  • 11. Data: 2023-08-23 23:40:08
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak ktoś wydoił do zera i odłożył do szafy to czego się spodziewałeś?

    ...interpretacja rozładowanego akumulatora się kłania.

    Każdy akumulator z "normalnego źródła" jest naładowany minimum w 40%,
    żeby zapobiec degradacji. Jak go wydoisz i zostawisz w szafie, to
    zdechnie +/- w 70% przypadków w ciągu kwartału. To chyba jest _podstawą_
    rozumienia manuala?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-08-24 00:20:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 August 2023 at 23:41:07 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > żeby zapobiec degradacji. Jak go wydoisz i zostawisz w szafie, to
    > zdechnie +/- w 70% przypadków w ciągu kwartału. To chyba jest _podstawą_

    czego doopę znów zawraca

    Aku w laptoku, smartfonie, tablecie, nie wymaga ladowania przez rok

    A jak szmelc i bateria c ieknie to jest gwarancja i syfa się wymienia

    Jak syf sam się rozladowuje aku bez właczenia, to znaczy, że ma w biosie
    zainstalowanego szpiegotrona z Kanady, zwanego LoJack i ten wysyla do centrali dane
    przez wifi w stanie uśpienia o lokalizacji, wysyła dane z dysku, wysyła dane z
    logowań

    Ten syf instalowano w Delowych laptokach sprzedawanych w marketach

    Jak im powiedzialem, że każdy może w sklepie aktywować w Biosie funkcję szpiegotrona,
    to powiedzieli, że nie powinny być sprzedawan e w marketach i je wycofali

    Bo jak sprzedawali politykom wysylkowo, to centrala wiedziała o każdym polityku
    wszystko zdalnie, bo wyłaczony laptok się laczył przez Wifi, Bluetooth z centralą

  • 13. Data: 2023-08-24 01:31:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.08.2023 o 23:24, PiteR pisze:
    > in <news:uc5t80$1cl7g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    > logiczne że będzie się ładował.

    Jak się uszkodził od rozładowania to już nie naładuje się. Sprzęt nie
    rozładowuje aku całkowicie choć tak pokazuje, ale jak taki prawie
    rozładowany odłożysz na półkę to on dalej sam się rozładowuje.

  • 14. Data: 2023-08-24 06:39:10
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, August 23, 2023 at 1:34:10 p.m. UTC-5, PiteR wrote:
    > Czy uznajecie za normalne, że nowy akku który poleżał z laptopem trzy
    > miesiące nadaje się do wyrzucenia?

    Niby grupa elektroniczna ale odpowiedzi dostaled z mchu i paproci.

    No wiec jest tak:

    - samorozladowanie aku liion to jakies 2%. Czyli trzy miesiace to prawie nic.
    -Jest szansa ze sam laptop wyladowywal ten aku. Mala bo mala ale jakas jest. Moze jak
    producent to jakis porazek.
    -Aku pewnie nie jest ubity.
    -Mozna rozebrac pakiet (pewnie klejony ale to jest do zrobienia) i podac mu napiecie
    na ogniwa tak aby sterownik rozpoczal ladowanie.
    -Powyzsze nie jest dla byle kogo. Trza sie nieco na elektronice znac. Ale miejscowy
    elektronik co laptopy i karty graficzne naprawia powinien ogarnac.
    -Mam w skrzynce ogniwa liion z laptoka sony. Ogniwa maja juz prawa wyborcze (laptok
    byl z winXP z roku 2004) i nadal sa dobre i maja prawie nominalna pojemnosc (18650)
    -Ogolnie liion dobrej jakosci zyja dlugo. Mam laptopy co po 10 latach mialy 1h zycia
    akumulatora (z pewnie 2-3h oryginalnie). "Nowy" z alegro mial 1h20m "pojemnosci"
    -Ten aku mogl nie byc nowy, ale to nie znaczy ze byl zly.
    -Jak to byl zamiennik z alegro to pewnie jakis podejrzaniec, kij wi co mu padlo.

    Masz dwie mozliwosci:
    -Kupic "nowy" na alegro za 60pln
    -dac do naprawy za 30-50pln o ile ten co masz to oryginal.

  • 15. Data: 2023-08-24 06:40:20
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, August 23, 2023 at 3:22:05 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Oczy-wiście :) Nigdy nie kupuję "oryginalnej" baterii do danego
    > produktu, którego produkcja zakończyła się "rok" temu. Bateria
    > "leżakowana" po roku, potrafi mieć 50% pojemności znamionowej.

