    nic poza parkingami dla samochodów Chińczyków.

  • 15. Data: 2020-04-21 15:42:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Naprawdę?

    A co ci da, jak doplacisz ?
    Nadal trzeba dla ludzi, dla bankow, dla rzadow :-)

> [...]
    >jak się zmotoryzowali Polacy, to na tej planecie nie będzie miejsca
    >już na nic poza parkingami dla samochodów Chińczyków.

    Bez przesady, wiecej niz pol Chin nie zajma :)

    Ale widac, ze Chinczycy po pandemii nie sa wstanie spalic tyle ropy,
    co USA.

    J.

  • 16. Data: 2020-04-21 17:38:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-21 o 15:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > A co ci da, jak doplacisz ?
    > Nadal trzeba dla ludzi, dla bankow, dla rzadow :-)

    To mi da, że uniknę dopłacenia więcej.
    Np. gdybym magazynował, albo likwidował przedsięwzięcie.
    W ekonomii istnieje pojęcie "bariera wejścia" i "bariera wyjścia". Tak
    bywa, że koszty zaprzestania działalności są wyższe, niż koszty
    kontynuowania na stratach. Pewnie liczą, że kiedyś cena się podniesie.

    > Bez przesady, wiecej niz pol Chin nie zajma :)
    >
    > Ale widac, ze Chinczycy po pandemii nie sa wstanie spalic tyle ropy, co
    > USA.

    USA spala najwięcej ropy na świecie, bo tam nie chodzą do kiosku po
    gazetę, tylko jeżdżą 2,5 tonowym gratem, a chodników nie ma, bo cała
    ziemia zajęta jest pod jezdnie.

  • 17. Data: 2020-04-21 19:26:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie spytać? Ja nawet wody nie oszczędzam tylko zużywam tyle ile potrzebuje i ani
    kropli więcej. Spytać trzeba oszczędzających wodę gdzie magazynują zaoszczędzona.

  • 18. Data: 2020-04-21 21:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Mnie spytać? Ja nawet wody nie oszczędzam tylko zużywam tyle ile
    >potrzebuje i ani kropli więcej. Spytać trzeba oszczędzających wodę
    >gdzie magazynują zaoszczędzona.

    Ty nie oszczedzasz, a w Sulejowie zabraklo.

    http://www.mzk.sulejow.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&me
    nu=3&strona=1

    Co prawda jak mozna sie doczytac - uzycie wzroslo, bo w ogrodkach
    susza :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-04-21 21:16:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ty nie oszczedzasz, a w >Sulejowie zabraklo.
    Od ew Zenka oszczędzania w Sulejowie nie przybędzie

  • 20. Data: 2020-04-21 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Mnie spytać? Ja nawet wody nie oszczędzam tylko zużywam tyle ile
    > potrzebuje i ani kropli więcej. Spytać trzeba oszczędzających wodę
    > gdzie magazynują zaoszczędzona.

    Ty to jestes dobry - pytany o mleko i rope (w dodatku ironicznie i
    retorycznie) odpisujesz o wodzie ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,