  • 1. Data: 2017-11-27 23:57:08
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, April 13, 2006 at 11:45:22 AM UTC+2, Paweł wrote:
    > Witam,
    > właśnie przejrzałem aktualny ranking języków oprogramowania
    >
    > http://www.tiobe.com/tpci.htm
    >
    > Niby nic szczególnego, ale... zwróćcie uwagę na dwudzieste miejsce
    > języka D. [...]

    Czy można język D skompilować do C, a potem użyć po prostu narzędzi z
    serii gcc i reszty?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-11-28 00:13:40
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, November 27, 2017 at 11:57:09 PM UTC+1, M.M. wrote:

    > Czy można język D skompilować do C, a potem użyć po prostu narzędzi z
    > serii gcc i reszty?

    Po co pakować się w niszowy język, który nie oferuje niczego rewolucyjnego?

    w.

  • 3. Data: 2017-11-28 14:25:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 12:13:41 AM UTC+1, Wojciech Muła wrote:

    > Po co pakować się w niszowy język, który nie oferuje niczego rewolucyjnego?
    >
    > w.

    Nie wiem w jaki sposób Ci odpowiedzieć.

    Pierwsza próba: Jeśli to jest pytanie do jednostki w chwilowych realiach,
    to chyba nie ma sensu.

    Druga, odpowiem pytaniem: Czy Java wnosiła cos rewolucyjnego, bo wielu się w
    nią wpakowało?

    Trzecia: Teoretycznie jakby był dobry język (i z dobrym wsparciem)
    pośredni pomiędzy Javą i C++, to często bym go wybierał. Chcę mieć
    wydajny kod, kompilowany do kodu maszynowego, bez narzutu pamięciowego i GC.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-11-28 14:57:23
    Od: s...@g...com

    > Druga, odpowiem pytaniem: Czy Java wnosiła cos rewolucyjnego, bo wielu się w
    > nią wpakowało?

    Wielu się wpakowało w Java i PHP tylko dla tego, że menadżer usłyszał, że się szybko
    w tym robi, a to usłyszał od starszych w wierze (szefa, trenera itp.)... Bo te języki
    są do dupy całkowicie z czysto inżynierskiego punktu widzenia...

  • 5. Data: 2017-11-28 15:49:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Nov 2017 15:13:40 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Po co pakować się w niszowy język, który nie oferu=
    > je niczego rewolucyjnego?

    Np. dla naukawego dorobku itd.

  • 6. Data: 2017-11-28 15:50:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 05:57:23 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
> [...]
    > yszał od starszych w wierze (szefa, trenera itp.)... Bo te języki=
    > są do dupy całkowicie z czysto inżynierskiego punktu widzen=

    A konkretnie co w Javie jest nie teges?!

  • 7. Data: 2017-11-28 16:56:53
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 3:49:39 PM UTC+1, slawek wrote:

    > Np. dla naukawego dorobku itd.

    Co to znaczy?

    w.

  • 8. Data: 2017-11-28 17:03:07
    Od: s...@g...com

    > A konkretnie co w Javie jest nie teges?!

    1. Działa na wirtualnym procesorze zamiast na rzeczywistym.
    2. Obiektów w bibliotekach jest tyle ile gwiazd na niebie i piasku na plaży (razem
    wziętych). Dokumentacja do takiego Android-a jest tak sążnista, że końca nie widać.
    3. Nie zwalnia obiektów z pamięci, tylko czeka aż zajmie całą pamięć systemową. Przez
    to byle czat zajmuje GB Ram-u.
    4. Brak dostępu do kodu w C czy Asembler.

  • 9. Data: 2017-11-28 17:05:44
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 3:51:18 PM UTC+1, slawek wrote:

    > A konkretnie co w Javie jest nie teges?!

    Generyki to jest czystej wody parodia. Lambdy natomiast to koślawy
    lukier składniowy. Ten język nie oferuje niczego ekscytującego,
    ale dosłownie niczego; jest nudny i rozwlekły.

    w.

  • 10. Data: 2017-11-28 17:10:55
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 5:03:08 PM UTC+1, s...@g...com wrote:

    > 1. Działa na wirtualnym procesorze zamiast na rzeczywistym.

    Pogooglaj za JIT-em.

    > 2. Obiektów w bibliotekach jest tyle ile gwiazd na niebie i piasku na plaży (razem
    wziętych). Dokumentacja do takiego Android-a jest tak sążnista, że końca nie widać.

    To może zacznij od tutoriali - i mówię to serio. Szczegółowa
    dokumentacja czegokolwiek jest mało przydatna, jak się nie
    ma ogólnego pojęcia o całości.

    > 3. Nie zwalnia obiektów z pamięci, tylko czeka aż zajmie całą pamięć systemową.
    Przez to byle czat zajmuje GB Ram-u.

    Jak pozwalasz JVM używać całej pamięci, to już Twoja wina.
    Ustaw sobie jakieś MaxMemory (czy jak to się tam nazywa)
    i z głowy.

    > 4. Brak dostępu do kodu w C czy Asembler.

    Pogooglaj za JNI.

    w.