  • 11. Data: 2017-11-28 17:11:56
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 07:56:53 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Co to znaczy?

    A tak szczerze: to po co zrobiono Prolog? Po co Nemerle?

  • 12. Data: 2017-11-28 17:33:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 08:03:07 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > 1. Działa na wirtualnym procesorze zamiast na rzeczywistym.

    To akurat Dobra Rzecz. Byłoby jeszcze lepiej jakby zrobiono pod Javę
    procesor.

    > 2. Obiektów w bibliotekach jest tyle ile gwiazd na niebie i piasku
    na =
    > plaży (razem wziętych). Dokumentacja do takiego Android-a jest ta=
    > k sążnista, że końca nie widać.

    Umiejętność czytania czasem się przydaje. A do tego umiejętności
    wyszukiwania z Google i bez Google. Na plus: dokumentacja do Javy
    jest wzorowa.

    > 3. Nie zwalnia obiektów z pamięci, tylko czeka aż zajmie ca=
    > łą pamięć systemową. Przez to byle czat zajmuje GB=
    > Ram-u.

    Można wymusić odśmiecanie wcześniej. A najfajniejsze jest że może to
    robić oddzielny rdzeń. Normalny komputer ma jakieś 8 do 32 GB. Więc
    za tym giga na czat nie ma co płakać.

    > 4. Brak dostępu do kodu w C czy Asembler.

    Ale jest. Da się np. automatycznie dokleić C#. Da się.

    Jak dla mnie:

    1. Rozjechanie się Androida i nie-Androida.
    2. Opłata licencyjna.
    3. Monopol de facto i de iure Oracle.
    4. Brak krotek
    5. Dziwne rzeczy z generykami
    6....

  • 13. Data: 2017-11-28 18:47:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 08:05:44 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Generyki to jest czystej wody parodia. Lambdy natomiast to koślawy
    > lukier składniowy. Ten język nie oferuje niczego ekscytujące=
    > go,
    > ale dosłownie niczego; jest nudny i rozwlekły.

    Ależ oferuje: znaczne uproszczenia w porównaniu z C++, przenośność,
    niezły sposób aktualizacji kompilatora, dobrą dokumentację i
    społeczną akceptację.

  • 14. Data: 2017-11-29 01:02:14
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 5:11:59 PM UTC+1, slawek wrote:

    > A tak szczerze: to po co zrobiono Prolog? Po co Nemerle?

    Prolog pokazał jak można zrealizować paradygmat deklaratywny.
    Nemerle to chyba dla doktoratów, nikt o tym nie pamięta.

    D nie dodaje nic znaczącego w dziedzinie języków imperatywnych.
    Ciekawszy już jest Rust, ale tylko troszkę.

    w.

  • 15. Data: 2017-11-29 01:24:56
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, November 28, 2017 at 6:47:47 PM UTC+1, slawek wrote:

    > Ależ oferuje: znaczne uproszczenia w porównaniu z C++,

    Ta zaleta (o ile to zaleta) była dostrzegalna dla programistów
    C++[1]. Nowi programiści nie dostają od języka niczego fajnego,
    taki młotek powszechnie znanej marki. Dlatego powstaje np. Kotlin,
    który maskuje niedoskonałości Javy.

    Generyki zostały doklejone na siłę i są koślawe (nie działa
    method overloading, nie można parameryzować typami prostymi,
    type erasure w skrócie). Ostatnie zmiany w interfejsach, tj.
    metody domyślne, pokazują, że zakolami wracają do wielodziedziczenia.
    RIAA załatwiane jest przez implementację interfejsu AutoCloseable
    (czy jakoś tak).

    > przenośność,

    Bez wątpienia. Chociaż są takie kwiatki jak strictfp.

    > niezły sposób aktualizacji kompilatora,

    To znaczy?

    > dobrą dokumentację i społeczną akceptację.

    Ludzie się przyzwyczaili, IDE załatwia za nich dużo. Powstało
    już tyle kodu, że Java-world pożyje dłużej od Cobola. A że
    Java jest wolna? "Serwery teraz są tanie".

    w.