    Potrafi. Ale nie musi.

    > To chyba oczywiste? Nie wiedziałeś?

    Co jest oczywiste? Ze jakis noname tak padnie czy ze kazdy tak ma?
    Bo pierwsze to stwierdzenie ze woda jest mokra a drugie to nieprawda.

  • 16. Data: 2023-08-24 09:30:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 sierpnia 2023 o 00:20:40 UTC+2 a a napisał(a):

    > Bo jak sprzedawali politykom wysylkowo, to centrala wiedziała o każdym polityku
    wszystko zdalnie, bo wyłaczony laptok się laczył przez Wifi, Bluetooth z centralą

    A to dlatego ludzie owijają laptoki sreberkiem.
    Dobrze że mam zapas z "krwiodawczych" czekolad dawnych, te dawane obecnie już nie
    mają, to pewnie spisek szpiegaczy.
    Że też im się chciało budować do tego ogólnoswiatową sieć wifi.
    Chyba że wifi tak naprawdę umie wysyłać do satelity - no, wtedy nic dziwnego, że
    rozładuje akku.

  • 17. Data: 2023-08-24 12:51:21
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):
    > Czy uznajecie za normalne, że nowy akku który poleżał z laptopem trzy
    > miesiące nadaje się do wyrzucenia?

    Uznajemy. Dlatego w lapku którego używam raz na kwartał odpinam baterię.
    Widoczne układ czuwania w laptopie jest skopany i ciągnie zbyt dużo.
    Już temat obadałem i wdzę stan baterii podpietej/odpietej z laptopem.

    Ile powinien pobierać dobry ukad czuwania? Tyle co leci przez rezystor 10 M.
    A ile faktycznie pobiera możesz sam sprawdzić.

    > powinien przestać pobierać czy wydoić do zera jak samochód?

    Zależy od produktu, dobre alarmy ciągną mało. Kiepskie gadżety zaprojektwane
    bez pomyślunku wpięte na stałe w instalację samochodu wydoją accu totalnie.

    Takie życie psze Pana.

  • 18. Data: 2023-08-24 13:54:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 24 August 2023 at 09:30:44 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Że też im się chciało budować do tego ogólnoswiatową sieć wifi.
    > Chyba że wifi tak naprawdę umie wysyłać do satelity - no, wtedy nic dziwnego, że

    Oj doopę zawracać to umie jak nikt inny

    Ale jak ktoś zajmuje się tematem zawodowo, to musi znać wszystkie agendy security na
    świecie i od nich pozyskiwać wiedze, żeby nie pozostac idiotą jak przedmówca.

    Pretekst dla preinstalowania LoJack w Biosie laptoków, zwany bezpieczeństwem i
    odnajdowaniem zagubionych laptoków na lotniskach, zdalnym kasowaniem danych na dysku
    to była oczywiście oficjalna wersja ściemniająca, a celem było imienne śledzenie
    vipów, czytanie ich emaili, kopiowanie plików z dysków ich laptoków,
    czyli standardowa działalnośc szpiegotronowa na globalną skalę.

    LoJack zainstalowany i ukryty jest w Biosie i dlatego wyjęcie dysku twardego z
    laptoka nic nie zmienia, bo system nadal się łączy przez WiFi ze światem i pokazuje
    wlasną geolokalizację,
    a jak ktos wyczyścił dysk, czy wstawił nowy, to nadal centrala miała dostęp do calego
    dysku, wszystkich plików i je zdalnie ściagała, bez wiedzy uzytkownika.

    A jak dziala WiFi bez logowania, automatycznie i z każdym routerem, bez wiedzy
    użytkownika, to nie będę durniowi opisywał, bo ten temat jest opisany w protokole
    WiFi, wersji niepublicznej.

    Na tej samej zasadzie wszyscy parlamentarzyści otrzymywali w promocji nie anonimowe
    smartfony od urzędowych dealerów zagranicznych, aby ich rozmowy mogły być nagrywane,
    emaile kopiowane, pliki kopiowane
    i media mogły kontrolować całe państwa, wszystkich polityków najwyższej rangi,
    ujawniająć codziennie setki rzekomych afer z podsłuchów i nasluchów

    To dlatego vipy na calym świecie nigdy nie używal;y smartfonów, internetu osobiście,
    bo wiedzieli, że są zawsze na podsluchu

    Ale to żadna tajemn ica, bpo każdy vip o tym wie od momentu urodzenia.

    A model podsłuchiwanego internetu promował Ted Turner, szef CNN,
    czyli Internet jako Globalna Wioska , w której każdy wszystko o każdym wie

    Ale o tym wszystkim uczą pierwszoklasistów z elementarza w 1.klasie.

  • 19. Data: 2023-08-24 14:15:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 24 August 2023 at 13:54:27 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    > czyli Internet jako Globalna Wioska , w której każdy wszystko o każdym wie
    >
    > Ale o tym wszystkim uczą pierwszoklasistów z elementarza w 1.klasie.

    Ja wiem, że z przygłupami czlowiek się nie naje,
    ale niech niekumaci czytają ;)

    Absolute Home & Office

    Article
    Talk

    Read
    Edit
    View history

    Tools

    From Wikipedia, the free encyclopedia

    Absolute Home & Office (originally known as CompuTrace, and LoJack for Laptops) is a
    proprietary laptop theft recovery software (laptop tracking software). The persistent
    security features are built into the firmware of devices. Absolute Home & Office has
    services of an investigations and recovery team who partners with law enforcement
    agencies to return laptops to their owners.[1][2][3][4] Absolute Software licensed
    the name LoJack from the vehicle recovery service LoJack in 2005.[5]

    Analysis of Absolute Home & Office (LoJack) by Kaspersky Lab shows that in rare
    cases, the software was preactivated without user authorization. The software agent
    behaves like a rootkit, reinstalling a small installer agent into the Windows OS at
    boot time. This installer later downloads the full agent from Absolute's servers via
    the internet. This installer is vulnerable to certain local attacks,[6][7] and
    attacks from hackers who can control network communications of the victim.[8]
    Functionality

    Once installed, the Absolute Home & Office agent makes itself persistent by making an
    initial call to the "Monitoring Center".[8] The software may be updated by modules,
    downloaded from a command server.[8] Subsequent contact occurs daily, checking to
    ensure the agent remains installed and provides detailed data such as location, user,
    software, and hardware.

    If the device is stolen the owner is able to contact Absolute. Then, the next time
    the protected device connects to the internet, it switches to theft mode and
    accelerates Monitoring Center communication. The Investigations and Recovery team
    forensically mine the computer using key captures, registry and file scanning,
    geolocation, and other investigative techniques. The team works with local law
    enforcement to recover the protected device, and provides police with evidence to
    pursue criminal charges. In the event of theft, a user can log into their online
    account to remotely lock the computer or delete sensitive files to avoid identity
    theft.[9]

    Absolute Home & Office comes preinstalled in some Acer, Asus, Fujitsu, Panasonic,
    Toshiba, Dell, HP and Lenovo machines.[10] Apple, unlike some other PC manufacturers,
    does not allow the software to be installed in the BIOS.[11] Absolute Home & Office
    can be installed on Apple computers, but it will be stored on the hard drive instead
    of the BIOS. If the hard drive is replaced or reformatted, the software will be lost.

    The BIOS service is disabled by default and can be enabled by purchasing a license
    for Absolute Home & Office; upon being enabled, the BIOS will copy a downloader agent
    named rpcnetp.exe from the BIOS flash ROM to the System32 folder on Windows systems.
    On some Toshiba laptops, rpcnetp.exe is factory-preinstalled by Toshiba on the unit's
    hard drive. In turn, rpcnetp.exe will download the full agent software and install
    the rpcnet.exe Windows service. From then on, rpcnet.exe will phone home to Absolute
    Software servers once a day, querying for a possible theft report, and transmitting
    the results of a system scan, IP address, user- and machine names and location data,
    which it obtains either by tapping the GPS data stream on machines equipped with GPS
    hardware, or by triangulating available WLAN access points in the vicinity, by
    providing WLAN IDs and signal strengths so Absolute Software servers can geolocate
    the device using the Mexens Technology data base.[citation needed] If Absolute
    receives a theft report, the service can be remotely commanded to phone home every 15
    minutes, install additional 3rd party vendor software, such as a key logger or a
    forensic package, make screenshots, and various other actions.