    [1] Jako programista C++ zostałem zmuszony niedawno do przejścia
    na Javę. Wrażenie takie, jakbym z UFO przesiadał się na wóz
    drabiniasty.

  • 16. Data: 2017-11-29 01:29:15
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał:

    > 1. Działa na wirtualnym procesorze zamiast na rzeczywistym.

    I baaardzo dobrze.

    > 2. Obiektów w bibliotekach jest tyle ile gwiazd na niebie i piasku na plaży (razem
    wziętych).
    > Dokumentacja do takiego Android-a jest tak sążnista, że końca nie widać.

    Takie czasy, ze dzis w standard API jest bardzo duzo. Nie trzeba jakiegos osobnego
    MFC, boosta czy
    QT wymyslac.

    >3. Nie zwalnia obiektów z pamięci, tylko czeka aż zajmie całą pamięć systemową.
    Przez to byle czat
    >zajmuje GB Ram-u.

    Zwalnia jeno nei defaultowo no i jak zwykle "trza umiec"..

    > 4. Brak dostępu do kodu w C czy Asembler.

    No co Ty nie powiesz ? Nawet o standardowym JNI nie slyszal?

    PS: Zeby nie bylo. Nie jestem "fanem" Javy, ale nie z w/w powodow.
    PS1: Java ma najlepszy (w sensie API) sprzeg do C jaki poznalem w zyciu. No moze poza
    Fortranem i...
    oczywiscie VB.

    AK

  • 17. Data: 2017-11-29 01:45:29
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > A tak szczerze: to po co zrobiono Prolog?

    Bo wniosl/zrealizowal calkiem nowy sposob/"paradygmat" programowania.

    > Po co Nemerle?

    No wlasnie!. Tez nie wiem.

    AK

  • 18. Data: 2017-11-29 01:47:13
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:

    > To akurat Dobra Rzecz. Byłoby jeszcze lepiej jakby zrobiono pod Javę procesor.

    Kiedys zrobiono. Chyba za wczesnie. Nie wiem czy istnieje do dzisiaj.

    AK

  • 19. Data: 2017-11-29 09:33:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Nov 2017 16:24:56 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > taki młotek powszechnie znanej marki

    Ale mlotki są potrzebne: sam masz jakiś w skrzynce z narzędziami.
    Nawet w torbie lekarskiej jest młotek do opukiwania.

    Podobnie z Javą. Co z tego że... Ale da się wiele rzeczy zrobić i
    nauka używania tego młotka trwa krócej niż nauka gry na skrzypcach.

    > To znaczy?

    Typowy scenariusz z C++ to taki w którym płacisz za kompilator i
    dowiadujesz się po czterech latach że musisz kupić nowy, bo standard
    znowelizowano. Ale i tak kompilator nie implementuje jakiegoś
    ficzera. W przypadku Javy Oracle za darmo daje kompilator/JDK/JRE i
    masz go od razu świeżego jak tylko cokolwiek nowego będzie.

    Oczywiście jest GCC i nie tylko.

    > la. A że
    > Java jest wolna? "Serwery teraz są tanie".

    Jak mierzyłem jest 3x wolniejsza. To nie jest jakoś strasznie dużo.
    Zwłaszcza że był to program numeryczny, taki co nie musiał dużo
    zapisywać czytać łączyć się z serwerem czy czekać aż ZU naciśnięciu
    any key.

    Zgoda: tam gdzie ważna jest prędkość to C oraz SIMD oraz GPU. Ale
    jeżeli program od razu ma działać na Windows, Linuksie i OSX to
    raczej Java. Albo C, tyle że będzie to command line.

  • 20. Data: 2017-11-29 09:35:16
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 01:29:15 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > PS1: Java ma najlepszy (w sensie API) sprzeg do C jaki poznalem w
    zyciu. No moze poza Fortranem i...
    > oczywiscie VB.

    Najlepszy sprzęg do C ma C++ ;)