    Absolute Home & Office also supports Intel's AT-p anti-theft protection scheme. If it
    is unable to phone home within a configurable time interval it will require a special
    BIOS password upon the next reboot. It can be configured to shut down the machine's
    power supply immediately in this case, to force a reboot.
    Persistence

    The persistence module, installed as part of system BIOS/UEFI, detects when the
    Absolute Home & Office software has been removed. It ensures the software is
    automatically reinstalled even if the hard drive is replaced, or the firmware is
    flashed. Absolute Software partners with many original equipment manufacturers to
    embed this technology in the firmware of computers, netbooks, smartphones, and
    tablets by Acer, ASUS, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo, Motion, Panasonic, Samsung and
    Toshiba.[12]
    Vulnerabilities

    The Absolute Home & Office client has trojan and rootkit-like behaviour, but some of
    its modules have been whitelisted by several antivirus vendors.[6][8]

    At the Black Hat Briefings conference in 2009, researchers showed that the
    implementation of the Computrace/LoJack agent embedded in the BIOS has
    vulnerabilities and that this "available control of the anti-theft agent allows a
    highly dangerous form of BIOS-enhanced rootkit that can bypass all chipset or
    installation restrictions and reutilize many existing features offered in this kind
    of software."[13][14][15] Absolute Software rejected the claims made in the research,
    stating that "the presence of the Computrace module in no way weakens the security of
    the BIOS". Another independent analyst confirmed the flaws, noted that a malware
    hijacking attack would be a "highly exotic one", and suggested that the larger
    concern was that savvy thieves could disable the phone home feature.[16] Later, Core
    Security Technologies proved the researcher's finding by making publicly available
    several proofs of concept, videos, and utilities on its webpage.[17]

    Local and remote exploitation of the first stage CompuTrace agent, which is used to
    install the full version after activation or reinstallation of the operating system,
    was demonstrated at BlackHat USA 2014. This dropper agent is whitelisted by several
    antivirus vendors and can be used to set up some local attacks, for example to
    download and install software from different servers.[8] ESET discovered a first
    attack in the wild with a rootkit called LoJax that infected vulnerable LoJack
    configurations.[18]

  • 20. Data: 2023-08-24 21:46:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:d1f512cf-c9bf-4a36-ba5e-033e65fa2a15n@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Niby grupa elektroniczna ale odpowiedzi dostaled z mchu i paproci.

    taki lajf, erotomani-gawędziarze.

    > No wiec jest tak:
    >
    > - samorozladowanie aku liion to jakies 2%. Czyli trzy miesiace to
    > prawie nic.

    aha, czyli podróba balancer winna

    > -Jest szansa ze sam laptop wyladowywal ten aku. Mala
    > bo mala ale jakas jest.

    niedopsz, powinien odcinać się przekaźnikiem resetowalnym ;)
    czyż nie?

    > Moze jak producent to jakis porazek.

    Dell Latitude E5440

    https://www.amazon.co.uk/Dell-Latitude-E5440-Busines
    s-Professional/dp/B07CZB8SG1

    > Aku pewnie nie jest ubity

    co to znaczy?

    > Mozna rozebrac pakiet (pewnie klejony ale
    > to jest do zrobienia) i podac mu napiecie na ogniwa tak aby
    > sterownik rozpoczal ladowanie. -Powyzsze nie jest dla byle kogo.
    > Trza sie nieco na elektronice znac.

    to mój laptop #5

    rozebrałem akku bo grzał się, potem parzył, dwa ogniwa z brzegu
    wyniosłem go na dwór na chodnik.

    > Ale miejscowy elektronik co
    > laptopy i karty graficzne naprawia powinien ogarnac.

    to w Polsce, tu się wyrzuca laptop.

> [...]
    > "pojemnosci" -Ten aku mogl nie byc nowy, ale to nie znaczy ze byl
    > zly. -Jak to byl zamiennik z alegro to pewnie jakis podejrzaniec,

    no dobra ale pytam pod kątem eksploatacja i pożar.

    Powiedzmy taki makbók, sprzęt przemyślany, dopracowany, przyjazny
    ludziom, pewnie odcina się od baterii żeby jej nie
    wydrenować co? czy wali do końca, do zera i kup se nową??

    > Masz dwie mozliwosci:
    > -Kupic "nowy" na alegro za 60pln

    na ebay i chyba tylko orginał kupię, boję się pożaru.
    (w Anglii domy są z desek) lub zaślepkę-atrapę najchętniej jeśli są do kupienia.

    --
    Piter

    two birds with one S-400